فصلی نو ،مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دریافت وجه با هر عنوان برای ارائه کارنامه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در این استان تخلف و ممنوع است.

به گزارش فصل جنوب ،هادی زارع پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تصمیم از سوی اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش ‌و پرورش گرفته و به تمامی استان های کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: اولیای دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه می ‌توانند به دفاتر رسیدگی به شکایات و تخلفات اداره های آموزش‌ و پرورش شهرستان ها و مناطق استان مراجعه و موضوع را گزارش دهند یا با ورود به سامانه ملی shekayat.medu.ir شکایت خود را ثبت کنند تا با متخلفان برخورد جدی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از مجازی شدن آموزش در مدارس کشور و این استان به دلیل شرایط کرونایی هیچ فوق ‌برنامه ‌ای ارائه نشده و بر همین اساس نیز دریافت وجه از دانش آموزان توجیه قانونی ندارد.

زارع پور عنوان کرد: اولیای دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در صورت تمایل می ‌توانند مبلغی را به ‌صورت اختیاری به مدرسه محل تحصیل فرزندان خود کمک کنند.

تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.