آینده استان در گرو توجه به نخبگان است

فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آینده استان و رشد و توسعه آن در گرو توجه و حمایت از نخبگان است.

به گزارش فصل جنوب ، حسین کلانتری در حاشیه افتتاح مرکز رشد دهدشت که به صورت ویدئو کنفرانس در یاسوج و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: به فناوران و واحد های فناورانه و پارک علم و فناوری توجه ویژه خواهد شد زیرا که پیشرفت همه جانبه کشور در گرو حمایت از آنهاست.

وی افزود: رقابت در دنیای امروز شدید بوده و باید شرکت های فناور بسیار توانمند شوند و البته همت فناوران شرکت های دانش بنیان استان ستودنی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر امروز به استان از اقدامات رو به رشد شرکت های دانش بنیان و فعالیت هایی که در پارک علم و فناوری شکل گرفته است، رضایت داشتند.

کلانتری با بیان اینکه در این سفر نیاز های واحد های فناور استان در بازدید از نمایشگاه فناورانه بررسی و قول های مساعدی برای حمایت از این واحد ها داده شد، افزود: البته بخش هایی به استان ارجاع داده می شود و حمایت های زیرساختی و مالی از آن ها انجام می شود.

نماینده عالی دولت در استان، عنوان کرد: در موضوع کرونا فعالیت های شرکت های دانش بنیان کشور چشمگیر بوده و در عرصه بین المللی درخشیده اند و تمام نیاز های نظام سلامت ( از قبیل ونتیلاتور و واکسن) پیشرو بوده اند.

کلانتری با اشاره به خدمات نظام در تمامی حوزه ها در کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: در حوزه سلامت تعداد تخت های بیمارستانی ۲ برابر شده و همچنین خدمات دولت در زمینه مسکن روستایی در استان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: ظرف حدود یک سال گذشته افزون بر ۲ هزار مسکن برای روستاییان آماده شده و ۱۵۰۰ واحد دیگر نیز تا پایان دولت تکمیل می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این دولت یک و نیم برابر ۳۵ سال گذشته در حوزه مسکن این استان خدمات ارائه شده است.

کلانتری تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون میزان بزرگراه ها از ۵۰ کیلومتر به ۴۲۰ کیلومتر در استان رسیده و بیش از ۴۰۰ کیلومتر دیگر در دست اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: نوع نگاه دکتر ستاری به جامعه نخبگان و فناوران حمایتی همه جانبه است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13532

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: