روز های پرکار معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در دی و بهمن ماه سال جاری/ صدور حواله و رفع مشکل انسولین در کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو ، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از انجام ۱۴۶ بازدید از کارخانه تولیدی، صنایع در دست احداث، عطاری ها، باشگاه های ورزشی و داروخانه ها خبر داد.

به گزارش فصل جنوب ، روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر رحمت اله افشار عنوان کرد: طی دو ماه اخیر ۲۶ مورد بازرسی از داروخانه های استان جهت بازرسی دوره ای و بررسی شکایات دریافت شده از بیماران، ۵ مورد بازرسی از شرکت های پخش و ارزشیابی سالانه در ساعات کاری صبح و ساعات غیر کاری عصر، سه مورد مراجعه حضوری به داروخانه ها جهت تایید و بررسی امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته و ۱۰۰ مورد ارائه فرم حواله داروی بیماران مراجعه کننده صورت پذیرفته است.

 

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت ۱۱ داروخانه از روزانه به شبانه روزی، ۱۳ مورد صدور گواهی تشخیص صلاحیت، ۵ مورد بهره برداری از داروخانه جدیدالتاسیس، ۱۲ مورد مجوز پخش داروهای خاص در داروخانه ها، ۱۲ مورد استعلام جهت تاسیس داروخانه، ۲۰ مورد بازدید از محل داروخانه ها، صدور ۴ پروانه مسئول فنی جهت شرکت های پخش دارو، ۴ مورد ابطال مجوز و پروانه تاسیس داروخانه و ۹ مورد شروع به کار داروخانه در طی دو ماه اخیر صورت پذیرفته است.

وی یادآور شد: در دی و بهمن ماه سال جاری حواله ۶۴۸ دارو از جمله میکرورلین، پیرفنکس، پیرامیست، انسولین لنتوس و ساندوستاتین صادر گردیده است.

دکتر افشار تصریح کرد: همچنین در طی دو ماه اخیر ۸۳ بازرسی از مراکز ترک اعتیاد استان، ۸۱ بازرسی از بیماران صعب العلاج؛ ۱۸ بازرسی از بیمارستانها، ۹ مورد بایگانی پرونده بیماران فوت شده صورت گرفته و حواله ۱۴ هزار و ۱۳۴ لیتر الکل صادر گردیده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به حوزه مواد آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی این معاونت، عنوان کرد: طرح pms در دی ماه برای ۱۲ کالا و در بهمن ماه برای ۳۸ کالا اجرا شده است، ۱۸ مورد بازدید کالا پزشکی در دی و بهمن ماه،دو مورد بازدید از کارخانه ماسک یاسوج و گچساران و ۵۸ بازدید از سطح عرضه مواد آرایشی و بهداشتی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به سایر عملکردهای آزمایشگاه معاونت غذا و دارو در دی و بهمن ماه سال ۹۹ تصریح کرد: ۴۵۲ نمونه به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ارسال شده و یک هزار و ۸۰۸ آزمون نیز صورت گرفته است.

دکتر افشار با اشاره به ترجمه کتاب “مسمومیت های ناشی از مواد غذایی” در بخش آزمایشگاهی معاونت، یادآور شد: انجام کامل اعتباربخشی ۵ آزمون بخش شیمی و ۲ آزمون مربوط به میکروبی از دیگر اقدامات این واحد به شمار می‌روند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13612

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: