رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشودریاسوج: افزایش اعتبارات آموزش های فنی و حرفه ای ضرورتی برای کاهش بیکاری است

 

82202041 70963282فصلی نو، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ضرورت اشتغال و راهکارهای آن گفت: افزایش میزان اعتبارات آموزش های فنی و حرفه ای ضرورتی برای کاهش بیکاری در کشور است.

به گزارش فصلی نو، به نقل از ایرنا -محمد امین سازگار نژاد در نشست با روسای مراکز آموزشی، مربیان و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد فزاینده بیکاری در کشور و اهمیت آن به عنوان مهمترین مطالبه مردم افزود: تنها یک و ۲ دهم میزان اعتبار آموزش کشور در سال ۹۵ به آموزش های فنی و حرفه ای اختصاص یافته است.
وی بودجه آموزش در کشور در سال ۹۵ را ۴۰۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این بودجه در سه بخش آموزش و پرورش، آموزش عالی و آموزش فنی و حرفه ای تقسیم شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: جهانی بودن، مجازی بودن و کیفیت بخشی از مولفه های مهارت آموزی حرفه ای است.
سازگارنژاد تصریح کرد: آموزش با رویکرد بین المللی از مهمترین رویکردهای سازمان فنی و حرفه ای کشور است که در این زمینه تفاهم نامه ای با کشور اتریش منعقد شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: تفاهم نامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور برای آموزش های بخش معدن در شهرک های صنعتی منعقد شده است.
وی ایمنی در آموزش را از دیگر رویکردهای این سازمان ذکر کرد و گفت: در صورت توجه به این امر حوادثی چون آتش سوزی در پتروشیمی ها رخ نخواهد داد.
سازگارنژاد انعطاف پذیری و انطباق پذیری را لازمه آموزش های فنی و حرفه ای کشور دانست.
سازگارنژاد گفت: هرچند آموزش امری زمان بر و سخت است، اما با برنامه ریزی و دانش افزایی می توان از آن برای اشتغال پایدار بهره گرفت.
وی مهارت آموزی را مهترین نیاز عمومی کشور دانست و افزود: مهارت در زندگی، مهارت افزایی برای پایداری مشاغل و افراد جویای کار از مولفه هایی است که در برنامه ششم باید به آنها توجه شود.
سازگارنژاد اظهار کرد: همه مشاغل برای پایداری فعالیت و ارائه خدمات مطلوب نیازمند به روز رسانی مهارت هستند.
وی گفت:خرید خدمت از مراجع صلاحیت دار نیازمند تقویت مهارت افزایی است.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1932

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: