فیلی اظهار داشت: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت یک تونل به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر هزینه خواهد شد.

فصلی نو ، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل بروز پدیده نشت گاز در دهانه ورودی و خروجی تونل دیل و شرایط خاص گازهای متصاعد شده بنا به توصیه های فنی و ایمنی متخصصان وزارت نفت ،عملیات اجرایی حفاری تونل دیل متوقف شد.

به گزارش فصلی نو ،عزیر فیلی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات تونل گردنه دیل گچساران افزود: عملیات ساخت قطعه ۲ راه اصلی محور گچساران- چرام (تونل دیل) تا زمان انجام مطالعات تکمیلی و تعیین نتایج آزمایشات و مطالعات متوقف شده است.

وی دلیل نشت گاز از سوی متخصصین مدیریت اکتشافات شرکت ملی نفت ایران، گروه زمین شناسی مهندسی شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نفت و گاز منطقه ای گچساران در حال پیگیری است.
فیلی ابراز کرد: در این طرح باید یکهزارو ۲۴۹متر حفاری و تحکیم دهانه ورودی تونل انجام گیرد که تاکنون ۶۰۴متر ان حفر شده است.

وی تصریح کرد: ۶۸۰متر حفاری و تحکیم دهانه خروجی تونل ،۳۳۰هزارو ۳۰۰متر مکعب خاکبرداری و ۵۸متر مکعب خاکریزی در این طرح تاکنون انجام گرفته است.

فیلی تصریح کرد: عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران- چرام به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته آغاز شد و هم اکنون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: برای ساخت این طرح عمرانی یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

فیلی اظهار داشت: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت یک تونل به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر هزینه خواهد شد.
وی گفت: ساخت تونل در گردنه دیل از برنامه‌های مهم برای توسعه گچساران است که با افتتاح این طرح ۱۵ کیلومتر از طول مسیر کاهش خواهد یافت.
این طرح دهستان بویراحمد گرمسیری در شهرستان گچساران را به بنادر جنوبی متصل می‌کند.
۶ هزار و ۵۴۸ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر اصلی و یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر فرعی است.
این استان با جمعیتی حدود ۷۲۰ هزار نفر دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

پ