رونمایی از سه عنوان کتاب تاریخ شفاهی و دوعنوان کتاب اسنادی دفاع مقدس در استان

به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، در آیینی که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی آیت االله ملک حسینی برپا شده بود از سه عنوان کتاب تاریخ شفاهی و دو عنوان کتاب اسنادی در حوزه دفاع مقدس رو نمایی شد.

این آیین با حضور احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی استان، یاسر رحیمیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، علی شهابی نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، امیر عباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، نادیا صداقت، مدیر کل امور بانوان استانداری، اصحاب رسانه و تنی چند دیگر مسئولان استانی و شهرستان برگزارشد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، استکبار جهانی موقعیت خود را در منطقه از دست رفته یافت به همین دلیل برای کسب موقعیت جدید و بهتر تلاش کرد تا با تحریک صدام، جنگی تمام عیار علیه ایران به راه بیاندازد.

احد جمالی تصریح کرد: گرچه دوران دفاع مقدس سالهای بسیار سختی  برای همه مردم ایران بود اما این هشت سبب تثبیت انقلاب ما شد و حضور مردم و همه دستگاه‌ها در کنار یکدیگر، افتخارات بزرگی را در طول این دوران برای کشور ما رقم زد.

وی اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف دوران دفاع مقدس بود و به خاطر سابقه آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس بود که دشمنان ما هنوز هم جرات نمی‌کنند گزینه‌های نظامی خود را علیه ما اجرایی کنند.

جمالی بیان داشت: سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر نماد مقاومت و با توجه به اینکه فتح خرمشهر حیاتی ترین عملیات ها در دوران دفاع مقدس بود و بزرگداشت آن از اهمیت والایی برخوردار است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و توقع معظم له در خصوص ۱۰۰ برابر کردن توان عزیزان نویسنده و دست اندکار جهت مکتوب کردن خاطرات رزمندگان باید مد نظر قرار گیرد.

در این مراسم کتاب «محمود عیار»  «تاریخ شفاهی ایثارگر جانباز، محمود حیدری» توسط مهران مظفری، نویسنده کتاب؛ کتاب «سپیده دم برمی گردیم» «تاریخ شفاهی آزاده سرافراز، هومان عسکری» توسط بهروز ویسی پور، نویسنده، کتاب؛ «وقتی امام را شناختم» «تاریخ شفاهی ایثارگر جانباز محسن رشیدی توسط علی حسینی» نویسنده کتاب؛ و جلد دوم و سوم کتاب «ستاد پشتیبانی جنگ استان» توسط جواد رسایی معرفی شد.

همچنین در این مراسم، روایتگری جنگ توسط ایثارگر جانباز رسایی برای حاضران در مراسم اجرا شد.

 در پایان مراسم از نویسندگان این کتابها و همچنین روایتگران دفاع مقدس با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی  تجلیل شد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14171

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: