احتمال ابطال شورای شهر یاسوج قوت گرفت
احتمال ابطال شورای شهر یاسوج قوت گرفت

به گزارش فصل جنوب ، در حالیکه از اعضای ۵ نفره  منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج دعوت شده بود که صبح امروز شنبه در مراسم تحلیف حضور پیدا کنند، ۴ نفر از منتخبین بنام های اکبری ،احمدی کیش ،هدایت امیری و جاودانه در جلسه حضور پیدا کردند و دانشی در این جلسه غایب […]

به گزارش فصل جنوب ، در حالیکه از اعضای ۵ نفره  منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج دعوت شده بود که صبح امروز شنبه در مراسم تحلیف حضور پیدا کنند، ۴ نفر از منتخبین بنام های اکبری ،احمدی کیش ،هدایت امیری و جاودانه در جلسه حضور پیدا کردند و دانشی در این جلسه غایب بود .

گفته می شود دلیل غیبت عطاء الله دانشی ابتلای وی به کرونا بوده است .

احمدی فرماندار بویراحمد در جلسیه امروز گفت : بر اساس ماده ۱۷ قانون شوراها آیین تحلیف به دعوت فرماندار و ریاست وی برگزار و به اعضای شوراها باید ۲۴ ساعت قبل اطلاع رسانی شود و آنها هم حضور یا عدم حضورشان را اعلام کنند.

فرماندار بویراحمد بیان کرد:علت اصرارش بر برگزاری مراسم تحلیف در غیاب ۲ عضو منتخب شورا حل نابسامانی‌های خروج مدیریت شهر و شورا از بلاتکلیفی و تسریع در روند بهبود اوضاع  است.
احمدی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت کشور ترکیب شورا با حضور دو سوم اعضا قانونی و امکان پذیر است گفت: بر اساس قانون برای ۲ عضو بلا تکلیف شورا تا ۲ ماه فرصت لحاظ شده تا تعین تکلیف شوند در غیر این صورت ۲ عضو علی البدل به مدت ۶ ماه جایگزین می شوند.

هدایت الله امیری رییس سنی شورای ششم شهر یاسوج هم در این آیین گفت: برگزاری مراسم تحلیف تا مشخص شدن وضعیت ۲ عضو بلاتکلیف شورای شهر یاسوج شایسته و به صلاح نیست و ترکیب پنج نفره شورا حاشیه ساز می شود.

وی افزود:تا تعیین تکلیف نهایی این ۲ عضو نباید آیین تحلیف و انتخاب شهردار انجام شود.

 

بنا به اخبار واصله صبح امروز هدایت امیری  با موافقت احمدی فرماندار بویراحمد مرخصی ۵ روزه دریافت کرده است و  تا پایان هفته با توجه به مرخصی امیری حتی با حضور دانشی عملا جلسه بدلیل به حد نصاب نرسیدن از رسمیت خواهد افتاد .

در همین حال منابع آگاه اطلاع دادند که به احتمال خیلی زیاد در صورت حذف دو نفر معترض به وضعیت فعلی (دانشی و امیری ) و دعوت از نفرات هشتم و نهم انتخابات (علی البدل )، اعضای علی البدل در اعتراض به نحوه برگزاری مراسم تحلیف ، در جلسات حضور پیدا نخواهند کرد .

گفته شده است از ۵ نفر اعضای علی البدل که صلاحیت ۱ نفر به تایید هیات نظارت نرسیده است قطعا ۳ نفر از ۴ نفر باقی مانده حاضر به شرکت در جلسات این شورا نیستند  که در این صورت طبق قانون شوراها ، شورای شهر یاسوج باطل خواهد شد .