ایت الله ملک حسینی : برخی مدیران ما نفهمیدندچکار کردند و چه شد-فیلترینگ طبیعت یک جامعه است

روزی جهان روی کاکل کشاورزی می چرخید ،طولی نکشید جهان بر کاککل صنعت چرخید و الان نیز مشاهده می کنیم که جهان بر کاکل الکترونیک می چرخد ، اما نه بر کاکل ابزارهای الکترونیکی بلکه بر کاکل اطلاعات و سرعت به شتاب خود ادامه می دهد .

فصلی نو ، بمناسبت فرارسیدن سال نو و بمنظور مبارک باش سال جدید مدیران حوزه های مختلف مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده خبرگان رهبری در استان دیدار کردند .

به گزارش فصلی نو ، در این دیدار ابتدا افتخاری و غلامیان ضمن تبریک سال نو ، خلاصه ای از عملکرد دستگاههای تحت نظارت خود را بیان کردند .

نماینده ولی فقیه در استان سخنانی ایراد کردند که مشروح آنرا در زیر می خوانید.

کلمه تبریک بمعنای شاد باش نیست

کلمه تبریک به معنای شاد باش نیست به معنای برکت است و این کلمه استعاره گرفته شده است از جایی که حیوان پهلوی خود را زمین می گذارد مانند ” قاش” در آن نقطه است که فضولات گرفته می شود و به لحاظ آن اگر سبزی رشد کشت شود بسیار خوب رشد خواهد کرد .

کلمه برکت و بروک بمعنای فراوانی است و ما نباید از این دعای زیبا غفلت کنیم ،در طبیعت می روند ،می خوانند و می رقصند ،و نمی فهمند که طبیعت را له می کنند ،نظاره طبیعت یعنی الهام گرفتن از طبیعت .

آمدن یک کامپیوتر در ادارات ده تا بیست نفر را بیکار کرد

روزی جهان روی کاکل کشاورزی می چرخید ،طولی نکشید جهان بر کاککل صنعت چرخید و الان نیز مشاهده می کنیم که جهان بر کاکل الکترونیک می چرخد ، اما نه بر کاکل ابزارهای الکترونیکی بلکه بر کاکل اطلاعات و سرعت به شتاب خود ادامه می دهد .

اگر روزی سرمایه انسان ها را سرمایه دار می کرد ،امروز بستر سازی برای جابجایی اطلاعات می چرخد ،کسانی که در دنیا بستری را برای تبادل این اطلاعات بر پایه سرعت فراهم می کنند سرمایه دار هستند .

البته یک اتفاقاتی نیز باعث  نگرانی می شود آمدن یک کامپیوتر در یک اداره ده تا بیست نفر را بیکار کرده است ،اگر ما طلبه ها فریاد زدیم شما بستر های تکنولوژی را به سرعت آورده اید ودر این غرب  همراه با غرب همت کردید باید اجازه می دادید یواش یواش حرکت کنیم می گویند اینها در حجره های نمر و نمناک هستند و نمی دانند که جهان پیشرفت کرده است .

در غرب با تکنولوژی گام به گام حرکت کردند

ما در یک غفلت و سادگی که لازم است  صریح بگویم نفهمی می خهواهیم به نقطه شتاب برسیم و غنی ترین امور جهان را که آرام آرام به آن رسیده اند به سرعت بدست آوریم .

بعد می نشینیم به هم فحش می دهیم به نظام بد می گوییم ، در حالیکه تکنولوژی خود یکی از عوامل بیکاری است ،اما چرا در غرب نمی شود چون آنها گام به گام حرکت کردند .

اما این را بدانید کسانی که می خواهند تکنولوژی و فضاهای مجازی را مدیریت کنند ، نباید از شما عقب بیفتند و اگر لازم باشد در برخی از موارد از شما جلوتر باشند.

مدیران ما نفهمیدند چکار کردند و چه شد

شما ها تلاش خودتان را کرده اید ، اما مدیران این حوزه متاسفانه  نفهمیدند که چه کردند و چه شده است ، اما افرین بر بشر که سرعت را جانشین کندی کرد .

آفرین بر آنها که فهماندند دانش یعنی قدرت و توپ و تانک قدرت بحساب نخواهد آمد ،ما باید پیش از ورود تکنولوژی گامهایی بر می داشتیم ،تا روزی که دانش و سرعت بخواهد برای ما افتخار آفرینی کند ،دانش و سرعت کمتر به ما آسیب برساند.

امیدوار هستیم در کنار تلاش های شما در حیطه مدیریتی دیگران بدانند که در واقع چه باید بکنند .

فیلترینگ طبیعت یک جامعه است

من یادم می آید روزی که تلگرام  مسدود شد و دوران اعتراض به اتمام رسید به سرعت این مسئله موج ایجاد شد  که ۱۵۰ هزار نفر با بستن تلگرام بیکار شدند و ما می فهمیم که اگر یک فضا بسته شود کسانی بیکار می شوند و مغاطله آمیز بود سخنان ریاست محترم جمهوری که برخی می خواهند ما با جهان ارتباطمان را قطع کنیم هیچ کس این را نمی خواهد .

برخی طرفدار فیلترینگ هستند ،در واقع فیلترینگ طبیعت یک جامعه است ، شما شب ها در خانه تان را باز می گذارید؟ یا وقتی وارد اتاق تان می شوید درب را روی بچه هایتان باز می گذارید ؟

محدویت به آزادی معنا می دهد

اصلا بستن و محدودیت به آزادی معنا می دهد ،شما  وقتی برخی از باب ها را می بندید می توانید آزادانه بپوشید ،اما اگر باب ها باز شوند در آن بستری که فکر می کنید آزاد هستید محدود می شوید متاسفانه مبتلا به مغالطه هستیم.

نگران هستیم که با بستن  تلگرام ۱۵۰ هزار نفر بیکار می شوند ،اما ایکاش می فهمیدیم که با آمدن تلگرام دهها میلیون نفر بیکار شدند .

الان دغدغه اول روستاییان اینترنت پرسرعت است

شما با شتاب بستر سازی کنید اما هر جا خدمت رسانی جنایت به مردم آن منطقه است هزینه ها را هدر ندهید ،برخی بنام خدمات رسانی سرمایه آن مردم را علیه همان مردم به آتش می زنند .

به روستاهها که سفر می کنیم اولین اولویت خواسته آنان اینترنت پرسرعت است و این از افتخارات نظام است ،روزی مردم بحث آب و نان اولویت شان بود اما امروز اینترنت پرسرعت اولویت آنان است ، در آنجا بچه روستا هم می خواهد با داشتن اینترنت پر سرعت در بازی کلش از همتای شهرنشین خود عقب نیفتد.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6607

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: