فصلی نو ، صبح امروز و پس از ۱۱ ماه از سانحه سقوط هواپیما با رایزنی های انجام شده از طرف مدیران ارشد استانی و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نخستین پرواز رسمی فرودگاه یاسوج پس از سانحه سقوط هواپیما از سر گرفته شد . به گزارش فصلی نو ، پرواز […]

فصلی نو ، صبح امروز و پس از ۱۱ ماه از سانحه سقوط هواپیما با رایزنی های انجام شده از طرف مدیران ارشد استانی و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نخستین پرواز رسمی فرودگاه یاسوج پس از سانحه سقوط هواپیما از سر گرفته شد .

به گزارش فصلی نو ، پرواز امروز که ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه بامداد از تهرانبه مقصد یاسوج انجام شد ساعت ۹ صبح در فرودگاه یاسوج فرود آمد ، مسافرین این پرواز رفت و برگشت ۴۲ نفر بودند که پرواز برگشت ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه یاسوج را به مقصد تهران ترک کرد .

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا که از مسافران ویژه پرواز امروز تهران – یاسوج بود در گفت و گو با خبرنگاران  شرایط ایمنی برای انجام پروازهای فرودگاه یاسوج با شرکت هواپیمایی ماهان را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به فراهم شدن شرایط موجود در فرودگاه یاسوج و ایمنی پروازها و همچنین استقبال مردم، مسئولان و مدیران اجرایی پروازهای فرودگاه یاسوج با قوت و جدیت استمرار یابد.

زارعی با بیان اینکه تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در فاز نخست ۲روز در هفته است، گفت: با تلاش مجموعه مسئولان اجرایی استان و استقبال مردم پروازها به صورت هفتگی و در هفت روز هفته برقرار خواهد شد.

نماینده بویراحمد و دنا تصریح کرد: همچنین در حال رایزنی با شرکت هواپیمایی قشم ایر هستیم که نسبت به برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج هم اقدام کند.

 از نکات مهم اولین روز فعالیت رسمی هواپیمایی ماهان در فرودگاه یاسوج حضور محمد بهرامی چهره اخلاق مدار و شهردار سابق یاسوج در فرودگاه یاسوج بود .

محمد بهرامی کاندید دو دوره قبل مجلس شئورای اسلامی شهرستان های بویراحمد و دنا امروز با پرواز ماهان از فرودگاه یاسوج را به مقصد تهران ترک کرد .

علی محسنیان مدیرفرودگاه یاسوج نیز شرایط پروازی و تجهیزات و امکانات موجود در این فرودگاه را مناسب برای انجام پروازهای ایمن دانست و تصریح کرد: نخستین پرواز امروز با ۴۲ مسافر از تهران و بالعکس انجام شد.

وی اظهار داشت که ساعت پرواز روز جمعه شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به یاسوج ۷:۴۰ دقیقه و ساعت برگشت نیز ساعت ۹:۴۰ دقیقه از یاسوج به تهران خواهد بود.

محسنیان عنوان کرد که ساعت پرواز روز دوشنبه از تهران به یاسوج و بالعکس نیز به ترتیب ۱۲:۱۰ و ۱۴:۱۰ دقیقه خواهد بود.

وی تاکید کرد که شرکت هواپیمایی ماهان از شرکت های معتبر با برند جهانی است و ظرفیت مسافر هواپیمای اختصاص یافته به پرواز یاسوج نیز ۹۰ نفر است.

خلبان پرواز امروز شرکت هواپیمایی ماهان نیز گفت: مسیر پروازی با وجود کوهستانی بودن منطقه و همچنین شرایط موجود در فرودگاه یاسوج برای انجام پروازها ایمن است.

علی تهامی اظهار داشت که امکانات و تجهیزات و شرایط باند فرودگاه یاسوج در صورت وجود شرایط مساعد آب و هوایی برای انجام پروازهای ایمن مناسب است.

وی تاکید کرد که البته هر چه تجهیزات، امکانات ناوبری و شرایط در فرودگاه یاسوج به روزتر و مطلوب تر باشد به همان میزان نیز ایمنی پروازها و اطمینان مسافر و خلبان نیز از انجام پروازها بیشتر خواهد شد.

البته یک بار نیز در اردیبهشت امسال شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری و از سرگیری پروازها اعلام آمادگی کرده بود و با توجه به هماهنگی های انجام شده قرار بود که هواپیمای ام.برائر ۱۴۵ شرکت آتا در هفته چهار پرواز در مسیر تهران- یاسوج و بالعکس انجام دهد.

پس از سقوط هواپیمای آسمان در ۲۹ بهمن سال گذشته و حدود ۱۱ ماه توقف در برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج، بازار حاشیه ها و شایعات فراوانی در زمینه این فرودگاه و حتی تعطیلی آن، در فضای رسانه ای داغ شده بود.

اکنون با رایزنی ها و پیگیری های مستمر مسئولان و متولیان امر، شرکت هواپیمایی ماهان به این شایعات و حواشی ها پاسخ داد و امروز ۴۲ مسافر تهران -یاسوج نخستین پرواز ایمن خود را با این شرکت تجربه کردند.

البته یک بار نیز در اردیبهشت امسال شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری و از سرگیری پروازها اعلام آمادگی کرده بود و با توجه به هماهنگی های انجام شده قرار بود که هواپیمای ام.برائر ۱۴۵ شرکت آتا در هفته چهار پرواز در مسیر تهران- یاسوج و بالعکس انجام دهد.

اما پروازهای فرودگاه یاسوج که پس از گذشت ۷۸ روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر ۷۲ تهران – یاسوج ، بطور رسمی از ۱۶ اردیبهشت سال جاری توسط شرکت آتا از سرگرفته شده بود با اعلام این شرکت هواپیمایی لغو شد.

مسئولان شرکت آتا بروز مشکلاتی در ناوگان شرکت ساخت هواپیمایی ام.برائر را دلیل لغو پروازها ذکر کردند.

اکنون که تلاش ها و پیگیری های مستمر مسئولان به ثمر نشسته و شرکت هواپیمایی ماهان برای ازسرگیری پروازها در این فرودگاه اعلام آمادگی کرده انتظار می رود که با قوت و جدیت به دنبال افزایش تعداد پروازها و رونق بخشی فعالیت پروازی خود باشد.

کارشناسان و مسئولان امر بارها با اطمینان اعلام کرده اند که شرایط، امکانات و تجهیزات موجود در فرودگاه یاسوج با وجود شرایط خاص توپوگرافی منطقه برای انجام پروازهای ایمن فراهم است.

البته یکی از عوامل اساسی در رونق پروازها و رغبت و ماندگاری بیشتر شرکت هواپیمایی ماهان نیز منوط به استقبال بیشتر مردم ، مسئولان و مدیران اجرایی است.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در کوه دنا سقوط کرد.

پروازهای فرودگاه یاسوج از تاریخ ۱۶ اردیبهشت امسال و پس از گذشت ۷۷ روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر ۷۲ تهران – یاسوج ، بطور رسمی با هواپیمای جت ام. برائر ۱۴۵ از شرکت هواپیمایی آتا از سرگرفته شد که در ۲۳ خرداد ماه سال جاری با اعلام این شرکت و به دلیل برخی مشکلات در ناوگان آن، پروازها لغو شد.