فعالیت مجمع خیرین سلامت محدود به ساخت و ساز نباشد

فصلی نو؛

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد آغاز به کار مجمع خیرین سلامت را مطلوب دانست و گفت: می طلبد این مجمع افقی را برای خود ترسیم کند که تنها محدود به ساخت و ساز نباشد.

به گزارش فصلی نو علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در دیدار با جمعی از اعضای مجمع خیرین سلامت استان، گفت: اقدامات مجمع خیرین سلامت یک حرکت مردمی در جهت خدمت به سلامت جامعه است که امری نیک و پسندیده است.

وی با بیان این که نگاه دنیا به سلامت نسبت به یک دهه گذشته تغییر کرده است، اظهار داشت: سلامت جسمانی تنها یک بعد از مولفه ها و شاخص های سلامت است و ما باید شرایطی را برای مردم ایجاد کنیم تا توانمندی های مردم نسبت به وضعیت موجود ارتقا یابد.

احمدی با اشاره به تاکید سازمان بهداشت جهانی بر غربالگری، پیشگیری و درمان بیماری ها، ادامه داد: معیارهای انسان سالم از دید این سازمان سلامت جسمانی، روحی و فکری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انسان سالم، انسان نافع است و با خلاقیت خود به سایر هم نوعان خود کمک می کند.

وی با بیان این که آغاز به کار مجمع خیرین سلامت مطلوب بود، تاکید کرد: باید زیرساخت هایی از جمله مراکز بهداشتی، کلینیک ها و بیمارستان ها در این زمینه در استان فراهم شود.

احمدی ابراز داشت: می طلبد این مجمع افقی را برای خود ترسیم کند که تنها محدود به ساخت و ساز نباشد و در تربیت و پرورش انسان های سالم در استان تلاش کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که یکی از مولفه های سلامت روحی بالا بودن آستانه تحمل افراد است، اظهار داشت: توجه به حقوق شهروندی نشانه سلامت افراد است که باید در این خصوص با ارائه آموزش های فرهنگی، سلامت روحی افراد را ارتقاء داد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال می توان با همکاری صدا و سیما اقدامات فرهنگی در زمینه پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر انجام داد.

احمدی با بیان این که حوزه استانداری از هر سازمان مردم نهادی که هدف آن توانمندسازی استان باشد حمایت می کند، اضافه کرد: هرچیزی که استاندار سابق  تعهد  داده در چارچوب قانون به آنها عمل می کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خواستار پیش بینی اعتبار در ردیف بودجه ۹۷ برای همراه سرای بیمارستان امام سجاد (علیه السلام) یاسوج شد.

وی با بیان این که دریافت عوارض شهرداری بر اساس قانون است، اظهار داشت: شهرداری ها در شهرهای کوچک منابع درآمدی پایدار ندارند و دچار مشکل هستند، باید از این عوارض برای خدمات دهی مطلوب تر به مردم استفاده کنند.

احمدی خواستار همکاری شهرداری و امور مالیاتی با مجمع خیرین سلامت استان شد و ادامه داد: خیرین مدرسه ساز از پرداخت مالیات و عوارض شهرداری معاف هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: می توان از طریق نمایندگان مجلس این طرح را مطرح کرد و خیرین سلامت نیز از پرداخت مالیات و عوارض معاف شوند.

وی با بیان این که هزینه های درمانی بیماران سرطان بسیار بالا است، اظهار داشت: انتظار می رود شهرداری زمینی برای احداث مرکز جامع سرطان در اختیار این مجمع قرار دهد تا حداقل بخشی از مشکلات جامعه سرطانی برطرف شود.

احمدی با بیان این که جزیره ای عمل کردن یکی از مشکلات اصلی در سطح کشور است، گفت: برای رفع مشکلات استان نیازمند یک حرکت جمعی و هم افزایی هستیم

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5708

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

تصویر روز: