معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیمار با رضایت خانواده نوع دوستش به ‌اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافت تا برداشت اعضا انجام پذیرد.

فصلی نو ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای چهار عضو بدن یک بیمار مرگ مغزی از اهالی سادات امام زاده علی شهرستان چرام به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

کامبیز کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعضا شامل ۲ کلیه و کبد و پانکراس متعلق به یک جوان ۲۲ ساله است.

وی افزود: مرحوم مهرزاد حجتی نیا، از اهالی سادات امام زاده علی که بدنبال سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده و در ‌آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیمار با رضایت خانواده نوع دوستش به ‌اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافت تا برداشت اعضا انجام پذیرد.

کشاورز ابراز داشت: تیم جراحی پیوند اعضای شیراز با حضور در بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج اعضای بدن جوان ۲۲ ساله را پس از خارج کردن از بدن وی به بیمارستان پیوند بوعلی سینا شیراز انتقال و به بیماران نیازمند پیوند زدند.

کشاورز عنوان کرد: این دومین مورد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امید است این فرهنگ نیکو، بیش از پیش در این دیار نهادینه شود.

اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تاکنون جان ۴۴۰ بیمار را نجات داده است.

افزون بر پنج هزار نفر از مردم نوعدوست کهگیلویه و بویراحمد فرم اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده ‌اند.