نصب مجموعه المان بلوط در یاسوج با الهام از مفهومی دیرینه / تصاویر

فصلی نو،رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج از ساخت و نصب المان بلوط در این شهر خبر داد.

المان بلوط به گزارش فصل جنوب به نقل از ، روابط عمومی شهرداری، ناصر داور با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه  کهگیلویه و بویراحمد مهد تمدن و مهد درختان بلوط در منطقه زاگرس نشین است و هیچ نماد و المانی از آن در سطح استان وجود نداشت، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج برای اولین بار در این راستا اقدام به نصب المان در شهر کرده است.

وی بیان کرد: المان بلوط توسط هنرمندان و نیروهای شاغل در سازمان سیما و منظر شهرداری یاسوج با مشاوره و راهنمایی هنرمندان تجسمی استان ساخته و نصب شده است.

ناصر داور ابراز کرد: درخت بلوط از گذشته تاکنون به عنوان مامن و استراحتگاه مردم این دیار بوده است و ایده این کار نیز از همین مفهوم گرفته شده است که این المان به شکل آلاچیق و فضای استراحت بصورت نمادین ساخته شده است.

داور گفت: این المان یک مجموعه شامل ۸ بلوط کوچک بصورت پراکنده و آنچه در طبیعت دیده می شود و سه مبلمان بلوط و یک بلوط با ارتفاع بیش از ۵ متر می باشد که در نزدیکی میدان جهاد شهر یاسوج و در ابتدای بلوار بنسجنان نصب شده است.

وی گفت: طی سه سال اخیر بیش از ۴۵ حجم در فضاهای مختلف شهری نصب شده است و نماد لاتین یاسوج نیز در ورودی شهر نصب شده و مسابقه ملی دیوارنگاری نیز در یاسوج برگزار شده است، لذا از شهروندان گرامی تقاضا داریم ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده خود، در حفظ و نگهداری المان ها و فضای سبز شهری کوشا باشند.

داور در پایان تصریح کرد: اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شهر یاسوج برای استفاده از ظرفیت و توان هنرمندان، هم اکنون در حال اجراست و هنرمندانی که توانایی لازم برای ایده پردازی و اجرای المان های شهری را دارند می توانند از طریق شرکت در این فراخوان طرح های خود را برای اجرا به شهرداری یاسوج ارایه کنند و از مزایای این سمپوزیوم نیز بهره مند گردند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13493

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: