محمد بهرامی:همه باید اعداد و ارقام را بشناسند -مصیبت است که با بسیاری از این شاخص ها بیگانه ایم

فصلی نو،همایش هم اندیشی اقشار مختلف مردم روستای مهریان با محمد بهرامی کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش فصلی نو،در این همایش که با حضور حداکثری اهالی روستای مهریان برگزار شد، بهرامی در ابتدای سخنان خود گفت: آنقدر مشکلات و معضلات فرهنگی در جامعه زیاد است که مناسب دیدم صحبت امروزم را با دوباره دغدغه های فرهنگی مردم با اهالی فهیم مهریان درمیان بگذارم.

وی تصریح کرد: عزیزی در بدو ورود به همین مسجد درمورد مسایل فرهنگی چندین سوال طرح کرد که ترجیح دادم جواب آنها را در حضور شما عزیزان بدهم. بهرامی ادامه داد: نقدهای زیادی بر رفتارهای برخی از ماست که می طلبد برای اصلاح آنها از خودمان شروع کنیم. کشور ما سرزمینی است که در تمام دوران پیشتاز توسعه فرهنگی بود اما باید بررسی کرد چه شد که امروز از قافله جا ماندیم و عقب افتاده ایم.

این کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا اضافه کرد: مگر ما برنامه ریزی، استراتژی و ایده نداشتیم؟ چه شد که در فرهنگ جا ماندیم؟ عده ای آمدند و الگوها را از ما گرفتند تا جاییکه در بسیاری بخش های صنعتی، فرهنگی، اقتصادی و بسیاری دیگر، وابسته به دیگران ماندیم.

بهرامی با بیان اینکه برنامه ریزی هست ولی عمل نیست، تاکید کرد: دوستان ما شعار می دهند، اعتبار هم دم دستشان هست، برنامه هم برایشان می نویسند اما در عمل ضعیفند. وی خاطرنشان کرد: در دهه ۲۰ یا ۳۰ بود که آمریکایی‌ها به بهانه کمک به ایران آمدند، آنها با این تصور و برنامه ریزی که جلوی گسترش کمونیسم را بگیرند آمده بودند و ما یک‌ راه داشتیم که کشور را نجات دهیم. در آن زمان ایران نقطه‌ ای بسیار مهم و حساس بود و بالاترین مرز جغرافیایی با اتحاد جماهیر شوروی را داشت. کشوری که با آب‌های آزاد ارتباط داشت و به واسطه قدمت تاریخی و فرهنگی غنی که داشت برای این منظور انتخاب شد.

الها در این کشور ماندند و برنامه ریزی کردند اما سرانجام شکست خوردند زیرا به مؤلفه فرهنگی و اجتماعی توجه نکردند.

بهرامی تاکید کرد: بدون ارتباط با دنیا هیچ کشوری نمی‌تواند موفق باشد زیرا هیچ کس به‌ تنهایی نمی تواند به تمام نیازهایش جامه عمل بپوشاند. وی عنوان داشت: متاسفانه امروز هم کاستی های زیادی وجود دارد و ما نسبت به عملکرد دوستان طی سال‌های گذشته نقد داریم، اگر شرایط مناسب بود و دوستان موفق و تأثیرگذار بودند، قطعاً وارد این عرصه نمی‌شدم. بررسی کنید طی سال‌های گذشته چه اعتباراتی وارد این استان شد و از این اعتبارات در حوزه‌های مختلف چه استفاده ای کردند؟

بهرامی در واکنش به کلیپی در فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی از کاندیداها باید بگویند که ۲۵ میلیارد چند تا صفر دارد، گفت: همه ما می‌دانیم باید اعداد و ارقام را یاد بگیریم، این اعداد را در دوره ابتدایی یاد می‌گیریم، بعد از این اعداد و ارقام باید وارد شاخص‌ها شویم و بعد از آن باید وارد مؤلفه‌هایی که شاخص‌ها را تعریف می‌کند، شویم، اما این مصیبت است که بسیاری از این شاخص ها بیگانه ایم.

وی اذعان داشت: امروز کسانی که کاندید نمایندگی مردم برای خدمت هستند، باید شاخص‌ها را بشناسند و تحلیل کنند که آیا این شاخص‌ها و مؤلفه‌ها واقعی هستند یا انحرافی. برخی از دوستان رقیب دوربین به دست، دنبال سوتی از ما هستند، خواهش بنده از این دوستان این است است که کاندید‌ا را بیاورند تا در مورد همان شاخص ها صحبت کنیم.

حتی در همین زمان اندک هم اماده هر نوع مناظره با دوستان هستم تا برایشان بحث شاخص های مهم توسعه را تحلیل کنم.

بهرامی با اشاره به اینکه با انحصار مخافم، تاکید کرد: از اینکه برخی از شایستگان در کشور خودشان احساس غریبی کنند و حس کنند که خودی نیستند، مخالفیم، برای شایستگان احترام قائل هستیم و باید تلاش کنیم که شایستگان در کشور خودشان احساس امنیت کنند. زیرا همگان دیدیم در کشورهایی که مسیر توسعه را خوب پیمودند،

نخبگان نقششان را خوب ایفا کردند و راه پیشرفت را به درستی یافتند. وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز فضا طوری شده است که قشر زحمتکش و فقیر جامعه ما می ترسند از عقیده خود سخن بگوید و انتخابشان را به زبان بیاورند، امیدواریم شرایطی مهیا شود که الگوهای انسانی را در جامعه اجرا کنیم تا برای ابراز عقیده از هیچکس نترسیم. عزت مردم را خدشه دار نکنیم و این امنیت را ایجاد کنیم تا دروغ نگوییم. موفقیت دور از دسترس نیست و برخی فرهنگ های غلط و عرف های ناصحیح را با کمک شما عزیزان از جامعه حذف خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11345

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: