توزیع عادلانه امکانات و ایجاد اشتغال روند مهاجرت به شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را کند می کند

فصلی نو،استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری و روستایی، ایجاد اشتغال و افزایش نشاط در سایه حمایت از تولید روند مهاجرت به شهرهای این استان را کند می کند.

به گزارش فصلی نو به نقل ازروابط عمومی و بین الملل شهرداری یاسوج؛دکترسید موسی خادمی روزدوشنبه درپیامی به مناسبت۱۴ تیر ماه  روز شهرداری ها و دهیاری ها افزود: توسعه فرهنگ شهر نشینی، ایجاد بسترهای توسعه پایدار از دیگر مولفه هایی است که در کند شدن روند مهاجرت به شهرهای بزرگ موثربوده و این مهم وظیفه ای بردوش دستگاههای اجرایی  تصمیم گیر استان نهاده است.
وی اظهار داشت: بالا رفتن سطح رفاه شهری و میل به مهاجرت به شهرها خصوصاً مرکز استان چندین سال متوالی است که یاسوج را در صدر لیست شهرهای مهاجر پذیر کشور قرار داده است.
وی ادامه داد: این در حالیست که از یک طرف روستاها را که مراکز تولید هستند با چالش کمبود نیروی انسانی رو به رو کرده و از طرفی دیگرمنجر به ظهور و شدت یافتن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه پدیده مهاجرت اگر مدیریت نشود باعث بروز مشکلات عدیده ای می گردد گفت: دهیاری ها باید با ایجاد بستری مناسب و تلاش بیش از پیش در افزایش سطح رفاه در روستاها برای حفظ منابع انسانی بکوشندکه این تلاش چه بسا به مهاجرت معکوس از شهرها به روستا منجر شود .
خادمی گفت: مدیریت خرده فرهنگ هایی که به واسطه حضور بیش از حد نفوس انسانی با افکار و فرهنگ های متفاوت در شهرها ایجاد می‌شود از یک سو و توان خدمات رسانی به تمامی شهروندان از سوی دیگر می‌تواند از اثرات مخرب این مهاجرت بکاهد.
وی اظهار داشت: این مولفه می تواند این مهم را تبدیل به فرصت کند و در این زمینه شهرداری ها می توانند نقش آفرینی کنند.
وی با تبریک روز شهرداری ها و دهیاری ها به تلاشگران حوزه مدیریت شهری و روستایی افزود: خدمت به شهروندان و روستاییان همانا موهبتی است که نصیب مسوولان حوزه شهری و روستایی شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4143

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: