مالیات توافقی به نفع فعالان اقتصادی است

وی با بیان اینکه سال گذشته صاحبان مشاغل بیش از 16هزار اظهارنامه در خرداد ماه ارائه کردند خواستار شتاب بخشی تسلیم اظهارنامه مودیان حقیقی در خرداد ماه شد.

فصلی نو ، معاون درآمدهای مالیاتی اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه بویراحمد گفت که مالیات توافقی به نفع فعالان اقتصادی است و مودیان می توانند برای پرداخت مالیات سال ۹۷ به روش توافقی عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد، شاهرخ ذوالقدر اظهار کرد براساس دستورالعمل ابلاغی پرداخت مالیات سال ۱۳۸۷ ، صاحبان مشاغل می توانند با میزان مالیات قطعی ۲۵میلیون ریال بدون افزایش نسبت به عملکرد سال نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

وی بیان کرد که صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی ۲۵ تا ۵۰میلیون ریال با پنج درصد افزایش، از ۵۰ تا ۱۰۰میلیون ریال ۹درصدو از ۱۰۰میلیون ریال به بالا با ۱۵درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶اقدام کنند.
ذوالقدر گفت که میزان معافیت مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۷صاحبان مشاغل ۲۱۶میلیون ریال و ماهیانه ۱۸میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه سال گذشته صاحبان مشاغل بیش از ۱۶هزار اظهارنامه در خرداد ماه ارائه کردند خواستار شتاب بخشی تسلیم اظهارنامه مودیان حقیقی در خرداد ماه شد.

ذوالقدر بیان کرد که هر مودی اظهارنامه ارائه ندهند مشمول جریمه ای غیرقابل بخشش به میزان ۳۰درصدمالیات تعیین شده خواهد شد.

فعالان حقیقی تا پایان خرداد ماه و مودیان حقوقی تا پایان تیرماه مهلت دارند نسیت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود در سامانه www.tax.gov .irاقدام کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9357

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: