فصلی نو، کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، امسال به ۲۱۳ نفر از آنها، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است. به گزارش فصلی نو، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی مشکلات زنان سرپرست خانوار با مدیرکل امور بانوان استانداری دیدار و گفت […]

IMG 0458 800x600

فصلی نو، کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، امسال به ۲۱۳ نفر از آنها، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.

به گزارش فصلی نو، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی مشکلات زنان سرپرست خانوار با مدیرکل امور بانوان استانداری دیدار و گفت و گو کرد.

فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به وظایف حوزه های حمایت، فرهنگی و اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این نهاد در رابطه با این حوزه ها کارهای متنوعی انجام می دهد و بحث زنان سرپرست خانوار و خدمات ارائه شده به آنان یکی از برنامه های اساسی در کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار دارای مسئولیت سنگین اقتصادی و اجتماعی در خانواده هستند، افزود: مسئولیت تأمین معاش زندگی و تربیت فرزندان و اداره امور خود و خانواده مسئولیت بسیار سنگینی است که بر عهده این زنان است.

محبی با یادآوری اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: از جمله آسیب های اجتماعی در حوزه زنان طلاق است که پنج درصد از زنان تحت حمایت این نهاد را زنان مطلقه تشکیل می دهند و تلاش ما ارائه خدمات برای کمک به تحصیل دختران و خدمات فرهنگی دیگر و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق  است.

وی افزود: کمیته امداد تنها یک دستگاه صدقه گیر نیست بلکه تلاش این نهاد توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی افراد تحت حمایت است و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی کارهای زیادی انجام می دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در سال جاری ۸۹۸ زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شده اند، گفت: اعزام ۳۶۰ مادر و دختر به اردوهای خانوادگی واعزام ۸۰ دانشجوی دختر و ۲۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمایت به عتبات عالیات از مهمترین اقدامات کمیته امداد در سال جاری در خصوص حمایت از زنان است.

محبی یادآور شد: یک هزار و ۱۰۹ دانشجو و چهار هزار و ۹۸۲ دانش آموز دختر، چهار هزار و ۶۱۷ یتیم دختر و ۵۲ دختر دانش آموز در خوابگاههای دانش آموزی از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

وی به برگزاری کارگاههای آموزشی و دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: در زمینه خدمات مشاوره ای یک هزار و ۳۲۰ نفر و در زمینه آموزش های خانواده نیز دو هزار نفر از زنان تحت حمایت در دوره های آموزشی شرکت کرده و آموزش های لازم را فراگرفته اند.

محبی از دیگر اقدامات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار را ارائه تسهیلات اشتغال برشمرد و اظهار کرد: به منظور توانمندی زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای آنها، امسال به ۲۱۳ نفر از آنان، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده و برای ۳۸ نفر از زنان از طریق کاریابی شغل ایجاد شده و ۱۵۵ زن سرپرست خانوار در دوره های آموزش اشتغال و فنی و حرفه ای شرکت کرده اند.

وی درخصوص فعالیت های کمیته امداد در سرفصل ازدواج گفت: ۲۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان برای ازدواج یک هزار و ۷۲۷ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار امسال هزینه شده و یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال نیز در زمینه ازدواج مجدد ۵۳ نفر از زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه مشکلات در حوزه بانوان زیاد است و بیشترین آسیب ها متوجه این قشر است، بر لزوم توجه بیشتر و آموزش در زمینه های مختلف به خصوص در مناطق روستایی تأکید کرد.

فریبا رحمان پور مدیرکل امور بانوان استانداری در این دیدار از تلاش های کمیته امداد درخصوص حمایت از زنان و تلاش برای توانمندسازی آنان تقدیر کرد و گفت: امید است بتوانیم از ظرفیت بانوان در این خصوص بیشترین استفاده را کرده و همه با هم با تعامل و همکاری برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی که بیشتر متوجه زنان است، تلاش کنیم.

وی بر تلاش برای توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی زنان سرپرست خانواده تاکید و آمادگی امور بانوان استانداری را در این زمینه اعلام کرد.