علی‌اکبر اولیاء ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروزه بخش عمده ای از رشد اقتصادی بسیاری از کشورها از محل بهره‌وری تأمین می‌شود که این بهره‌وری به ۵۰ درصد هم می‌رسد اما متأسفانه در کشور ما توفیق چندانی در این حوزه نداشتیم.

فصلی نو ، معاون وزیر بهداشت ،رئیس سازمان بهره‌وری ایران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهمراه معاونین و مدیران استانی جهت معرفی دستگاههای برتر استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره شهید رجایی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد حضور بهم رساندند .

به گزارش فصلی نو ، در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان جشنواره در ارتباط با نحوه امتیاز دهی و نقش شاخص ها توضیحات مفصلی به حاضرین ارائه داد .

حشن نوروزی وعده داد که سال آینده این جشنواره پربارتر و با آیتم های جدیدتری دنبال خواهد شد و به همین دلیل از مدیران دستگاههای اجرایی استان درخواست کرد  در زمینه جمع آوری امتیازات تلاش بیشتری داشته باشند .

تنها راه خروج از شرایط کنونی کشور را توجه به رویکردهای مبتنی بر بهره‌وری

رئیس سازمان بهره‌وری ایران که مهمان ویژه این جشنواره شهید رجایی استان بود در این مراسم  گفت: امروزه بخش عمده ای از رشد اقتصادی بسیاری از کشورها از محل بهره‌وری تأمین می‌شود این در حالی است که کشور ما در این حوزه وضعیت مطلوبی ندارد.

علی‌اکبر اولیاء ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروزه بخش عمده ای از رشد اقتصادی بسیاری از کشورها از محل بهره‌وری تأمین می‌شود که این بهره‌وری به ۵۰ درصد هم می‌رسد اما متأسفانه در کشور ما توفیق چندانی در این حوزه نداشتیم.

وی با بیان اینکه در ماده پنجم برنامه ششم تپسعه همه دستگاه‌ها موظف شدند چرخه بهره‌وری را رعایت کنند، افزود: حدود ۶ ماه است که چارچوب اجرای چرخه بهره‌وری تدوین شده و اجرای آن را در راستای هدف اجرای برنامه قرار دادیم.

رئیس سازمان بهره‌وری ایران گفت: با توجه به دشواری‌هایی که پیش روی کشور قرار داشته و شرایطی که آمریکا با خروج از برجام برای ما ایجاد کرده باید از امکانات و منابع کشور بهره‌وری بهتری داشته باشیم.

اولیاء تنها راه خروج از شرایط کنونی کشور را توجه به رویکردهای مبتنی بر بهره‌وری دانست و گفت: باید همه ما در این فضا تلاش کنیم و برای استفاده از ظرفیت‌های موجود و کاهش دشواری‌ها راهکار بهتری اتخاذ کنیم.

وی ابراز کرد: بر این اساس، باید هم افزایی داشته باشیم و از امکانات مشترک‌مان برای خدمت به مردم استفاده کنیم و به مرزهای روی کاغذ نوشته شده خیلی توجه نکنیم.

رئیس سازمان بهره‌وری ایران گفت: امیدواریم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دور از آفت‌ها و تهدیدهای دشمنان، استان موفقی بوده و الگویی برای استان‌های دیگر باشد.

با حضور وزیر بهداشت بزرگترین بیمارستان استان در یاسوج افتتاح می شود

دیگر مهمان کشوری این جشنواره جان بابایی معاون درمانی وزیر بهداشت بود که با هدف دیدار از پروژه های درمانی استان به یاسوج سفر کرده بود ،در این آیین گفت:  ۲۷ هزار  تخت به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

قاسم جان بابایی اظهار داشت: ۱۸ شهریورماه امسال دو بیمارستان ۲۹۲ تختخوابی یاسوج و ۳۲ تختخوابی باشت با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد: با اجرای این طرح ۲۷ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی در استان‌های مختلف کشور اضافه شد.

جان بابایی با بیان اینکه نیمی از پزشکان متخصص طرحی در مناطق محروم مستقر هستند، افزود: در برخی مناطق و شهرستان‌های محروم بیش از ۳۰ تا ۴۰ پزشک عمومی خدمات لازم را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در یک شهرستانی همچون سراوان هم اکنون ۴۰ پزشک متخصص داریم، ادامه داد: تا قبل از طرح تحول سلامت پایگاه اورژانس هوایی نداشتیم ولی الان ۳۴ پایگاه در کشور مشغول ارائه خدمات به بیماران در صورت نیاز است در حالی این مهم در کشورها مترقی وجود دارد.

جان بابایی با اشاره به فعالیت ۲ پایگاه اورژانس هوایی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این حق مردم بوده که از بهترین خدمات بهره‌مند باشند و ما خود را نیز خدمتگذار و نوکر مردم باید بدانیم و به این نوکری افتخار کنیم.

وی عملکرد دولت در طرح تحول سلامت را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: دولت در شرایط سخت کشور را تحویل گرفت و امیدوارم بتوانیم دوران سختی را که دیگران به یادگار گذاشتند پشت سر بگذرانیم.

معاون درمان وزیر بهداشت خواستار کم کردن فاصله مردم با مردم شد و افزود: در دولت تدبیر و امید مراکز متعدد بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در مناطق محروم احداث شده است.

تلاش کردیم ارزیابی بهتری از دستگاه‌های اجرایی انجام شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم  تسریع، نظارت و پیگیری اجرای پروژه‌های عمرانی را از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: مدیرانی بیشتر مورد توجه دولت هستند که در بازه زمانی مشخص شده اعتبارات را جذب و به پروژه‌ها تزریق کنند.

علی‌محمد احمدی با بیان اینکه کشور در شرایط سختی قرار دارد، اظهار داشت: دستگاهی که در این شرایط سخت موفق می‌شود نشان دهنده این است که مدیر، کارکنان و مجموعه آن تلاش کرده‌اند و این تلاش قابل تقدیر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال در جشنواره شهید رجایی تلاش کردیم ارزیابی بهتری از دستگاه‌های اجرایی انجام شود، افزود: جذب اعتبارات از ردیف‌های کشوری و خاص نیز برای سال آینده معیار سنجش فعالیت دستگاه‌ها خواهد بود.

احمدی تسریع، نظارت و پیگیری اجرای پروژه‌های عمرانی را از اولویت‌های استان عنوان و بیان کرد: در بعضی جاها مشکل ما بودجه و پول نیست، بلکه نظارت بر اجرا است، بنابراین مدیرانی که در بازه زمانی مشخص شده اعتبارات را جذب و به پروژه‌ها تزریق کنند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکریم ارباب رجوع، میز خدمت و اطلاع‌رسانی خدمات دولت به مردم از دیگر مباحث مهمی هستند که در بحث ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مد نظر است.

احمدی با بیان اینکه قانون از ما خواسته در رشد سالانه خود بهره‌وری داشته باشیم، عنوان کرد: بهره‌وری یعنی تعهد داشته باشیم، اموال اداره را مانند اموال خود بدانیم و صرفا حضور فیزیکی نداشته باشیم.

در پایان این مراسم به مدیران برگزیده جشنواره شهید رجایی استان از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد لوح تقدیر اهدا شد.