مدیرکل راه مسکن و شهرسازی استان طول آزاد راه یاسوج – سی سخت را ۶۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت : برای این پروژه پیمانکارانی از چین و قزاقستان به همراه قرارگاه خاتم النبیا اعلام آمادگی کرده اند.

فصلی نو ،مدیرکل راه  و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث آزاد راه در منطقه گردشگری سی سخت هم در بحث درامد زایی و هم اشتغال قطعا منطقه را متحول می کند.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد ،محمدعلی علیمردانی که روز گذشته با دعوت از خبرنگاران و بهمراه سرپرست فرمانداری شهرستان دنا از برخی از پروژه های راهسازی این شهرستان بازدید بعمل آورد در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از دلایلی که مشاور با طرح آزادراه  موافقت کرد ، گزینه ای که طرح را از نظر درامد زایی و اشتغال به صرفه اعلام  نموده است بحث مجتمع های تفریحی موجود  و گردش پذیر بودن منطقه است،  که با ایجاد آن شاهد تحول شگرف اقتصادی برای دو شهرستان خواهیم بود.

علیمردانی اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون تومان  اعتبار  برا مطالعات اولیه طرح در نظر گرفته شده که همینجا جا داره از نمایند محترم مردم شهرستانهای بویراحمد تقاضای  کمک کرد که جهت به سرانجام رساندن آن همکاری نمایند.

وی مشکلات ناشی از به سرانجام نرسیدن این پروژه را یادآور شد و گفت: انشالله پروژه را  به نتیجه برسانیم و اگر به سرانجام نرسید  در اینده با بن بست ترافیکی شدید روبرو خواهیم شد ،راه لنده به تشان، دیلم_گناوه ،گچساران _چرام و ترافیک سنگین بر محور پاتاوه _ دهدشت و حجم ان بر روی محور یاسوج _سمیرم خواهد بود که به جهت عبور این ترافیک سنگین پیش بینی ازاد راه یاسوج _سی سخت_خسرو شیرین و اتصال به ازاد اصفهان_شیراز در دستور کارقرار گرفت و مصوب گردید.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان طول آزاد راه یاسوج – سی سخت را  حدود ۶۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت : برای این پروژه پیمانکارانی از چین و قزاقستان به همراه قرارگاه خاتم النبیا اعلام آمادگی کرده اند.

محمدعلی علیمردانی گفت: ایمنی سر لوحه کار ماست خصوصا در این منطقه به دلیل شیب جاده و کوهستانی بودن منطقه حساسیت بیشتر است البته ۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی محور های ارتباطی در دست اجرا استان قرار داد داریم.

علیمردانی عنوان کرد: قطعه اول جهار خطه سی سخت _یاسوج بطول ۴ کیلومتر اسفالت شده،با اعتبار ۵ میلیارد از کیلومتر ۰ تا ۴ اماده بهره برداری است.

وی با اعلام اینکه بحث آزاد راه یک اشتغال بزرگ است و قطعا یاسوج و سی سخت را متحول خواهد کرد افزود:ترافیک جنوب غربی خوزستان به محور پاتاوه دهدشت منتقل خواهد شد و ترافیک بوشهر از سمت بابامیدان همه به محور ر یاسوج سی سخت منتقل خواهد شد .

وی گفت:ساختمان محیط زیست شهرستان دنا  تکمیل شده  که برای محوطه سازی وی ایجاد حیاط ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

علیمردانی در ادامه گفتک محور سی سخت – یاسوج حدود ۳۸کیلومتر است که  حدود پنج الی شش کیلومتر احدات شده یازده کیلومتر در حال احداث است امیدواریم تا پایان سال این محور تمام شود.

وی گفت : با تکمیل محور سی سخت به یاسوج ایمنی قابل محسوسی در جاده جدید خواهیم داشت و حدود بیست دقیقه زمان عبور و مرور کمتر خواهد شد.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه با ایجاد مجموعا ۱/۲ کیلومتر تونل ۲۸قوس حذف خواهد شد و ۴ کیلومتر از مسیر کاسته می شود.

محمدعلی علیمردانی ادامه داد : سرعت طرح از ۴۰ کیلومتر حداقل به ۸۰ کیلومتر خواهد رسید و حجم تردد از به ۴۰ خودرو  ۱۶۰ می رسد ضمن اینکه شیب طولی جاده از ۱۳ به ۶ الی ۷ می رسد.

وی اعتبار فاز دوم جاده سی سخت – یاسوج را ۴۵ میلیارد ریال  و از اعتبارات ملی اعلام و  تاکید کرد : تا دو الی سه هفته آینده بخش اعظمی از مطالبات پیمانکار فاز دوم  این جاده پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه  شهرسازی استان مشکل اصلی در به بهره برداری این جاده را قیر اعلام کرد و گفت: اگر مشکل  قیر حل شود پنج کیلومتر دیگر تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد .