برخی از مردم را در حالت برزخی نگه داشته ایم- کمترین امکانات در پارک های اسکان وجود ندارد

زارعی به مشاهدات خود از اردوگاههای اسکان اشاره کرد و گفت : در اردوگاههای که ما حضور پیدا کردیم متوجه شدیم کمترین امکانات رفاهی و آسایشی و حتی امنیتی در این اردوگاهها وجود ندارد .

فصلی نو ،نماینده بویراحمد و دنا در مجلس  شورای اسلامی گفت :باید برای کسانی که در اردوگاهها حضور پیدا می کنند امکانات اولیه فراهم شود زندگی بدون این نیازها ممکن نیست ، برخی از مردم را در حالت برزخی نگه داشته ایم.

به گزارش فصلی نو استان  کهگیلویه و بویراحمد ، غلام محمد زارعی عصر امروز در نشست ستاد بحران استان با اشاره به موضوع توزیع چادر گفت:من معتقد هستم این شرتیط را باید با هنرمندی مدیریت کرد و به جلو رفت و با مردم نباید مقابله کرد و نه اینکه بدون حساب و کتاب به جلو حرکت کنیم .

زارعی پیشنهاد کرد توزیع چادر ها به کمیته مستقل سپرده شود و افزود: کمیته ای متشکل از هلال احمر، بنیاد مسکن،فرمانداری تشکبل شود و با مدیریت گروهی بخشی از مشکلات از این طریق مرتفع شود.

غلام محمد زارعی گفت : اگر بتوانیم توزیع چادرها از حالت انفرادی به حالت اردوگاهی و کمپین منتقل کنیم بحث روانی کمتر ایجاد می شود.

زارعی به مشاهدات خود از اردوگاههای اسکان اشاره کرد و گفت : در اردوگاههای که ما حضور پیدا کردیم متوجه شدیم کمترین امکانات رفاهی و آسایشی و حتی امنیتی در این اردوگاهها وجود ندارد .

وی گفت : چادرهایی نصب شده است و یک عده بدون حضور فیزیکی در اردوگاهها،وسیله ای درون چادر گذاشته اند که نیاز است این اردوگاهها مدیریت شوند و کسانی که در آنجا اسکان دارند می بایست بر اساس تایید کارگروه حضور پیدا کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا ادامه داد : از یک طرف خدمات نمی دهیم و از یک طرف چادر را توزیع نمی کنیم و این باعث می شود مردم برای چادر هجوم بیاورند که خود این مدیریت را به سمت آشفتگی سوق می دهد .

کسانی که در تخصص زلزله هستند بر این باور هستند این حجم زلزله اگر کانون آن از عمق دنا در یک منطقه دیگر بود خسارات جانی و مالی فراوان تری بر جای می گذاشت.

زارعی با بیان اینکه این مهم موجب نمی شود که ما برنامه ریزی و مدیریت نکنیم  گفت: از بعد از زلزله ۵/۲ ریشتری زلزله های بعد میزان ریشتر کمتر شده است و متخصصین بر این باور هستند به تدریج انرژی درونی زمین در دفعات با شدت کمتر و ارام تر انجام می شود.

وی افزود: در این شرایطی دو موضوع وجود دارد که  موضوع خسارات به بافتهای مسکونی است که در دست اقدام و برآورد ارزیابی است که در جلسه ای که دو سه روز گذشته در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور داشتم که پیرو آن جلسه معاون بنیاد مسکن در استان حضور پیدا کردند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انشالله این  فرصت مغتمنی  برای مقاوم سازی و  بهسازی بافت های فرسوده روستاهها و شهرهای  دو شهرستان باشد.

غلام محمد زارعی در ادامه افزود: به مردم تذکر داده شود که بخش مهمی از مسئولتی که ما در مقابل خسارات داریم خود مردم هستند اگر مردم اصول فنی را در سازه ها رعایت کنند و مسئولین و خش های مختلف نظارت و همکاری کنند قطعا مشکلات کمتر خواهد شد.

زارعی در ارتباط با  موضوعی که این روزها دامنگیر مردم و مسئولین است  موجود گفت :در بحث روانی که در قالب هجوم برای چادرو شایعات گوناگون  نگرانی ها پیش بینی ها و حرف های غیر کارشناسی در جامعه رد وبدل می شود که جامعه را از نظر روانی تحت تاثیر خود قرار می دهد.

غلام محمد زارعی تشکیل یک کارگروه را پیشنهاد داد و گفت : اگر کارگروه تشکیل شود که متشکل از هر بخشی باشد هر کس به سمت آن نیازی که دارد مراجعه می کند.

زارعی گفت : پاسخ به مردم وارباب رجوع باید همراه با مهربانی ودوستانه و بدون موضوع گیری باشد و موضوع گیری در این موارد نگرانی ارباب رجوع را تشدید می کند .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6806

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: