عاقبت صدای جوانان اصلاح طلب منتقد و معترض به مدیریت استان به گوش رسید

DSCF0745-1600x1200فصلی نو،سخنگوی منتقدین: نارضایتی از نحوه مدیریت استان و بی اعتنایی به اصل اصلاحات، باعث اعتراض جوانان اصلاح طلب شده است.

به گزارش فصلی نو،طی ماه اخیر و در آستانه سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد ، جمعی از جوانان اصلاح طلب استان که در ستاد های دکتر روحانی فعالیت داشته اند، در راستای نقد عملکرد مدیران اجرایی استان ، جلساتی در شهرستان های مختلف استان از جمله بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برگزار کردند.

در همین رابطه برای اطلاع از چند و چون جلسات و صحبت های جوانان اصلاح طلب استان، مصاحبه ای با مرتضی فضلی زاده ، که از سوی جوانان اصلاح طلب حامی دولت که به مجموعه مدیریتی استان نقد دارند ، به عنوان سخنگو انتخاب شده است ، انجام شده که در ذیل به سمع و نظر می رسد.

فصلی نوجناب فضلی زاده جمعی که شما سمت سخنگوی آن را به عهده دارید دارای چه ماهیت سیاسی هستند و روند چگونگی تشکیل این جمع به چه شکل بوده است؟

تمامی این جمع را جوانان اصلاح طلبی تشکیل می دهند که تک تک انها دارای شناسنامه سیاسی اصلاحطلب و سابقه فعالیت در احزاب سیاسی و تشکل های دانشجویی را دارند و در سال ۹۲ تمامی انها یا در کسوت مسئولیت ستاد جوانان دکتر روحانی بوده اند و یا از اعضای فعال و نیرومحرکه ستاد دکتر روحانی بوده اند و زمانی که اکثر قریب به اکمل مدیران و فرمانداران فعلی استان در سال ۹۲ یا حامی کاندیداهای دیگر بودند و یا صم بکم به گوشه عزلت نشسته بودند، همین جوانان بودند که در ان فرصت بسیار اندک ستادها را راه اندازی و شروع به فعالیت نمودند و بدون شک بیش از استاندار و فرمانداران و مدیران برای موفقیت دولت تدبیر و امید زحمت کشیده اند و بسی بیشتر از همه آنان دلسوز دولت می باشند.

در باب فلسفه تشکیل این جمع لازم است خدمت شما عرض کنم، ناتوانی تیم مدیران استانی در همگامی با دولت در تحقق شعارهای دکتر روحانی در انتخابات سال ۹۲ و همچنین عدم توجه به نصایح دلسوزانه جوانان و احزاب سیاسی اصلاح طلب و میدان دادن به افراد ناتوان و متملق و چندزیست سیاسی که نه اعتقادی به دولت تدبیر و امید دارند و نه توانی برای همگامی با آن و همچنین ترویج مدیریت خاله خرزویی و فامیل گرایی که حتی حاضر به دفاع از عملکرد دولت نه در سطح ملی و نه در سطح استانی ندارند که موجب شده است دولت روحانی در استان در نزد افکار عمومی به عنوان دولتی خنثی و ناتوان جلوه گر شود در صورتی که دولت با وجود حجم بسیار مشکلات و محدودیت های اقتصادی،سیاسی و حوزه خارجی و تحریم های ظالمانه در بخش درمان و بهداشت ، راه،کشاورزی،فضای باز سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ،حوزه فرهنگ و منابع آبی و … در استان عملکردی مناسب و قابل بیانی داشته است.این مدیران تاکنون هیچ سخنی و دفاعی از دولت در این خصوص نداشته اند.

بنابر جمیع این موضوعات رفته رفته در گذر این سه سال و نیم ،روز به روز بر نارضایتی جوانان حامی دولت از تیم مدیریتی استاندار افزود، که منجر به یک جنبش اعتراضی نسبت به وضع موجود شده و خواستار تغییرات اساسی و سریع با مشورت گرفتن و نقش قائل شدن برای جوانان در تغییرات و حضور آنان در تصمیم گیری و تصمیم سازی در ساختار استان هستند.

فصلی نو– آقای فضلی، نحوه اعتراض شما به مجموعه مدیریتی استان در سفر دکتر روحانی چگونه و به چه صورت خواهد بود؟

باتوجه به اینکه اکثر این جوانان افراد شناسنامه دار در استان و ستادهای دولت تدبیر و امید می باشند و عضو احزاب سیاسی هم هستند، در وهله اول درخواست یک تریبون برای صحبت با رییس جمهور در سفر یک روزه خواهند داشت تا مستقیم با خود دکتر روحانی از مظلومیت اصلاحات و دولت در استان صحبت شود.
در گام دوم، این جمع با توجه به شناسنامه اصلاحطلبی که دارند، ارتباطات بسیار وسیعی در پایتخت با نیروهای سیاسی و دفتر ریاست جمهوری هستند که طبیعتا از تمام این ظرفیت ها جهت رساندن صدای منتقدین به گوش هیات دولت استفاده خواهند کرد.
همچنین روش های بسیاری دیگر وجود دارد که به جهت عدم سواستفاده مخالفین دولت از آن سخن نخواهیم گفت ولی اگر گوش شنوایی در استان نیابیم، به اجبار، مسیر خودمان را خواهیم رفت.

فصلی نو-مهمترین نقدهای جوانان اصلاح طلب حامی دولت به تیم مدیریتی استان چیست؟

مهمترین نقدهای این جمع را می توان عدم همگرایی و گرایش فمری و عملی غالب سیستم مدیریتی استان با دولت تدبیر و امید ، ناتوانی مدیران در دفاع از عملکرد دولت تدبیر و امید ، بحران اقتدار در حوزه مدیریتی و فرمانداران و دخالت مستقیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها در عزل و نصب ها و امور اجرایی دولت، عدم توازن در تخصیص بودجه میان شهرستان های مختلف استان ، قوم گرایی در سیستم مدیریتی استان که باعث دلسرد شدن نیروهای حامی دولت در استان شده است، آمار بالای بیکاری بر اثر عدم برنامه ریزی مناسب مدیرانی که به موجب زد و بنده ای سیاسی و مناسبات قومی و قبیله ای به کار گماشته شده اند ، جهت گیری مجموعه مدیران استانی و شهرستانی به سمت کاندیداهای مخالف دولت و لیست امید ، وجود استخدام های بی ضابطه و گاها غیرقانونی در نهادهای دولتی با نظر نمایندگان و رابطه بازی و …. دانست که به صورت تیتروار عنوان شد .

فصلی نو-و صحبت پایانی ؟

جوانان اصلاح طلب حامی دولت با حمایت قاطع از دولت و حضور باشکوه در استقبال از هیات دولت در استان، قطعا بار دیگر حمایت علنی و بدون چشمداشت خود را نشان خواهند داد ولی با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال آینده می باشد بیم آن می رود که با این روند مدیریتی ، حامیان مدنی و اجتماعی دولت در استان سرخورده شده و نهایتا دولت مظلوم تدبیر و امید در این میان متضرر گردد. بنابراین منتقدین مدیریت استان، به انحا مختلف، اعتراض خود را به گوش مردم و دولت می رسانند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1765

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: