پناهی افزود:سیاست زدگی به گونه ای با بی عدالتی و از جا کنده شدن موضوعات از جایگاه واقعی خود عجین است در این شرایط است که ما شاهد عزل و نصب های سیاسی جناحی و کنار گذاشتن اصل تخصص و ویژگی های متناسب با مشاغل بهداشتی و درمانی نیز خواهیم بود.

فصلی نو ،معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : نه مجازات و نه پاداش هیچکدام نباید بعنوان زمینه تحریک عملکردهای افراد تلقی شوند .

به گزارش فصلی نو ، سیده رقیه پناهی در آیین گرامیداشت روز پزشک اضافه کرد: پاداش نباید موجب اقدام به عمل خوب و مجازات نباید موجب ترک اعمال بد ما باشند که  در این صورت موجب بروز صفت ناپسندی در وجود ما میشوند.

پناهی اضافه کرد: این صفت پست در وجود کسی که به امید پاداش اقدام به عمل خیر میکند عبارتست از نوکرصفتی و در وجود کسی که از ترس مجازات رفتار بد را ترک میکند بردگی است.محرک رفتار ما بایستی محرک اخلاقی باشد.

وی عنوان کرد: اخلاق ویژگی بارز جامعه پزشکی است و به پشتوانه این اخلاق است که جامعه پزشکی سلامت مردم را بالاترین اولویت خود قرار میدهند ،پزشکان اگاهانه راه فداکاری و ایثار را انتخاب کرده و از این بابت برخود میبالند .

عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه برای ما هیچ لذتی بالاتر از اعتماد بیمارانمان نیست و هیچ خوشی برتر از لبخند رضایت بخش بیماران نیست تصریح کرد: پزشکان متعددی را دیده ام که واژه پزشک نمونه در برابر بزرگی و دریادلی شان حقیر است .

سیده رقیه پناهی در ادامه ضمن تبریک روز پزشک دندانپزشک داروساز و پیراپزشک خاطرنشان کرد:معضل سیاست زدگی در کشور ما بیش از انکه زاییده فرهنگ عمومی باشد مولود عرصه رسمی و روابط ویژه قدرت است.

پناهی افزود:سیاست زدگی به گونه ای با بی عدالتی و از جا کنده شدن موضوعات از جایگاه واقعی خود عجین است، در این شرایط است که ما شاهد عزل و نصب های سیاسی جناحی و کنار گذاشتن اصل تخصص و ویژگی های متناسب با مشاغل بهداشتی و درمانی نیز خواهیم بود.

پناهی قرایت های پوپولیستی و توده وار را عامل تقویت سیاست زدگی اعلام کرد و گفت :  این موارد مانعی برای نظارت مردم بر سیاست های بهداشتی درمانی می شود و ریشه این مساله را باید به نوعی پوپولیسم همراه با عوام فریبی نسبت داد یعنی عوام فریبی وسیاستهای پوپولیستی میتواند موید سیاست زدگی جامعه ما باشند و بر بهداشت و درمان مردم اثر سو بگذارند.

متخصص رادیولوژی فک و صورت ادعا کرد: بخش زیادی از این سیاست زدگی و اخلال در روند صحیح سیاست گذاری و ارایه خدمات مناسب بهداشتی درمانی دخالت نهادهای غیرمرتبط با سلامت در تعیین مدیران بهداشتی و درمانی است واضح و مبرهن است که این رویه ناصحیح در زیست بوم ما نمود بیشتری داردو مطالبات منطقه ای قومی و قبیله ای نیز مزید علت میشود.

سیده رقیه پناهی گفت: به هر حال در جغرافیایی که حتی نفس کشیدن ما هم سیاسی تعبیر میشود کار سختی در پیش داریم ،اما نگذارید سلامت سیاست زده شود که اولین هزینه را ما و خانواده هایمان پرداخت خواهیم کرد.