تشریح برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی-افتتاح کتابخانه خاتم خاتم الانبیاء رادک گچساران

فصل  جنوب ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه های این اداره کل در هفته کتاب و کتاب خوانی را تشریح کرد .

به گزارش فصل جنوب ، یاسر رحیمیان روز گذشته در نشست خبری که بمناسبت هفته کتاب برگزار شد، گفت : هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه لغایت ۱ آذرماه شروع به عنوان هفته کتاب  و کتاب خوانی شروع می شود .

رحیمیان در ادامه افزود : در تقویم جمهوری اسلامی ایران بیست و چهارم آبان بمناسبت  سالروز بزرگداشت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی کل این روز بعنوان  آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی و کتابدار معرفی شده است .

رحیمیان خاطرنشان کرد:  با توجه به وضعیت کرونایی طی یکی دو سال گذشته قریب به ۴۵۰۰  برنامه فرهنگی در فضای مجازی انجام گرفت .

وی در ادامه با قالب برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی استان گفت :این برنامه های فرهنگی قالب های متفاوتی داشتند ،مسابقه کتاب‌خوانی نقاشی ، آموزش کاردستی برای کودکان ، جمع خوانی کتاب، اهدای و مبادله کتاببرگزاری نمایشگاه کتاب حضوری و بازنمایی و مجازی ، قصه‌گویی و خوانش متون ادبی،برگزاری محافل قرآنی و نهج البلاغه نشست مجازی معرفی مفاخر و مشاهیر ایران را برگزار کردیم .

رحیمیان اضافه کرد : نشست های  کتابخوان مدرسه ای و اختصاصی فرهیختگان و علاقمندان به کتاب مسابقات انشاء انگلیسی درباره جایگاه و اهمیت کتاب ،اجرای نمایش عروسکی در بخش کودک در کتابخانه‌ها ،امانت کتاب درب منزل از کتاب‌ها  پرمخاطب و پیک کتاب نیز طی این مدت انجام شد .

وی افزود : آموزش صحیح  فنون مطالعه برای اعضا و علاقه‌مندان در فضای مجازی ،ببرگزاری آیین تجلیل از نویسندگان بومیدر برنامه‌ای به عنوان از تبار قلم، اجرای ویژه برنامه ملی حماسه سرایان با حضور مدیر سرای معروف هم استانی سید محمدحسن مظلومی،برای هر کتابخانه یک صفحه اینستا تشکیل دادیم و گروه های مجازی متفاوتی تشکیل دادیم با توجه به اینکه در یک سال گذشته در وضعیت های قرمز کتابخانه‌های عمومی هم سالن مطالعه و هم امانت کتاب تعطیل بود که بصورت پیک کتاب عرضه می شد .

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایستان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به جشنواره بزرگ رضوی اشاره کرد و افزود :  این جشنواره از خرداد ماه  در سه رده کودک نوجان و بزرگسال شروع شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد که بصورت الکترونیکی برگزار می شود و تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر در نقاط مختلف در این جشنواره ثبت نام  و ارسال آثار کردند .

یاسر رحیمیان عنوان کرد : با سازمان دیریت و برنامه ریزی استان  به یک تفاهم خوبی رسیدیم که  ۲۸ ساعت دوره های آموزشی برای کارکنان گذاشتیم در دو عنوان کتاب این کلاس ها برگزار خواهد شد که از تمام کارکنان دعوت می کنیم که شرکت کنند .

 

وی ا اعلام اینکه شعار امسال با عنوان جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم بیان کرد :  مهمترین برنامه های ما در این هفته بازنمایی آثار و منابع کتابخانه ای در کلیه کتابخانه های استان ،   امروز غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا انجام شد، نشست خاطره گویی کتابداران با موضوع کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌ها ،دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم  یاسوج و در بیست و پنجم جشن کتاب و مراسم تکریم  استانی در حوزه کتاب و کتابخوانی و کتابدار  ،جلسه رونمایی کتاب  و همچنین نشست کتابخوان مجازی با حضور کتابداران کشوری و اعضای کتابخانه‌ها را در ۲۶ آبان  ، نشست ویژه کتابخوان ویژه فرهیختگان  و افتتاح کتابخانه خاتم النبیا رادک گچساران مهمترین برنامه های مادر این هفته خواهد بود .

رحیمیان اضافه کرد : در این هفته ۵۴۲ برنامه فرهنگی در کتابهانه های استان در ۶۵ کتابخانه استان در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد .

وی پروژه های ساختمانی در دست اقدام این اراده کل را ۶ باب عنوان کرد و ابراز داشت : پروژه رادک گچساران ، فرهنگ برکت دهدشت ، چرام و بهمئی که بیش از ۶۰ درصد رشد داشته اند و کتابخانه بنیاد علوی در لنده ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و یک کتابخانه در برد پهن  زیلایی با مساحت ۱۲۰ متر که تاکنون  ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

رحیمیان گفت : بمناسبت هفته کتابخوانی از ۲۴ آیان تا ۲۶ همین ماه ه مدت سه عضویت در کتابخانه های مجانی خواهد بود .

در همین ارتباط بخوانید

تدوین ۸۰ ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در گتوند 

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15639

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: