گزارشی از سفر معاون غدا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان گچساران + تصاویر

فصلی نو ،معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج صبح امروز  برای بازدید از بیمارستان ها و انبارهای داروی این شهرستان و همچنین جهت دیدار با مراجعه‌کنندگان و بیماران صعب‌العلاج راهی گچساران شد.

به گزارش فصلی نو  به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه ۹۷) همزمان با شفق یا به قول محلی‌ها وقت گرگ و میش برای یک سفر یک روزه راهی شهرستان گچساران شدیم، امام بخش قائدی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از بیمارستان‌های این شهرستان و انبارهای دارویی و همچنین جهت دیدار با مراجعه‌کنندگان و بیماران صعب‌العلاج راهی گچساران بام نفتی ایران شد.

**اشک و لبخندهای معاون غذا و دارو

بعد از عبور از راه‌های پر پیچ و تونل‌های جاده یاسوج-بابامیدان و بیان خاطراتی از سوی قائدی معاون غذا و داروی استان از دوران هشت سال جنگ تحمیلی و ماجرای بمب‌های شیمیایی و دردهای که او را رنج می‌دهد، به شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران رسیدم. در بین راه گاهی لبخند می‌زد و گاهی هم اشک‌هایی از گوشه چشمش بر روی گونه‌های خود می‌ریخت، وقتی از دوستان شهیدش حرف می‌زد. قائدی از جانبازان و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی است.
امام‌بخش قادی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در سفر به گچساران ابتدا از انبارهای دارویی، داروخانه‌ها و بیمارستان شهید رجایی گچساران بازدید و توصیه‌های لازم را کرد.
ملاقات عمومی و دیدار با مراجعه‌کنندگان و بیماران صعب‌العلاج یکی دیگر از برنامه‌های «قائدی» بود.

**اقدام ستودنی معاونت غذا و دارو برای رضایت بیماران خاص

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمددر حاشیه این بازدیدها ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و تبریک پیشاپیش عید سعید قربان گفت: من بعد در شهرستان گچساران به بیماران خاص صعب العلاج و ام اس تخفیف داده می‌شود که از رفتن به شهر یاسوج خود داری کنند، و این به خاطر سهولت در خریداری دارو توسط بیماران صعب العلاج انجام گرفت.

قائدی افزود: شهر وندان گچسارانی می‌توانند به داروخانه بیمارستان مراجعه و بعد از قیمت گذاری داروهای خود به شبکه شهرستان مراجعه و تخفیف دارویی از امور دارویی بگیرند که این مهم طی نامه رسمی به ریاست شبکه بهداشت داده شد که می‌توانند از ۵۰ تا ۷۰ درصدباشد.
**تذکر جدی «قائدی» به داروخانه‌های فاقد انبارهای مناسب و بدون مجوز
در ادامه این سفر امام بخش قائدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست داروسازان شهرستان گچساران حضور پیدا کرد.
قائدی در این نشست مشکلات داروسازان شهرستان گچساران را مورد بررسی قرار داد و با اشاره به اهمیت مسائل دارویی، اظهار داشت: داروخانه‌ها باید داروهای سهمیه‌ای را حتماً باید خرید کنند و در انبارهایشان که در دسترس است داشته باشند و آدرس دقیق انبارها را به نماینده غذا و دارو شبکه بدهند چنانچه دارویی خارج از داروخانه و انباری که قبلاً ارائه دادند باشد داروی قاچاق محسوب می‌شود (احتکار) و طبق ضوابط قانونی و با جریمه چند برابری بر خورد خواهد.
قائدی تاکید کرد: ذخیره سازی دارو در منازل مسکونی و انبارهای نامناسب خلاف قانون و ضوابط است، بنابر این کسی حق همچنین کاری را ندارد و داروخانه‌های فاقد انبار باید داروهای خود را در انبارهای معرفی شده، نگهداری کنند.
وی همچنین به داروخانه جنب بیمارستان شهید رجایی گچساران اشاره کرد و گفت: این داروخانه باید به مدت شش ماه داروی بیماران خاص را تأمین کند و ما نیز تذکرات لازم را در خصوص این داروها به مسوولان داروخانه دادیم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حواشی‌های ایجاد شده پیرامون داروهای خاص، افزود: در خصوص خرید و فروش داروهای بیماران خاص، این بیماران هنگام دریافت داروی خود باید قوطی و پوسته داروهای مصرف شده را تحول نماینده غذا و دارو در شهرستان دهند. حتی داروهای گران قیمت و کمیاب را پوکه خالی یا بلستر دارو دار تحویل بدهند در این گونه موارد اگر مشکلی از طرف افراد سود جو هم به وجود بیاید از طریق مقامات قضایی و نیروی انتظامی بر خورد قاطع خواهیم کرد.

**جشن روز داروساز در گچساران

قائدی به مطالبات بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: مطالبات بیمه‌ای داروخانه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داده شده است که از داروخانه‌ها خواستیم تا نسبت به کاهش مطالبات بیمه‌ای خود، اقدام کنند و داروخانه‌ها باید ۱۰ درصد مطالبات بیمه‌ای خود را کاهش دهند.
وی از برگزاری جشن روز داروساز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در گچساران خبر داد و گفت: این جشن به صورت خودجوش توسط داروسازان برگزار خواهد شد.
امام بخش قائدی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان گچساران شرکت و در ادامه از داروخانه و بیمارستان بی بی حکیمه (س) این شهرستان بازدید کرد.
قائدی در بازدید از بیمارستان بی بی حکیمه (س) قول داد که مشکلات داروخانه این بیمارستان را تا حد امکان برطرف کند.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7339

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: