بارش باران فردا در استان از سر گرفته می شود

وی عنوان کرد: افزایش دما نیز از امروز پیش بینی می شود که با توجه به بارش های 2 روز آینده به افزایش ذوب شدن برف در ارتفاعات کمک کرده که موجب افزایش حجم آب های روان نیز می شود.

فصلی  نو ، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی و مدل های مختلف جوی با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر امشب تا بامداد روز سه شنبه بارش باران گاهی اوقات رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید و در برخی نقاط استان بارش تگرگ پیش بینی می شود.

به گزارش فصلی نو ، ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شدت فعالیت این سیستم برای روز دوشنبه پیش بینی می شود و طبق بررسی ها مناطق شمال غربی استان ،شمال شرقی وشرق استان بیشترین فعالیت بارشی را دارند.

وی افزود: بنابراین در بعضی ساعات در طی بارش آبگرفتگی، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در جاده های ارتباطی استان، کاهش دید افقی و همچنین وزش باد شدید و رعدوبرق و احتمال خسارت به تا سیسات پیش بینی می شود.

بهره مند بیان کرد: امروز آسمان استان ابری در برخی نقاط مستعد گاهی اوقات احتمال بارش های پراکنده به همراه وزش باد شدید خواهد بود.

وی عنوان کرد: افزایش دما نیز از امروز پیش بینی می شود که با توجه به بارش های ۲ روز آینده به افزایش ذوب شدن برف در ارتفاعات کمک کرده که موجب افزایش حجم آب های روان نیز می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته دوگنبدان با بیشینه ۲۲.۳ درجه سانتی گراد گرمترین و سی سخت با کمینه ۰ درجه سانتی گراد سردترین نقاط استان بوده اند.

درصد تفاوت بارندگی سال زراعی جاری نسبت به کل بارندگی بلند مدت در این استان ۵۶ درصد بوده است.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر روز: