فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد: قدرت سپاه حاصل معنویت است
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد: قدرت سپاه حاصل معنویت است

فصلی نو ، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: قدرت سپاه نه به علت موشک ها و تجهیزات نظامی، بلکه ماحصل معنویت است. به گزارش فصل جنوب ، سردار حمید خرمدل در نخستین اجلاس نماز استان که امروز  (دوشنبه)با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استاندار و جمعی از نیروی […]

فصلی نو ، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: قدرت سپاه نه به علت موشک ها و تجهیزات نظامی، بلکه ماحصل معنویت است.

به گزارش فصل جنوب ، سردار حمید خرمدل در نخستین اجلاس نماز استان که امروز  (دوشنبه)با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استاندار و جمعی از نیروی های نظامی و  انتظامی برگزار شد، گفت:سپاه به عنوان بازوی ولایت است و وجود آن وقف مردم و ولایت شده است.

وی تاکید کرد: اگر سپاه خاری در چشم دشمنان نظام است وبه صورت استکبار سیلی می زند به دلیل معنویت است و اگر معنویت برداشته شود، سپاه چیزی نخواهد داشت
سردار خرمدل با بیان اینکه فصل تمایز انقلاب با دیگر انقلاب ها معنویت است ادامه داد: تجهیزات نظامی ایزان مانند کشتی، هواپیما قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست، اما سپاه با فعالیت های خود از دریای سرخ تا دریایی مدیترانه سبب ضعف و ذلت استکبار شده است.
سردار خرم دل با بیان اینکه معنویت سرلوحه فعالیت فرماندهان سپاه فتح ، حوزه های نمایندگی و حفاظت است، گفت: معنویت از روز ورود تا بازنشستگی پاسدار ، باید همراه همیشگی او باشد.
سردار خدمدل در بخش دیگری از صحبت های خود با تقدیر از حوزه نمایندگی در سپاه فتح، گفت:  تیپ ۴۸ فتح در ۳۰۰ متری پژاک است و در چنین شرایطی معنویت همراه آنهاست.
وی با اشاره به تجهیز نواحی سپاه گفت: ساخت مسجدی برای برگزاری نماز، تعمیرات حسینیه جهت انجام مراسمات حسینی و موارد دیگر از این برنامه ها است.
فرمانده سپاه فتح  با اشاره به حساسیت ها در خصوص رونق معنویت در قشرهای بسیجی ادامه داد: حضور باشکوه حلقه های صالحین در نماز جمعه در هفته بسیج، انتخاب پایگاه های الگو، برگزاری طرح صراط، نهضت روان خوانی و روخوانی قران، تشکیل ۸۰۰ گروه حول محور مسجد از نواحی و  تصحیح نماز قشر های بسیجی بخشی از اولویت های سپاه است.

سردا خرمدل افزود:  توجه به حفظ قرآن در نوجوانان و جوانان، پرورش  ۶۰۰ طلبه از مجموعه های مختلف سپاه فتح، آموزش اذان، مکبر و اقامه در بخش خواهران، راه اندازی حلقه های صالحین و صادقین و بیان درس اخلاق برای فرماندهان سپاه از دیگر اولویت های سپاه است که رشد همه این موارد سبب رشد و قدرت نظامی سپاه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس سراسری نماز در استان گفت: این برنامه  مقدمه ای برای اجلاس سراسری و کشوری نماز است زیرا نماز، خمس، زکات و مسائل معنوی در سپاه یک امر بدیهی است و قدرت سپاه را نشان می دهد.

سردار خرمدل با اشاره به راه اندازی جنگ تمام عیار امنیتی، نظامی توسط دشمن تاکید کرد: راه مقابله با تهدیدات دشمن مسائل معنوی و اعتقادی در سپاه  است.

نماینده ولی فقیه در استان: دشمن به جای موشک،فساد را ترویج می کند

در ادامه  اجلاس استانی نماز، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه معنویات رمز موفقیت‌ها است، گفت: دشمن تلاش می‌کند معنویات در جامعه کمرنگ شود.

آیت‌الله سید نصیر حسینی بیان داشت: نماز آلودگی و نواقص را از بین می برد و ناپاکی‌ها را از انسان دور می‌کند اگر نماز قبول شود همه اعمال خیر انسان قبول می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بالاتر از پیامبر و امامان  کسی نیست، آنها تا آخرین روزهای عمر خود هم نماز برپا کردند و هم دیگران را به نماز خواندن توصیه می‌کردند.

وی گفت: سرکوب کردن نمادهای دینی و ارزش های اسلامی توسط رژیم پهلوی از مهمترین دلایل قیام امام خمینی (ره)بود زیرا هر روز یکی از علم‌ های دینی توسط طاغوت به زمین زده می‌شد و نماز یکی از آنها بود اگر نماز نباشد فساد و فحشا به راحتی در انسان ورود می‌کند .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گوهر تابناکی است، گفت: حامیان این گوهر تابناک باید اهل نماز و معنویات باشند تا بتوانند ارزش‌های انقلاب اسلامی را به دیگران منتقل کنند.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: دشمن  می داند راز موفقیت مردم همین معنویات است و تلاش می‌کند به جای جنگ موشکی، فساد و فحشا  را ترویج کند.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه کمرنگ شدن نماز یک خطر است، گفت: فلسفه انقلاب اسلامی ترویج نماز در همه جامعه است، در سطح ادارات نماز باید ترویج داده شود، توصیه می‌کنم اقامه نماز جماعت در ادارات جدی گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر بخواهیم جلوی اختلاس، کم‌کاری و معضلات را بگیریم باید نماز را در سطح ادارات ترویج کنیم.

وی اقامه نماز جماعت در سپاه را تحسین برانگیز دانست و گفت: تعداد شرکت کننده در نماز جماعت برخی ادارات پر جمعیت با پرسنل زیاد، زجرآور و رنج آور است.

وی خواستار انتقال تجربه موفق سپاه به سایر ادارات شد و گفت: قدرت سپاه و بازوی نظام جمهوری اسلامی است و باید روز به روز توجه به نماز جماعت در آن توسعه یابد اگر این بازو و رکن قدرتمند به لحاظ معنوی ضعیف شود در همه ابعاد ضعیف می‌شود.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه سپاه امروز در صحنه مختلف استکبار را شکست داده و به زانو درآورده گفت: در همین عملیات اخیر ، سپاه با هیبت و شکوه خاصی، نفت مردم را از دست یغماگر جهانی گرفت و تحسین ملت‌های جهان را در پی داشت و موجب امیدواری مظلومان عالم شد.

وی بیان کرد: اقدام سپاه زبان غرب‌گرایان و غرب‌گدایان را به ستایش باز کردو این عظمت سپاه باید ادامه داشته باشد تا روزی که به یاری خداوند پرچم به دست امام مهدی(عج) داده شود.

وی راز این پیروزی‌ها را در معنویات دانست و تاکید کرد توجه دستگاه‌های فرهنگی خصوصا آموزش و پرورش توجه کند که دانش آموزان از نماز فاصله نگیرند که خدای نکرده اگر کمرنگ شود نگران کننده است.

برنامه های فرهنگی از ماموریت های سپاه است

در ادامه این برنامه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان نیز  با بیان اینکه  انسان اشرف مخلوقات است گفت: خداوند بعد از خلقت انسان به خود احسنت می گوید، این بدان معناست که انسان در نقش خلیفه و مجری شریعت الهی در روی زمین  به مقام پرستش و عبودیت و بندگی خداوند نائل آمده است.
حجت الاسلام حکمتی نیک به سرشت خداجویی انسان اشاره کرد و گفت: فطرت انسان خاستگاه اصلی دین است از طرفی نیروی عقل سبب شناخت انسان  از خداوند متعال می شود اما از آنجا که عقل در تشخیص آثار اخروی ناتوان است، پیامبران و انبیا الهی را برای سعادت انسان نازل کرده است.
وی انتخاب ائمه معصومین و امامان از جانب خداوند متعال را برای هدایت و تشریح دین و شناخت خدا در کنار  اعضا و جوارح انسان از وسایل دانست و گفت: فلسفه ابزار جسمی انسان برای شناخت خداوند متعال است در این راستا کل عالم برای انسان خلق شده است و انسان با استفاده از این نعمت ها برای شناخت خدا گام برداشته است.
حجت الاسلام حکمتی نیک با بیان اینکه راه شناخت سعادت و شقاوت، برای انسان تشریح شده ، گفت: خداوند می توانست انسان را ملزم به عبادت کند اما با دادن اختیار به او و تبیین راه سعادت و شقاوت انسان را به سوی عبادت تشویق کرده است.
وی با بیان اینکه سبک شمردن نماز سبب مبتلا شدن به ۱۵ بلا در دنیا ، قبر و قیامت می شود، گفت: اولین همایش نماز برای پاسداشت نماز است و یکی از اهداف آن ارزیابی اثر بخشی فرهنگ نماز در درون سپاه و قدرت سپاه است.
نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح از دیگر اهداف اولین همایش نماز را ارزیابی رده ها، معاونت ها و فرماندهی نواحی دانست و گفت: تقدیر از کسانی که در برپایی نماز بیشترین نقش را داشته از دیگر اهداف این همایش است.
وی به رسالت سپاه مبنی بر پاسداری و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بعد داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت های سپاه اهداف فرهنگی است در این راستا مدارس علمیه، مساجد ، علما و طلاب، بقاع متبرکه از ظرفیت های فرهنگی استان است که باید ادارات، آموزش و پرورش، استانداری  با هدایت نماینده ولی فقیه برای برگزاری و اقامه نماز با هماهنگی و هم افزایی گام بردارند.

در همین ارتباط بخوانید

دستور فرمانده سپاه برای هرگونه امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان هرمزگان