به گزارش فصل جنوب به نقل از  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه ۱۶اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال ۱۴۰۰ ارجاعی به کمیسیون تلفیق مجلس، با بند (و) تبصره (۲) این لایحه با ۲۰۸ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع […]

 

به گزارش فصل جنوب به نقل از  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه ۱۶اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال ۱۴۰۰ ارجاعی به کمیسیون تلفیق مجلس، با بند (و) تبصره (۲) این لایحه با ۲۰۸ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

لازم به ذکر است که در جریان بررسی این بند ؛ نمایندگان پیشنهادات بسیاری را برای الحاق و اصلاحات مطرح کردند که در نهایت برخی از پیشنهادات از جمله طرح رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها که با پیشنهاد مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون در کمیسیون تلفیق مطرح شده بود به تصویب رسید.

طرح رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در تاریخ ۳۰ بهمن توسط نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون تلفیق  مجلس شورای اسلامی طرح و مورد بررسی قرار گرفته بود.

در ادامه مشروح پیشنهاد مهدی روشنفکر نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در راستای رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را بخوانید:

مهدی روشنفکر نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۳۰ بهمن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به دانشگاه و آموزش و پرورش جهت دسترسی به تمدن نوین اسلامی اظهارداشت: براساس آزمون های معتبر نسبت به کشورهای همسایه ی خلیج فارس بسیار بسیار عقب هستیم.

وی گفت: توسعه کشور منوط ومربوط به توسعه منابع انسانی هست، و در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بر تحقیق، پژوهش و آموزش و پرورش تاکید ویژه داشته‌اند و حال حرف من این هست که آموزش و پرورش و هیئت علمی دانشگاه ها وضعیت خوبی ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در وزارتهای علوم و بهداشت فاصله بین حقوق و مزایا بسیار عمیق هست، به طوریکه که سالیان سال اساتید دنبال بحث همسان سازی هستند ، و سال های سال این فشار و مشکلات  را تحمل می کنند.

روشنفکر افزود:  با توجه به تورم افسار گسیخته با یک سری مشکلات  مثل مهاجرت اساتید، نارضایتی مواجه هستیم و من شرم دارم این موضوع را مطرح کنم که حقوق دریافتی بسیاری از این عزیزان بسیار بسیار ناچیز هست.

وی گفت: دولت جهت رفع مشکلات این عزیزان مبلغی قریب به سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است  و همچنین در بحث رتبه بندی معلمان بحث فقط برای افزایش حقوق نیست و مزایای دیگری از جمله  کارایی و اثر بخشی آن در آموزش و پرورش مدنظر هست.

روشنفکر تصریح کرد:  از همه همکاران انتظار می‌رود که در رابطه با این دو موضوع یعنی طرح رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.