فرماندار بویراحمد دو خوابگاه دانشجویی و کتابخانه عمومی شهر یاسوج را تعطیل اعلام کرد

فصلی نو ، بدنبال وق حادثه زلزله در شهرهای سی سخت و یاسوج ،جلسه ستاد بحران با حضور مدیران استانی به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار بویراحمد در این جلسه گفت : بلافاصله بعد از وقوع حادثه جلسه  ستاد مدیریت بحران استان را بدستور معاون عمرانی استاندار و استاندار محترم  در فرمانداری بویراحمد تشکیل که  همه دستگاهها بخصوص دستگاههای خدمت رسان  فعال شدند .

شاهرخ کناری تعداد مصدومان حادثه امروز را ۱۳۲ نفر اعلام کرد و گفت : ۳۲ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری هستند و بقیه بصوورت سرپایی و حضور در محل درمان شدند.

کناری با بیان اینکه ۳ بالگرد از طرف ارتش برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان آماده خدمت هستند ،بیان کرد : یکی از مشکلات اساسی ما در ساعات اولیه حادثه بحث آنتن دهی تلفن همراه بود که با تلاش صورت گرفته مشکل رفع شد.

وی در خصوص جاده های مواصلاتی بر ریزش های نقطه ای در محور یاسوج  کاکان و در تنگ مهریان گفت : در مناطق یاد شده دوستان سریعا اقدام کردند و جاده ها پاکسازی شدند .

فرماندار بویراحمد  اضافه کرد: معضل تخریب چند علمک بر اثر ریزش دیوار ها داشتیم که با ورود عزیزان شرکت گاز به محل حادثه مشکلات موجود در حوزه گاز طی دو ساعت حل شد.

شاهرخ کناری در خصوص وضعیت درمان مصدومین و فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: جناب دکتر ایلامی در همان ساعت اولیه حادثه ۳ دکتر مجرب در این بحث را به بیمارستان اوردند که  در بین مصدومان  ۳ تا ۴ نفر مصدومیت شکستگی  شدید داشتند و تنها مشکل حوزه درمان   همراهان بیمار و ازدحام جمعیت بود که جا دارد از نیروهای نظامی و امنیتی تشکر کنم .

کناری افزود: در حوزه  برق که در سطح شهر نوسانات وجود داشت بود و همچنین  در جاده بخاطر ریزش کوه پایه برق شکسته بود که ظرف دو ساعت مشکل پایه حل شد و نوسانات برق مرتفع شد.

وی در ادامه به بحث خسارات وارد شده به دستگاههای دولتی اشاره کرد و گفت: در بحث تخریب ابنیه و تاسسسات دستگاههای دولتی خواهش کردیم مستند سازی کنند برخی خوابگاه  دخترانه کوثر و پسرانه شهید ایزپناه دانشجویی خسارت دیدند که بخاطر  شرایط حاد شد که مجبور شدیم دو روز تعطیل کنیم .

فرماندار بویراحمد گفت: برخی ساختمان های اداری مثل کتابخانه عمومی خیلی تخریب شده است و مجبور شدیم فردا کتابخانه را تعطیل کنیم.

شاهرخ کناری با اشاره به اینکه در روستاهها برای اعلام خسارات وارد شده به دهیاران مراجعه می شود گفت : در این خصوص با هماهنگی دهیاران با بخشدار ها و همچنین ارزیابان بنیاد مسکن گزارشات کامل ارائه خواهد شد.

کناری اضافه کرد: در شهر تاکنون ۵۴۰ نفر به فرمانداری مراجعه می کنند که در خصوص میزان خسارات وارده کارشناسان بنیاد مسکن نظرات خود را ارائه خواهند داد.

وی ضمن تشکر از آتش نشانی بدلیل حضور بموقع بیان کرد: تعداد ۲۵۰ چادر با همکاری هلال احمر در پارک های یاسوج جهت اسکان شهروندان در نظر گرفته شده و احداث شد و در همین زمینه دانشگاه فرهنگیان تعداد ۴۰۰ پرس غذا برای تلاشگران و مردم در نظر گرفته شده است.

فرماندار بویراحمد گفت : بیشترین خسارات وارده شهری در منطقه اکبراباد و در حوزه روستایی شهرستان بویراحمد روستاههای گنجه ای بزرگ، گنجه ای کهنه و ده برافتاب محتمل خسارات زیادی شدند.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6742

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: