بعد از اینکه با روشنفکر نشست داشتیم و روشنفکر جواب ندادند و گفتیم به اقای فرخیانی با روشنفکر صحبت کنند که ایشان گفتن اگر ۳ نفر امضا کنند من هم امضا می کنم .

فصلی نو ، نشست هم اندیشی شورای اصولگرایان بویراحمد با هدف معرفی گزینه نهایی این جبهه در مسجد امام علی شهرک امام حسین یاسوج برگزار شد .

به گزارش فصلی نو ، ستار هدایت خواه نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی و کاندید چهار دوره این انتخابات در شهرستان بویراحمد یکی از سخنرانان این نشست بود که شرح گفته های وی را در زیر می خوانید .

ولایت مداری مهمترین لوازم تجمع اصحاب حق است ما کسانی را اصحاب حق نامیم که در خط ولی فقیه باشند و اماده همکاری و جانفشانی باشند .

ولی فقیه برای عرصه های مختلف زندگی ما دستوراتی صادر کردند کسانی ممکن است ادعای ولایت مداری داشته باشند اما در زمان اجرای فرمان علی کوتاه می آیند .

برخی از مدعیان ولایت مداری در زمینه های گوناگون مثل برجام شفاف عمل نکردند .

ولایت مداری و ارزش محوری بجای منفعت محوری باید حاکم باشد ، خیلی از مدعیان ولایت مداری به سمت منافع می پیچند یکی دیگر از معیارها و لوازم ولایت مداری تبعیت از خرد جمعی و تلاش برای حفظ جریان انقلابی است .

در ۴ دوره ای کاندید جریان اصولگرایان بودم اولین و مهمترین دلیل حضور بنده حفظ انسجام جریان بود از سال ۷۲ تا ۸۲ در استان مشغول کارهای فرهنگی بودم دوستان امدند از کسانی کاندید بودند مثل مفتح ،دهراب پور، حاچ پایدار بر بنده توافق کردند اولین و مهمترین دلیل این بود که انسجام شده و من پذیرفتم و اولویت کاری را برنامه های فرهنگی دانستم و از دور اول نیت داشتم که برای دور بعد کاندید نشوم .

رسانه ها دقت کنند اگر قرار شد حرف های من منتشر شود کامل منعکس شود اگر نشد شکایت شدم .

برای مجلیس هشتم از یک سال قبل اعلام کردم که نیستم به فکر کاندید دیگر باشید به دو نفر از دوستان اعلام کردم که قصد کاندیداتوری ندارم که اگر قصد دارید اماده باشید .

جمعی در دفتر نماینده دوباره رای گیری کردند و اصرار بر ماندن بنده گرفتند که اگر غیر شما باشد تفرق ایجاد می شود آمدم و گفتم برای دور بعد بفکر باشید و باز هم امدند گفتند که باشید کسانی مثل حداد عادل از جمله این افراد بودند، باز بخاطر حفظ انسجام مجموعه علیرغم اینکه اعتقاد داشتم که کار من چیز دیگری است و شرط کردم که نیبت می کنم ، رفتیم خوب امد نه اینکه گفتند که پیروز هستی بر مردم اتمام حجت شد .

انسجام مجموعه حفظ شد ادعای تکلیف کردم و باری از دوش من بر داشته شد برای مجلس دهم همین شرط شد که برای دور بعد کاندید دیگه ای باشد سازو کاری معرفی شد آقای خلقی پور انتخاب شدند برخی جمایت نکردند و نهایتا با اینکه گفتم که وقت کاندیداتوری ندارم اما باید تابع تصمیم جمع جریان باشیم .

من هموراه گفتم قصد کاندیداتوری ندارم ، برای اینکه از فشار دوستان در امان باشم به گچساران رفتم حاج پناهی،حاج حسینی و دکتر خلقی پور امدند پیش من گفتند بیا من ده شرط گذاشتم و گفتم استخاره می کنم یکی از عزیزان همان جا پذیرفت یکی هم تحت فشار آنها ساعت دوازده پذیرفت شرط اول انسجام مجموعه بود ، برخی دوستان که پی گیر بودند بویژه اقای پناهی قبول کردند شرط دوم که بفکر دوره بعد باشید وقتی که ساعت دوازده بعد از نماز جمعه استخاره کردم ساعت یک ربع مانده به ۴ رسیدیم زنگ زدن به دوستانی که در جریان در انتخابات شرکت کرد ند همه امدند بحز یک نفر و در جلسه بنام روشنفکر تلفن جواب نداد و حضور پیدا نکرد .

فدایی، حاج فرهادی، امامی ،جانی پور انصراف و استفعا داداند خرسندیان هم قبول نکردند و ولی اصرار بر ایجاد انسجام و شرط را تحقق ندادند و شد انچه که شد در تمام دوره علیرغم میل باطنی ام که قصد حضور در عرصه فرهنگی است و ذهنیت مردم نسبت به رهبری برای حفظ انسجام به مجموعه امدم باز بر خلاف شرطی که گذاشتیم برخی دوستان اصرار به حضور بنده اما این دوره ان دوره نیست همزمان با ساز و کار تدبیری اندیشه خواهد شد .


دلیل اصلی شکست تکثر و تعدد کاندیدا ها بود تتشکیلاتی شکل گرفت در شورا ساز و کار ما این بود که
تا موقعی که بنده اعلام انصراف قطعی نکنم کسی اعلام نامزدی نکند اما از دو سال پیش اعلام کردم اما مردم گفتند به مصلحت نیست سازو کاری را شروع کردند با ده تا ۱۵ نفر صحبت کردند که میثاق نامه ای امضا کردند ۴۰۰ نفر را جمع کنند ازاین بین انها هر کسی که انتخاب کردند معرفی شود .


ساز و کار چند اشکال داشت هدف این بود که از تعدد کاندید ها جلوگیری کنیم اشکال دوم که اگر چند نفر امضا نکرند ونگران تکثر بودند ایراد وارد می شد ، اشکال سوم که چون ۴۰۰ نفر را شورا تعیین می کرد خودبخود میثاق نامه بهم می خورد .

بحث شد که اگر در شهرستان های بویراحمد و دنا با آقای روشنکفر به توافق برسیم مشکل حل است دوستان پذیرفتند تماس گرفتند جمعی نزد ایشان رفتند ۴ تا ۵ ساعت جلسه بود .

قرار بود دو تا تیم ده نفره از طرف من و دکتر روشنفکر و سه نفر دیگر شرایط را بررسی کنند و اگر ۱۲ نفر به این نتیجه رسیدند که روشنفکر باشند همه همت کنند و یا برعکس و چون از دوازه سال قبل اعلام کردم دیگر نیستم و من نیت کردم بین خودم و خدا ، که هر آنچه صلاح است پیش بیاید ، اگر هم اعلام کردند ما دو نفر نباشیم روی فرد سومی توافق کنیم ،چون اصل پیشنهاد مال خود ایشان بود اما با همه این احوال ایشان شرط و شروط گذاشت اما نپذیرفتند و گفتن این حرف هدایت خواه خودش است و قبول نمی کنم .

.
شورای هماهنگی نیروهای انقلاب ۴ نفر را پیشنهاد دادند و بنده خلقی پور خلقی پور حسینی و پناهی اما حاج حسینی مشهد بود گزینه ها را بررسی کردیم و اصرار کردیم اما قبول نکردند اول خود اقای حسینی نفر بعدی خحلقی پور دکتر مسعودی نپذیرفت دکتر امیدی پورهم قبول نکردند .

ما تلقی مان این بود که با روشنفکر به توافق برسیم ،اقای فرخیانی در ساز و کارها نبود اقای حاج حسینی قبلا پیشنهاد داند به ایشان ،اقای دکتر فرخیانی که سال ۹۰ که کاندید شدن ما خدمت رسیدیم و قبول کردند به نغع من کناره گیری کردند و دیگر ایشان را ندیدیم .

نیمه شعبان من کربلا بودم بعد از کربلا نهایتا وقتی با روشنفکر صحبت کردیم اقای خلقی پور اقای فرخیانی مطرح کردند و نشستی داشتیم و گفتیم که اگر قرار باشد روی گزینه ای با روشنفکر توافق کنیم همین اقای فرخیانی است ایشان را بعنوان کاندید معرفی کردیم .

بعد از اینکه با روشنفکر نشست داشتیم و روشنفکر جواب ندادند و گفتیم به اقای فرخیانی با روشنفکر صحبت کنند که ایشان گفتن اگر ۳ نفر امضا کنند من هم امضا می کنم .

ایشان به شورای هماهنگی نیامدند اما شورا بر خلاف عرف رفتن خدمت ایشان اما قبول نکردند و نهایتا ما مسلئه فرخیانی را مطرح کردیم و شورا پذیرفتن و ایشان را بر اساس معیارها انتخاب کردند و ما به نسبت به کسانی که مدعی کاندیداتوری بودند و به به لحالظ تحصیلات هم ردیف با کاندیداتوری و هم دیگر شرایط اصلح بودند .

متاسفانه خیلی از نماینده ها که وظیفه شان نظارت است در این راه آسیب پذیر هستند ، آقای فرخیانی با توجه به سابقه می توانند موفق شوند برخی دوستان هر دوره ای با کسی با یک جریانی بودند برخی از دوستان به جریان اعتماد ندارند به زبان هم اوردند و وقتی انها اعتماد ندارند ما چرا اعتماد کنیم .

ایشان بعنوان کاندید جریان معرفی می شوند بر اساس نگاه جمعی امده اند ، دکتر فرخیانی بر اساس شغل ممکن است نا شناخته باشد جریان ریشه دار است و اقای فرخیانی ادم سالم عاقلی هستند و اگر جریان جدی سر کار بیاید قطعا پیروزی از ازآن جریان خواهد بود ما دنبال تفرقه هم نیستیم اگر بخواهیم قومی مطرح کنیم اقای درخشنده پور را معرفی می کردیم ما دنبال ایشان نرفتیم، اقای دکتر فرخیای تلقی این بود که می توانند با اقای روشنفکر کنار بیایند رقیب ما اصلاحات است رقیب ما جریان ظلم است تلاش می کنیم به انسجام حداکثری دست پیدا کتیم دوستان نظرات را ارادئه دهند در این ده یازده دوره که کاندید داشتیم همیشه جمع محدودی تصمیم می گرفتند .


با نظر شورا این اتفاق افتاد مثل همه دوره ها کانددید معرفی کردیم اما در این دوره تعاملات از همه دوره بیشتر بوده است با هر کسی که فکر می کردیم می تواند کمک کند مشورت کردیم .

بنده تکلیفم در این ایندوره حضور در انتخابات نیست بر اساس این نگاه تصمیم گیری می کنیم از اقای فرخیانی حمایت می کنیم راه پر مخاطره ای است دوستان باید تلاش مضاعف کنند نتیجه می گیریم چون می دانیم در اردودگاه رقیب تفرق و ریزش ارا خواهد بود .

تعصب بی جا بخرح نمی دهیم با قدرت راه جریان را به پیش می بریم به اقای فرخیای هم گفنیم بر اساس ۴ “ص “عمل می کنیم صراحت، صداقت،صلابت و صمیمیت و تلاس می کنیم تا تجمع اصحاب حق شکل بگیرد و با هم افزایی انشاتلله پیروزی برای اصحاب حق باشد .