طرح بهسازی بافت های فرسوده در گچساران با شرایط بسیار مناسب

photo_2016-09-27_05-01-07فصلی نو،مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد:از دریافت ۳۰۰ میلیارد ریال وام بلاعوض اعتبارات در بخش بافت های فرسوده برای اولین بار در سطح کشور برای استان خبر داد.

به گزارش فصلی نو،ابراهیم  فرزانه پیش از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:۳۰۰ میلیارد با کارمزد ۴تا ۵ درصد دریافت شده است که این وام ها بای هر واحد شهری به صورت ۳۰ میلیون تومان وام و ۶ میلیون تومان بلاعوض و در بخش روستاها برای هر واحد ۲۰میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد و ۵ میلیون تومان بلاعوض می باشد.

فرزانه با اشاره به اینکه وام بافت های فرسوده برای اولین بار در سطح کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است عنوان کرد:  در خیلی از شهرهای کشور از جمله کلان شهر ها تعداد زیادی بافت فرسوده وجود داد اما با پی گیری های مدیران استانی و نمایندگان مردم در آن زمینه اولین استانی بوده ایم که موفق شدیم اعتبارات بافت های فرسوده را دریافت کنیم و در استان نیز برای اولین بار پرداخت این وام ها در گچساران انجام می شود.

وی به تعداد وام‌های اختصاص داده شده به شهرستان گچساران اشاره کرد و اذعان کرد: ۳هزار وام باسازی و بهسازی برای شهرستان گچساران به صورت یکجا پرداخت شد و در این زمینه برای عوض خوبی در نظر گرفته شده است که تا کنون فقط ۷۵۷نفر متقاضی برای دریافت این وام بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های شهرداری ، نظام مهندسی ،بنیاد مسکن و مردم اضلاع  اصلی کارگروه  طرح بازسازی و بهسازی بافت های هستند .

ابراهیم فرزانه اضافه کرد:بر آورد کار گروه این بود که بیش از ۴هزار واحد فرسوده در شهر دوگنبدان نیاز به بازسازی دارند که اوایل فقط ۳۰۰ متقاضی مراجعه کردند و الان در حال آسیب شناسی هستم که دلیل عدم متقاضیان برای استفاده از آن فرصت چه بوده است.

فرزانه تعداد واحدهای در حال ساخت را ۱۹۵ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود ۵۰واحد نزدیک به اتمام هستند و به تعدادی از این های خالی در افت های فرسوده کمک ویژه شده است.

وی افزود:بطور کلی اگر بتوانیم این طرح را در شهرستان گچساران  به صورت موفق اجر کنیم می توانیم برای بقیه استان اعتبارات خوبی دریافت کنیم چرا که اکثر شهرهای استان نیاز به بازسازی دارند.

وی در پایان گفت:بانک ها همکاری بسیار خوب استبه نحوی که بعد از تخریب هر واحد ظرف یک روز مبلغ ۶میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=2131

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: