بازسازی شهر زلزله زده سی سخت مطابق برنامه زمان بندی پیش می رود
بازسازی شهر زلزله زده سی سخت مطابق برنامه زمان بندی پیش می رود

فصلی نو ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  کشور با بیان اینکه کار بازسازی شهر زلزله زده سی سخت مطابق برنامه زمان بندی در حال انجام است گفت: تاکنون برای یک هزار و ۶۹۹ واحد احداثی و سه هزار و ۶۵۶ واحد تعمیری در شهر زلزله زده سی سخت پرونده تشکیل شده است. به گزارش […]

فصلی نو ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  کشور با بیان اینکه کار بازسازی شهر زلزله زده سی سخت مطابق برنامه زمان بندی در حال انجام است گفت: تاکنون برای یک هزار و ۶۹۹ واحد احداثی و سه هزار و ۶۵۶ واحد تعمیری در شهر زلزله زده سی سخت پرونده تشکیل شده است.

به گزارش فصل جنوب ، علیرضا تابش روز سه شنبه پس از بازدید از شهر سی سخت و عملیات بازسازی، گزارشی از اقدامات بنیاد مسکن ۶۲ روز پس از زمین لرزه ۵.۶ ریشتری ارایه کرد.

وی گفت: با توجه به ماشین آلات فعال در منطقه، عملیات آواربرداری یک هزار و ۳۰۰ واحد شامل ۹۰۰ واحد شهری و ۴۰۰ واحد روستایی انجام شده است.

تابش افزود: یک هزار و ۴۲۹ واحد احداثی شامل ۹۱۰ واحد شهری و ۵۸۰ واحد روستایی برای صدور پروانه به شهرداری و مراجع صدور پروانه معرفی شده است که برای یک هزار و ۱۰۱ واحد احداثی شامل ۵۲۱ واحد شهری ۵۸۰ واحد روستایی پروانه صادر شده است.

وی ادامه داد: حدود سه هزارو ۵۵۵ تن میلگرد و آهن آلات و۹۰۹ تن سیمان برای توزیع به منطقه حمل شده است.

رئیس بنیاد مسکن یادآوری کرد: برای اسکان موقت متقاضیان در دوره ساخت واحدهای احداثی، مبلغ ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به واحدهای شهری و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض به واحدهای روستایی پرداخت می شود و تاکنون برای هزار واحد احداثی، ۱۳۰۰ واحد تعمیری   و هزار واحد معیشتی مبلغ ۶۳ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است.

تابش ادامه داد: حدود ۴ هزار و ۱۰۷ واحد شامل یک هزار و ۴۹ واحد احداثی، یک هزار و ۷۳۲ واحد تعمیری و یک هزار و ۳۲۶  واحد معیشتی برای برخورداری از تسهیلات و انعقاد  قرار داد به بانکهای عامل معرفی شدند که تاکنون یک هزار و ۷۴۸ واحد شامل ۵۲۳ واحد احداثی، ۶۹۹ واحد تعمیری و ۵۲۶ واحد معیشتی منجر به انعقاد قرارداد شده است.

تابش با بیان اینکه عملیات تعمیر یک هزار و ۶۰۰ واحد آغاز شده است افزود:عملیات پی کنی یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و بتن ریزی فوندانسیون ۴۵۰ واحد انجام شده و پیشرفت فیزیکی سایر واحدها با در نظرگرفتن برنامه زمان بندی در حال انجام است.