رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد:قطعا در انتخابات بویراحمد تخلفاتی وجود داشته است

13941103000342_PhotoAفصلی نو،رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضعف‌ هیأت‌های نظارت بر انتخابات شناسایی و رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز ظهر امروز در نشست خبری به مناسب ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی گفت: نهاد شورای نگهبان یکی از نهادهای حکومتی نظام جمهوری اسلامی و از نهادهای تاثیرگذار و مهم در قانون است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به منزلت و جایگاه شورای نگهبان در قانون افزود: ۲۱ اصل قانون اساسی به جایگاه و منزلت شورای نگهبان اشاره کرده و جایگاه شورا را برای ما مشخص کرده است.

وی در ادامه به برگزاری دو انتخابات مهم و حساس در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت:برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در کشور با توجه به اوضاع منطقه و التهاباتی که دشمنان در اطراف ایجاد کرده بودند کار بسیار بزرگی بود که در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شاهد این حضور پرشور و چشمگیر مردم در نهایت امنیت و آرامش بودیم.

این مسؤول در ادامه به حوادث بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا اشاره کرد و افزود: در هر انتخاباتی که برگزار شود قطعا نواقصاتی وجود دارد و اینکه کسی مدعی باشد که هیچ‌گونه چالش و تخلفی در انتخابات صورت نمی‌گیرد پذیرفتنی نیست.

وی افزود: انتخابات برگزار شده مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا نواقصات و ایراداتی بر آن وارد است و قطعا تخلفاتی هم وجود داشته اما آن چیزی که مهم است میزان تخلفات در انتخابات است.

خرم‌روز ادامه داد: براساس قانون تایید و صحت انتخابات از عهده هیئت‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها خارج است و قانون این وظیفه را بر عهده نهاد شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت قرار داده لذا وقتی این نهاد علی‌رغم همه بررسی‌ها، بازشماری‌ها، دیدار با مسؤولان و فرستادن قریب به ۱۵ نفر از بازرسان آشنا و خبره به قوانین به این نتیجه رسیدند که این تخلفات و مسائل تاثیری در سرنوشت انتخابات نداشته است و صحت انتخابات را شورای نگهبان تایید کرد و برای ما هم که جزء مجموعه نظارتی هستیم نظر شورای نگهبان  ملاک است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای دفتر نظارت شورای نگهبان شناسایی ضعف‌های موجود پس از هر انتخابات است که ضعف‌ هیئت‌های نظارت انتخابات شناسایی و رفع خواهد شد.

فارس

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1655

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: