آزمون جدیدی برای جذب نیرو در بیمارستان بزرگ یاسوج نداریم

بابویی در پاسخ به احتمال تغییر نمرات هنگام ثبت با کد در سیستم گفت : پس از ثبت نمره کد مورد نظر در سیستم و جلوی اسم شخص و در نهایت جمع‌بندی شد و نتیجه نهایی استخراج و اعلام شد که اگر کسی معترض بوده باشد

فصلی نو ، بدنبال برگزاری آزمون نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی استان و اعلام نفرات منتخب در این آزمون که با تاخیر زیادی منتشر شد مصاحبه ای با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است که در زیر می خوانید .

به گزارش فصلی نو ، امین الله بابویی گفت : آزمون یکبار برگزار شد اما بر اثر مشکلاتی دوباره تکرار شد و برای بار دوم برگزار شد. در این آزمون ۶۰ درصد نمره کتبی و ۴۰ درصد به مصاحبه اختصاص داده شده بود البته این شرایط قبل از حضور من در این سمت تعیین شده بود.

بابویی افزود : پس از برگزاری آزمون اوراق را یک بار با رایانه تصحیح نمودیم و یک بار هم به صورت دستی تک به تک بررسی کردیم که اگر تخلفات احتمالی صورت گرفته باشد مشخص شود و نهایت دقت را انجام دادیم شائبه ای وجود نداشته باشد.

سپس طبق قانون سه برابر ظرفیت نتایج را اعلام کردیم و طبق قانون باید ۴۰ درصد مصاحبه هم اعمال می‌کردیم .

وی گفت : نمی‌توانستیم در مصاحبه باز هم سوال تخصصی بدهیم چراکه آزمون کتبی خود تخصصی بود بنابراین تصمیم گرفته شد که از مصاحبه شغلی استفاده شود در این مصاحبه اگر کسی قرار است روانشناس باشد باید خود بتواند برخی شرایط مانند فن بیان یا علم روانشناسی برای برقراری ارتباط را داشته باشد ضمن اینکه ما از قبل هم اعلام کرده بودیم مصاحبه شغلی خواهد بود.

از طرف دیگر ۴۰ درصد تعیین کنندگی مصاحبه نمره کمی نیست و این نمره حتما می تواند تغییرات زیادی در نتایج نهایی بدهد.

جزئیاتی از چگونگی برگزار آزمون استخدامی علوم پزشکی / اعلام زمان بکار گیری نیروهای شرکتی/ برای بیمارستان بزرگ یاسوج آزمون جدیدی برگزار می شود؟

بابویی افزود : در خصوص تعیین افراد مصاحبه کننده قرار را بر این گذاشتیم از مصاحبه کننده های استان به دلایل مختلف از جمله حساسیت های موجود استفاده نکنیم لذا با یک تیم متخصص از استان فارس که با دستگاهها و وزارتخانه های مختلف در این زمینه کار می کند استفاده کردیم. در این تیم همه شاخص ها وجود داشت مثلاً در این تیم روانشناس بود ، روانشناس شغلی ، جامعه شناس و متخصص در علوم تربیتی وجود داشت.

بابویی در خصوص نحوه مصاحبه گفت : مصاحبه اینگونه بود که این افراد نمره کیفی و هم نمره کمی به مصاحبه شوندگان می‌دادند که کمی باید از نمره ۴۰ داده می‌شد و کیفی این گونه بود که افراد اگر دارای نمره‌ی همسان بودن آن کسی که کیفیت بهتری داشت را مشخص کرده بودند.

وی افزود : در فرایند انجام مصاحبه علاوه بر حراست و ارزیابی نیروهای امنیتی هم نماینده داشتند که کسی نتواند اقدام غیرقانونی انجام دهد ضمن اینکه سرتیم مصاحبه کنندگان فرد شاخصی با درجات بالای علمی است و اهل این گونه مسائل غیر قانونی نیست.

مصاحبه کنندگان پس از انجام مصاحبه هر فرد ، با کنار هم قرار دادن میزان پاسخگویی مصاحبه شونده نمره ای برای وی در نظر گرفتن و ثبت می‌کردند .

بابویی گفت : این افراد با نام مصاحبه شوندگان آشنا نبودند و کار به این سبک بود که از قبل برای هر داوطلب یک کد تعریف می‌شد و آن شخص فقط با یک کد وارد اتاق مصاحبه می شد در حالی که مصاحبه کنندگان نه اسم شخص را نمی‌دانستند و نه نمره علمی وی را و تنها برابر با آن کد نمره را ثبت می‌کردند.

بابویی در پاسخ به احتمال تغییر نمرات هنگام ثبت با کد در سیستم گفت : پس از ثبت نمره کد مورد نظر در سیستم و جلوی اسم شخص و در نهایت جمع‌بندی شد و نتیجه نهایی استخراج و اعلام شد که اگر کسی معترض بوده باشد نمره کتبی و نمره مصاحبه وی را به همراه برگه کددار که به امضای تیم مصاحبه کننده رسیده است به وی نشان می‌دادیم و می‌توان گفت احتمال تخلف اصلا وجود نداشته است.

بابویی افزود : یکی از مشکلات ما این بود که برخی داوطلبان می‌گفتند سوالات مصاحبه معمولی و محاوره ای بودند که البته باید این توضیح را بدهیم که افراد مصاحبه کنند متخصصین خبره ای هستند و خود معین کردند که چگونه افراد را محک بزنند البته در جمع بندی نهایی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ نفر بودند که نمره اول کتبی بوده اند و در این مصاحبه قبول نشده اند آنهم موارد خاص داشته‌اند مثلاً رشته روانشناسی بود که لکنت زبان داشته است یا کسی برای پرستاری قبول شده است اما معلول است مطمئنا که نمی تواند پرستار موفقی باشد یا کسی که جامعه شناس بوده اما نمی‌دانست پژوهش به چه معنی است .

بابویی گفت : در بررسی اعتراضات تغییری در نتایج به وجود نیامد و کسانی که قبول شده‌اند پابرجا هستند در خصوص اعتراضات هم تک به تک معترضین را دعوت کرده ایم و نوع شکایت را مشخص کرده ایم در برخی موارد چون نیروها شرکتی بوده و مشاغل هم مشخص بوده لذا در خصوص مدرک محدودیت قائل شده ایم و این را از ابتدا مشخص کرده بودیم.

این مسئول بیان کرد : در شرایط اولیه ثبت نام اعلام کرده بودیم برای مثلا یک شغل ما فقط دیپلم نیاز داریم و سوالات را هم در حد و اندازه داوطلبان دیپلم تنظیم کرده ایم بنابراین پذیرفته نیست از یک فوق لیسانس استفاده کنیم چون سوالات در حد و اندازه دیپلم است و متناسب با شغل در نظر گرفته شده است که مدارک بالا را نیاز ندارد مثلا شغل خاص را نمی توان به یک مدرک فوق‌لیسانس داد چون تحصیلات و مدرک فرد با شغل متناسب نیست.

بابویی افزود : تعدادی از معترضین در هنگام ثبت اطلاعات خودبه صورت خود اظهاری مدرک را اشتباه ثبت کرده‌اند مثلاً در خصوص مدرک اعلامی مستندات نداشته‌اند! این افراد قبل از مصاحبه حذف شده اند و بسیاری از معترضین را همین افراد تشکیل می‌دادند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی به نکته جالبی در اعتراضات اشاره کرد و گفت : ۳۶۰ نفر را به مصاحبه دعوت کرده‌ایم اما معترضین ما بیش از ۴۰۰ نفر بوده‌اند و این وقت ما را گرفت که دلیل آن هم اعتراض افرادی بود که اصلا به مرحله مصاحبه راه نیافته بودند واقعیت این است که تعداد معترضین برای خود ما هم عجیب بود چرا که حداقل یک سوم از ۳۶۰ نفر نباید قاعدتاً اعتراضی داشته باشند چرا که قبول شده اند اما افرادی که به مصاحبه هم راه نیافته بودند معترض بودند و همین وقت زیادی از ما گرفت.

وی در خصوص زمان به کارگیری لیست نهایی هم گفت : از نظر ما لیست نهایی همانی است که اعلام شده است و آن را به برخی مراجع دیگر دانشگاه هم داده ایم و اکنون مشکل خاصی هم وجود ندارد.

بابویی در خصوص آزمون سراسری بکارگیری نیروهای رسمی هم اظهار داشت : نتایج نهایی هنوز اعلام نشده است که البته برخی اعتراضات از طرف معترضین به دیوان عدالت اداری فرستاده شده بود گویا دستور برای توقف موقت اعلام نتایج اعلام شده بود ولی تا جایی که من اطلاع دارم مشکل آن آزمون هم رفع شده است.

وی گفت : در جذب نیرو های بیمارستان جدید یاسوج هم سه آزمون پیش بینی شده بود که یکی در سال ۹۵ برگزار شد و نیروها هم به کار گرفته شدند. در سال ۹۶ هم از طرف سازمان سنجش یک آزمون برگزار شد که پس از اعلام نتایج این نیروها به کار گرفته خواهند شد و نیروهای شرکتی هم آزمون سوم است که این نیرو ها هم به زودی به کار گرفته می‌شوند.

بابویی ادامه داد : این نیروهای شرکتی برای بیمارستان جدید هم جذب شده اند و ما آزمون دیگری برای جذب نیروی این بیمارستان نداریم.

وی گفت : البته نیروهای شرکتی به دو گروه تقسیم می شوند یک گروه افرادی که نیروهای شرکتی اداری هستند که در این آزمون مشخص شده‌اند و یک گروه شرکتی خدماتی هستند که برای آنها آزمونی برگزار نمی شود و خود پیمانکار آن ها را به کار می گیرد.

وی در پایان ضمن طبیعی دانستن این اعتراضات گفت به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان آبان ماه وضعیت به کارگیری پذیرفته شدگان نهایی آزمون نیروهای شرکتی تعیین تکلیف شده و وارد مراحل به کارگیری شوند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7709

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: