دانشگاه یاسوج بالاترین نسبت استناد به مقاله را در کشور کسب کرد

فصلی نو ،رئیس دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه در آخرین ارزیابی‌های معتبر، بالاترین شاخص «استناد به مقاله» را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

به گزارش فصلی نو،به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج محمود رضا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در بین ۴۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی یک درصد برتر کشور ۱۸ دانشگاه جامع وجود دارد که دانشگاه یاسوج در این راستا رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
وی بیان کرد: اطلاعات پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ISI-ESI) نشان می‌دهد که تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقی برتر کشور به ۴۵ دانشگاه رسیده است.
رحیمی عنوان کرد: این پایگاه فهرست دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی برتر دنیا را هر ۲ ماه یک‌بار به‌روز می‌کند.
وی افزود: این پایگاه به معرفی مؤسسات و دانشگاه‌های یک درصد دنیا می‌پردازد و رشد کیفیت تولیدات علمی هر موسسه مهم‌ترین عامل قرار گرفتن و یا باقی ماندن در لیست مؤثرترین‌های دنیاست.
رحیمی اظهار کرد: دانشگاه یاسوج با کسب این عنوان جز دانشگاه‌های مؤثر دنیا درزمینهٔ رشد تحقیقات علمی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: دانشگاه یاسوج در شاخص رتبه کشوری در کمیت تولید علم (ISI) رتبه ۱۶ و در شاخص رتبه کشوری ‘حجم استنادها ‘ رتبه ۱۲ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.
رحیمی افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها، سیاست‌گذاری و حمایت از پژوهش‌های تأثیرگذار در کنار توان علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه از جمله عوامل مؤثر بر رشد تولیدات علمی دانشگاه یاسوج بوده است.
دانشگاه یاسوج در سال ۹۵ در میان ۷۱ دانشگاه کشور با ۱۰ پله صعود به رتبه ۱۴ کشور ارتقا پیدا کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4065

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: