آقای تاج ،جوانان این استان چه گناهی مرتکب شدند

فصلی نو-احسان همتی

نمی دانم از کجا شروع کنم!
بی مقدمه مینویسم اقای تاج،جغرافیای فوتبال ایران فوق العاده بی عدالت است خیلی خوبه که گاهی عینک خوشبینی را برداریم و از ان دسته ادمهایی نباشیم که فقط تا نوک بینی خودمان را ببینیم چرا که بارها زمین میخوریم و بلند میشویم اما هیچگاه در یک مسیر عادی و روان حرکت نخواهیم کرد چرا که جرم کسی که فقط فضای اطراف خود را میبیند سقوط است و بس

گاهی لازم است سرمان را بالا بگیرم تا کمی دور دست تر را ببینیم .گاهی باید از حصار من من ها بیرون امد ….

اقای تاج هیچ عیبی بر شما وارد نیست به جز وسعت دید جغرافیای شما!!!نمی دانم تا به امروز به چند شهر یا کشور سفر کرده اید اما شاید هیچگاه به یاد نمی اوردید مردم شهری را که ارزوی داشتن یک تیم و ارزوی دیدن یک‌مسابقه فوتبال را در شهر خود دارند

می دانم که در ذهن خود هنوزم سر گرم پاسکاری پست ریاست فدراسیون هستید به جای پاس به اقای کفاشیان ولی از شما خواهش میکنم با یک پاس بلند به قلب شهرکرد ،سیستان و بلوچستان،ایلام،اردبیل،زنجان،ارومیه،کهگیلویه و بویراحمد،گلستان و….فوتبال را به جریان در اورید..جوانان این شهر ها چه گناهی کرده اند،جرمشان چیست که با دو سه سال تیم داری و محو شدن باید یک عمر حسرت دیدن یک بازی در حد لیگ برتر و حتی پایین تر را با خود به گور ببرند در اینکه جنگ فوتبال برای صعود و سقوط دست بازیکنان است شکی نیست ولی نبود نظارت وساختار مناسب برای اداره چنین اموری خود یک معضل دائمی است. ایا به ساختار کلی فوتبال در کشور توجه کرده اید؟

با نگاهی به لیگ برتر و لیگ یک به عنوان دو لیگ الگو که گلچین فوتبال ایران است به نکات جالبی پی میبریم:

⚫️پایه واساس لیگ برتر حداقل در ۷ سال گذشته ،در دست ۴استان بوده و چند استان هم دائم از پله لیگ برتر بالا و پایین می ایند که میتوان گفت در ۷ سال گذشته لیگ برتر در دست ۹استان به صورت میانگین بوده است!!!
واگر بخواهیم کمی کلی تر و خوشبینانه بگوییم ۱۲ استان با درجه ثبات زیاد و کم در لیگ برتر بوده اند…

⚫️لیگ یک(جام ازادگان)وضعیتی مشابه ای دارد ولی با پراکندگی بیشتر نسبت به لیگ برتر.
پایه و اساس این لیگ هم تقریبا ۸استان بوده و حدود ۱۴ استان در این لیگ از پله لیگ بالا و پایین می روند که این هم در نوع خود جالب است
و این یعنی تقریبا ۱۲ استان در لیگ یک هم بدل دارند و گردش سطوح اول فوتبال ما بین این ۱۲ استان است

یعنی حدود ۴۰ درصد استان ها در بالاترین سطح لیگ های ایران هستند و حدود ۶۰ درصد در لیگ های پایین تر که در همین لیگ دست و پا میزنند و غرق میشوند
صحبت ما پیرامون استان هایی است که سهم انچنانی در فوتبال ایران ندارند

این نکات همه نشان از ساختار فوتبال ما دارد که مشخص نیست از چه الگویی جهت این برنامه ریزی استفاده شده ،در صورتی که بررسی نشان میدهد قبل از سال ۹۴ که لیگ یک به صورت دو گروه برگزار می شد تعداد استان های بیشتری حضور داشتند و به یک باره لیگ یک دچار تغییر میشود و این باعث می شود که همان اندک استان هم توانایی حضور در لیگ را نداشته باشند.وهمچنین منتظر تغییر قوانینی باشند که به سودشان نیست.

جوانان بسیاری از شهرهای ایران به خنده نیاز دارند خنده ای شبیه امید ،خنده ای شبیه پیروزی و خنده شبیه خنده های اقای کفاشیان!!!

اقای تاج شما قبل از انکه مسئول توسعه کیفی فوتبال باشید مسئول توسعه کمی ان هستید با حرکت دراوردن فوتبال چون گردباد ،به بردن ناملایمات و اسیب های احتماعی در این مناطق کمک کرده اید.

ودر اخر….

اقای تاج لطفا برای ما مشخص کنید.

شما فدراسیون تیم های ملی و هیئت های فوتبال استان ها هستید یا فدراسیون استقلال و‌پرسپولیس و تراکتور سازی؟؟

اقای تاج شما واقعا مدافع حقوق بانوان هستید یا فقط به صورت‌نمادین ‌به رده های تیم ملی توجه میکنید ایا از وضعیت فوتبال و فوتسال بانوان در استان ها خبر دارید؟

اقای تاج شما که منتقد و مخالف سر سخت انتفال تیم ها بودید چگونه هست که نسبت به انتقال تیم های لیگ های پایین تر و…بی تفاوت هستید این بی تفاوتی سلیقه ی کاری شماست یا بر اساس اولویت و مهم بودن اسم استان هاست!!

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5213

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: