استان تعطیل است /مدیرانی که در خدمت نماینده ها هستند – آقای احمدی دیر آمدی

گچساران بود، همان جایی که اعتراف می کند که استاندار از نمایندگان مجلس خواسته است که در امور اجرایی دخالت نکنند و البته این هنر استاندار بوده است که توانسته این نمایندگانی که سالهاست در مدیریت ها و امور اجرایی استان دخالت دارد را اینگونه وادار کند که به وظایف خودشان بپردازند و دست از سر کچل مدیریت، مدیرکلی و مدیر شهرستان بردارند.

فصلی نو – غلام محمد حاذقی

در فیلمی که از جلسه مدیران کل در گچساران منتشر شده است و به ویژه بخش تنش بوجود آمده بین دیودیده و غلامرضا تاجگردون در آن برجسته است، تاجگردون برای اولین بار در استان حرفی می زند که این نوع رویکرد در بین هیچکدام از استانداران گذشته سابقه نداشته است.
تاجگردون گفت که ما حرف که می زنیم آقای استاندار می گوید در امور اجرایی دخالت نکنید. این جمله نماینده گچساران و باشت که در لابه لای جر و بحثش با دیودیده عنوان می شود، گشمده این سالهای استان کهگیلویه وبویراحمد است.
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالهای پیش چنان بر عرصه اجرایی چنبره انداخته بودند، که گویی مدیریت اجرایی حق شان است و نشاندن لیدرهای ضعیفشان در پست های مختلف مدیریتی جزء حقوق نمایندگی مجلسشان اما به واقع علت سیستم فشل مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد همین جو ایجاد شده توسط نمایندگان بود، تمام مدیران فعلی به نوعی وابسته به یکی از نمایندگان مجلس هستند و بیشتر از آنکه در خدمت استان و نهاد تحت مدیریتشان باشند، در خدمت نمایندگان مجلس هستند و علی محمد احمدی – هرچند دیر- اما اگر نیامده بود، این روزها باید در تمام ورودی های استان کهگیلویه و بویراحمد از سمت استان های همجوار، تابلو «این استان تعطیل است» را نصب می کردیم.
حضور احمدی از منظر مدیریتی برای استان کهگیلویه و بویراحمد یک معجزه بود وگرنه همین مدیرانِ نمایندگان معلوم نبود که چه بلایی قرار است سر این استان بیاورند، کار عمرانی که انجام نمی دادند و از پس حداقل وظایف مدیریتی شان هم بر نمی آمدند، تنها به استخدام نیرو می پرداختند.  البته باقیمانده همان تفکرها در استان وجود دارد که هنوز هم در خدمت نمایندگان مجلس هستند و صد البته که استاندار قول داده است که آرام آرام همه آنها را تغییر دهد.
نشانه این تغییر در سخنان تاجگردون در گچساران بود، همان جایی که اعتراف می کند که استاندار از نمایندگان مجلس خواسته است که در امور اجرایی دخالت نکنند و البته این هنر استاندار بوده است که توانسته این نمایندگانی که سالهاست در مدیریت ها و امور اجرایی استان دخالت دارد را اینگونه وادار کند که به وظایف خودشان بپردازند و دست از سر کچل مدیریت، مدیرکلی و مدیر شهرستان بردارند.
نکته قابل تامل اینکه جمله مذکور از زبانی کسی بیان می شود که به عنوان یکه تاز عرصه نمایندگی استان از وی یاد می شد و ضمنا نماینده حامی استاندار نیز هست، کسی که بیشترین بهره را از مدیریت ها در استان برده است حالا باید بنشیند و تماشا کند که استاندار در چنیش مدیریتی چه رویکردی را پیش خواهد گرفت و ظرفیت های موجود را در کنار مدیران تغییر کرده چگونه به کار می گیرد که برای استان مثمر ثمر شود، کاری که نمایندگان مجلس سالها با دخالت در امور اجرایی مانع اجرای آن شده بودند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7042

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: