رشد ده درصدی مصرف برق در مناطق مختلف این استان

به گزارش فصل جنوب،، جمال معتمدی‌زاده در گفت و گو با رسانه ها افزود: متاسفانه رشد برق در این استان نگران کننده تر از گذشته شده و اگر مشترکان برق در این استان  مصرف  در انژی برق خود را مدیریت نکنند و رشد مصرف همین گونه ادامه داشته باشد به طور حتم با مشکلات ناخواسته‌ای در حوزه تامین برق مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان برق مصرفی  مربوط به شهرستان گچساران با ۱۷۰ مگاوات و کمترین مربوط به شهرستان چرام با ۲۶ مگاوات است، ادامه داد: دلایل رشد مصارف برق  در این استان گرمای زودرس و تغییر الگوی مصرف است.

معتمدی‌زاده خاطرنشان کرد: روزهای سختی پیش روی همه ما خواهد بود و اگر برق خود را مدیریت نکنیم حتما شاهد خاموشی و قطعی برق بطور ناخواسته خواهیم بود.

مشترکین خانگی با خاموش کردن یک لامپ می توانند ۶۶۰ مگاوات برق ماهانه صرفه جویی کنند

کارشناس رسانه و تبلیغات شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۲۷ هزار مشترک خانگی در استان وجود دارد که اگر هرکدام از این مشترکان معادل یک لامپ ۱۰۰ واتی، انرژی  خود را روزانه مدیریت کنند شاهد مدیریت مصرف ۶۶۰ مگاوات در هرماه خواهیم بود.

ضرغام علیبازی ادامه داد: میزان برق خانگی یک ماه گذشته در این استان را حدود ۶۳ هزار مگاوات بوده و بیشترین مصرف خانگی مربوط به مشترکان شهری با تعداد ۱۳۰ هزار اشتراک است.

وی افزود: مشترکین برق خانگی در ساعات پیک بار باید از روشن نگه داشتن وسایل پُرمصرف  نظیر لباسشویی ، ظرفشویی ، جاروبرقی ، اتو و سایر موارد برقی پُرمصرف خودداری و در ساعات غیر پیک استفاده کنند.

علیبازی، ساعات پیک مصرف تابستان را ساعات ۱۳ تا ۱۸ عصر برشمرد و افزود: ضروری است ادارات دولتی در روشن نگه داشتن وسایل سرمایشی در ساعات پیک مصرف خودداری کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14637

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: