استان بزودی در حوزه فولاد بی نیاز می شود /بازدید معاون استاندار از کارخانه فولاد آراد یاسوج

به گزارش فصل جنوب ؛ معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت : این محل پیش از این یکی از کارگاههای صنعتی راکد در اختیار یکی از بانکهای عامل بود که با پیگیری های بعمل آمده و همچنین با توجه به شناختی که از توانمندی های سرمایه گذار جدید داشته است ، احداث کارخانه فولاد آراد یاسوج در این محل در دستور کار قرار گرفت .

حشمت الله صمیمی دوست در ادامه اظهار داشت : آقای دهفانی سرمایه گذار تاکنون ۸ واحد تولیدی را بخوبی راه اندازی کرده است و این کارخانه فولاد نهمین کارگاه صنعتی به  مدیریت ایشان خواهد بود .

فولاد آراد یاسوج

وی در ادامه افزود : با همکاری استاندار محترم توانستیم از وزارت صمت مجوز احداث واحد تولیدی دومین طرح فولاد در استان اخذ شد که جا دارد در همین جا از جناب دکتر کلانتری که با حضور در جلسات متعدد با وزیر صنعت و معدن موفق به اخذ موافقت از وزیر محترم شدند ،تقدیر ویژه داشته باشم .

صمیمی دوست خاطرنشان کرد : با رایزنی های متعدد در تهران برگزاری جلسات فنی و کارشناسی  در وزارت صمت و همچنین اطلاعاتی که از توانمندی های سرمایه گذار داشتیم سرانجام وزارت با صدور مجوز با این واحد تولیدی موافقت کرد .

وی ظرفیت تولیدی کارخانه فولاد آراد یاسوج را ۱۲۰ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود : در فاز اول انواع گوگرد با کیفیت بسیار خوب تولید خواهد شد و امروز هم از سازنده ماشین آلات دعوت بعمل آمد که در حال حاضر در کارخانه جهت بررسی روند اجرایی و نصب دستگاهها نظارات خود را اعلام خواهد کرد /

در همین ارتباط بخوانید

دومین کارخانه فولاد در بویراحمد احداث می شود 

معاون اقتصادی استاندار اظهار امیدواری کردکه راه اندازی این مجتمع تولیدی فولاد در برنامه زمان بندی شده به بهره برداری برسد و ادامه داد : جهت تکمیل و راه اندازی این کارخانه به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که آورده سرمایه گذار تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان تامین کرده است و بخش دیگری از طریق بانک صنعت معدن که همواره یار و یار حوزه صنعت یبوده اسیت انشالله تامین خواهد کرد .

فولاد آراد یاسوج

حشمت الله صمیمی دوست اشتغال زایی این طرح را ۱۸۰ نفر اعلام کرد و گفت : با راه اندازی این کارخانه علاوه بر تامین نیاز استان در بخش هایی از فراورده های فولادی نیاز دیگر استان ها نیز در این زمینه از طریق این واحد عظیم تولیدی مرتفع خواهد شد .

وی گفت : برای  مصالح ساختمانی استان ما در بخش هایی همانند تولید سیمان علاوه بر اینکه نیازهای خود را تامین کرده بیرای دیگر استان ها نیز محصولات خود را ارسال می کند و حتی صادرات این بخش نیز زبانزد است .

فولاد آراد یاسوج

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

معاون اقتصادی استاندار گفت: در بخش تولید آجر نیز موفقیت هایی داشتیم و راه اندازی این واحد تولیدی بسیار تاثیر گذار خواهد بود که می تواند در بخش ساخت و ساز و طرح های عمرانی می تواند کمک حال بسیار خوبی برای استان برای کاهش قیمت ها  باشد .

صمیمی دوست بیان کرد : امید داریم طی دو سال آینده استان در بحث تولیدی فراورده های فولاد به نتایج بسیار خوبی برسیم و آینده بسیار خوبی برای توسعه صنعتی استان پیش بینی می کنیم .

مدیرعامل شرکت دژ سازان آریوبرزن و مالک  این کارخانه در جمع خبرنگاران گفت : این شرکت از سال ۱۳۸۰ تا امروز در  دو بخش  صنعت و  ساختمان در استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح وسیع فعالیت دارد .

داوود دهقانی در ادامه گفت : با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان و صعب العبور بودن منطقه دسترسی به انواع مصالح ساختمانی را مشکل کرده است که تصمیم گرفتیم زنجیره تولید انواع مصالح ساختمانی را در دستور کار قرار دهیم .

بازدید معاون استاندار از کارخانه فولاد آراد یاسوج

فولاد آراد یاسوج

دهقانی ادامه داد : شرکت دژ سازان آریوبرزن علاوه بر بخش صنعت در بخش انبوه سازی هم فعالیت گسترده دارد ، تصمیم گرفتیم با یاری خدواند و همکاری مسئولین محترم که در طول این ۲۰ سال نهایت همکاری را با این مجموعه داشتند در جهت تکمیل این زنجیره ساختمانی گام برداریم .

رئیس انجمن انبوه سازان استان گفت : این مجموعه طرح تولید میلگرد ، نبشی و شمش فولادی است که در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و سوله هایی با مساحت  ۶ هزار متر مربع در شهرک صنعتی دو یاسوج احداث و راه اندازی خواهد شد .

داوود دهقانی خاطرنشان کرد : جا دارد از همکاری صمیمانه دکتر کلانتری استاندار محترم و مهندس صمیمی دوست معاون محترم اقتصادی که در راستای اخذ مجوز و موافقت وزارت صمت و همکاری در روند اجرایی کارخانه نهایت همکاری را لحاظ داشتند تقدیر ویژه داشته باشم .

وی اظهار داشت : تاکنون نزدیک به ۴۸ میلیارد تومان از طرف سرمایه گذار هزینه شده است ، که تقاضای ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک صنعت و معدن داشته ایم که با اخذ تسهیلات این مجموعه کمتر از دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید .

دهقانی گفت : با راه اندازی این کارخانه رونقی در حوزه ساختمان و انبوه سازی استان شکل خواهد گرفت که با تولید میلگرد ، نبشی و شمش فولاد قیمت ها کنترل و از افزایش قیمت ها جلوگیری می شود .

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14848

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: