فصلی نو | فصل جنوب فصلی نو | فصل جنوب
  • صفحه نخست
  • اخبار استان
  • سیاسی
  • بین الملل
  • پیشنهاد سردبیر
  • گزارش تصویری

جوان کهگیلویه و بویراحمدی ،وزیر راه،مسکن و شهرسازی را به چالش کشید

فصلی نو-حداد مومنی باتوجه به اینکه تاریخ ایجاد راه ترابری به سال های ۱۳۱۰ یعنی حدود ۷۰ سال پیش بر می گردد یعنی زمانی که برای اولین بار اداره طرق و شوارع در ایران تاسیس گردید و همانطور که گفته شد جهت...

modir
آذر ۸, ۱۳۹۵
چاپ
0 دیدگاه ها

فصلی نو-حداد مومنی

باتوجه به اینکه تاریخ ایجاد راه ترابری به سال های ۱۳۱۰ یعنی حدود ۷۰ سال پیش بر می گردد یعنی زمانی که برای اولین بار اداره طرق و شوارع در ایران تاسیس گردید و همانطور که گفته شد جهت احداث و نگهداری راهها می بایستی عمل نماید و پس از آن به وزارت راه و سپس به وزارت راه و ترابری با شاخه های مختلف که شامل بنادر و کشتیرانی – راه آهن – راه – هواپیمایی – حمل و نقل و شرکتهای وابسته بوجود آمده که در حال حاضر هم به همین نام فعالیت و اسکان دارد که در آینده نزدیک نیز تغییراتی در آن بوجود آید . یکی از علل تغییر نام و تکامل تا کنون با توجه به اینکه در سال های اولیه تاسیس هنوز بجز راه شوسه دیگر امکانات در ایران نبود لذا بدین نام خوانده شده که با توجه به پیشرفت وفراهم آمدن امکانات راه آهن – هوایی و دریایی تغییرات نام گذاری انجام پذیرفته است لذا هم اکنون برهمه وظایف راه و ترابری مشهود است
دراین مقاله میخواهیم بپردازیم به حادثه دلخراشی که طی آن منجر به حان باختن هم وطنان عزیزمان در مسیر سمنان-مشهد گردید .جناب آقای دکتر آخوندی سیر صعودی حوادث جان باختن هم وطنان درمسیر حمل و نقلی روند توقف و نزولی پیدا نکرده است و طبق قانون پایستگی جان باختن تنها از مسیری به مسیر دیگر تغییر یافته است.لذا از هوایی به زمینی و از زمینی به ریلی بوده است.
در این جا به مطالبی که می پردازیم که ممکن است در حادثه اخیر عامل حادثه ساز بوده باشند و نظر نهایی کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن را بی صبرانه می طلبیم.

با توجه به اینکه پیشین مدیرعامل راه آهن گفته بودکه شبکه ریلی ایران جز۸ کشور جهان است که متصل به سیستم هوشمندATC می باشد خط ‌‌آهن تهران-مشهد به سیستم کنترل اتوماتیک (ATC) تجهیز شده است که ایمنی مسیر را افزایش می‌دهد پس یک مورد از موارد احتمالی همین است.
یکی از ویژگی های سیستم کنترل اتومات این است که از سرعت قطار حتی با وجود خطای لکوموتیورانان جلوگیبری می کند.و منجر به توقف هوشمند قطار می گردد.

. یا اینکه برگشت سوزن از مسیر فرعی دچار اختلال شده که در این قسمت می توانیم خطای انسانی سوزنبان را متذکر شویم.
مدیر عامل مستعفی راه اهن محسن پورسیدآقایی افزود قطار تبریز ـ مشهد به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می‌شود و مورد را به سیستم Atc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می‌دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می‌شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می‌شود، در همین زمان قطار سمنان-مشهد در مسیر متوقف می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل، فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجدداً کسب تکلیف می‌کند، به وی گفته می‌شود که «مسیر باز است و مشکلی نیست، شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است» بنابراین به وی تلگراف می‌شود که حرکت کند.
جناب دکتر اخوندی با توجه به اهمیت بلای حمل و نقل و رابطه مستقیم این سیستم با تلفات جانی امروزی بشر بایستی هنوز هم تا این دچار بحران باشیم؟؟
با توجه به گزارش سه ماه پیش»> آخوندی برای رهبرانقلاب :
برای قطار تهران مشهد سیستمی راه اندازی کردیم که حتی اگر لوکوموتیوران بمیرد اتفاقی رخ ندهد
پس چرا باز هم منشا را خطاهای انسانی درنظر بگیریم ؟؟؟
۲‌ استعفا‌ برای ابقاء وزیر راه
پس از داستان استعفای رئیس سابق سازمان هواپیمایی به علت سانحه سقوط ایران۱۴۰ در راستای به حاشیه بردن استیضاح و استعفای وزیر راه، این‌بار نوبت قربانی کردن مدیرعامل راه‌آهن بود تا شاید دوباره موضوع استیضاح آخوندی بابت سانحه اخیر ریلی به حاشیه برود.
شاید بتوان گفت یکی از بهترین معاونان آخوندی که به حق در سمت خود منصوب شده بود، همین مدیرعامل مستعفی راه‌آهن بود اما ظاهراً اولویت آخوندی حفظ سمت فعلی خود است تا دوباره با این استعفا، بتواند بخشی از فشار حاکم بر ریاست خود را کاهش دهد و بدین ترتیب تلاش کرد بار دیگر با استعفای یکی دیگر از معاونان خود پس از بروز سانحه، موضوع استیضاح و استعفای خود را به حاشیه ببرد!
امیدواریم با وکیلان مردم در خانه ملت گامی در جهت تحول سیستم عظیم حمل و نقل کشور برداریم.
حداد مومنی-دکترای ارتباطات کارشناس ارشد راه و ترابری-ترافیک

اخبار مرتبط

رئیس سازمان نظام پزشکی استان ؛ با راه اندازی بیمارستان زاگرس یاسوج انجام...
معاون استاندار کهیگیلویه و بویراحمد: رسانه، در جنگ ترکیبی قدرتمند ترین ابزار است
۵ نکته در نهمین روز جنگ : از اتحاد ملی ایرانیان تا خیانت...
دستگیری جاسوس اروپایی در استان کهگیلویه و بویراحمد
راه اندازی دستگاه پخت سیار نان با ظرفیت تولید ۸۰ هزار قرص در...
دستگیری و متلاشی شدن تیم سازمان یافته خرابکار و وطن فروش در کهگیلویه...
خبرهای جدید از جنگ ایران و اسرائیل : درخواست از مردم برای به...
استاندار کهگیلویه و بویراحمد : وحدت ملی و مقاومت رمز عبور از توطئه‌های...

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر ورزشی

سیده رقیه پناهی

پرداخت ماهیانه ۵۳ میلیارد برای حقوق پرسنل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از درآمد اختصاصی- اولویت اول پیشگیری

IMG 20250322 132806

محمد بهرامی در بیمارستان شهید جلیل : پیشنهاد می کنم یکی از معاونت های علوم پزشکی غیر بومی باشد- فرهنگ رفتاری ما باید تغییر کند – مجتبی عسکری : خودم را وامدار نگاه دکتر بهرامی می دانم

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

اخذ مجوز جذب ۲۳۵ نفر از وزارت بهداشت – ورود هلی کوپتر برای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج – اخذ اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سفر دوم هیات دولت- افزایش ۱۵۰ تخت بیمارستانی

سعید جاودان سیرت پیری جمعیت

ارسالی مخاطبین – تغییر مدیران ضعیف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اقدامی انقلابی از سعید جاودان سیرت

62309149

آمار تنها یک فوتی کرونایی طی ۴۵ روز گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو | فصل جنوب

پایگاه خبری فصلی نو، منبعی مستقل و به‌روز برای اطلاع‌رسانی درباره اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. این پایگاه با هدف ارائه‌ی اخبار دقیق، بی‌طرفانه و تحلیلی فعالیت می‌کند و تلاش دارد با انتشار محتواهای متنوع و مستند، مخاطبان خود را در جریان تحولات مهم قرار دهد.

دسته ها

  • اخبار استان
  • مطالب ویژه
  • عکس
  • فرهنگی

دسترسی سریع

  • خانه
  • تماس با ما
  • درباره ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری فصلی جنوب ( فصلی نو) است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.

طراحی سایت : بویردیتا ( رامین پاسیار)

  • صفحه نخست
  • اخبار استان
  • سیاسی
  • بین الملل
  • پیشنهاد سردبیر
  • گزارش تصویری