مدنی فر عنوان کرد: یکی از دلایل قرار گرفتن استان در رده دوم کشور در خصوص فعالیت تعداد پیمانکاران به لحاظ وسعت و جمعیت نبود صنایع مادر است که باعث شده مردم به این سمت سوق پیدا کنند.

فصلی نو ، عضو هیئت مدیره سندیکای پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد و مشاور فنی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بوبداحمد گفت: حدود ۴ هزار شرکت پیمانکاری عمرانی در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش فصلی نو ،  “آرش مدنی فر” در بازدید از غرفه ایسنا در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان افزود: در حال حاضر شرایط جامعه پیمانکاری و فعالین بخش اقتصادی خوب نیست.

وی بیان کرد: امید می رود تا با تدبیر مسئولین و مجلس و دولت بتوانیم از این گردنه عبور کنیم.

مشاور فنی معاون عمران استاندارکهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: لازمه این عبور نیز اعتماد مسئولین و دولت به مجموعه فعالین اقتصادی و همچنین همت و تلاش بخش خصوصی در رأس آنها پیمانکاران عمرانی است.

مدنی فر عنوان کرد: مسئولان و دولت می توانند کمک کنند تا آنها به سمت سرمایه گذاری در پروژه های نیمه تمام دولت سوق پیدا کرده و به کمک دولت بیایند.

وی ادامه داد: در خصوص پرداخت بدهی پیمانکاران بخش خصوصی اقدامات دولت قابل تقدیر است و بخش زیادی ار مطالبات پیمانکاران در قالب اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد.

مشاور فنی معاون عمران استاندارکهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و این رویداد در تمام دوران ها معمول بوده و رخ می دهد ولی همه اینها ناشی از تحریم های ظالمانه و غیر اخلاقی آمریکا است.

مدنی فر بیان کرد: در حال حاضر سیاستی که دولت در همراهی با پیمانکاران عمرانی در پیش گرفته بسیار خوب است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت بدهی های دولت از اقدام شایسته و بجایی است که صورت گرفته و همین طور نیز جبران ضرر کرد .

پیمانکاران برای نقد کردن این اسناد پرداخت که اصطلاحا به آن حفظ قدرت خرید می گویند از اقدامات خوب دولت بوده است.

تهاتر بدهیهای مالیاتی و بانکی پیمانکاران با مطالبات آنها از دستگاههای اجرایی کار بسبار بزرگی بود که برای اولین بار از سوی این دولت انجام شد و در واقع هم پیمانکاران موفق به پرداخت بخشی از بدهیهای خود شدند و هم بانکها و سازمان امور مالیاتی توانستند مطالباتشان را وصول کنند که امیدواریم این روند در آینده هم ادامه داشته باشد

مدنی فر اضافه کرد: بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران عمرانی در استان پرداخت شده است و امسال به نسبت اعتبارات عمرانی رشد چشمگیری داشته اند.

مدنی فر نیز درخصوص نقش ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کمک به حل مشکلات جامعه پیمانکاری استان عنوان کرد:سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان(حوزه معاونت فنی و امور مشاوران و پیمانکاران)همیشه و همه جا با اجرای صحیح قوانین از فعالین این بخش حمایت همه جانبه داشته اند.

مشاور فنی معاون عمران استاندار کهگیلویه و بویراحمد و عضو هیئت مدیره سندیکای پیمانکاران استان تصریح کرد: حدود ۴ هزار شرکت پیمانکاری عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که از این تعداد در حال حاضر ۱۷۵۰ شرکت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری را در دست دارند که از این تعداد نیز حدود یک هزار نفر آنها فعالیت می کنند.

مدنی فر عنوان کرد: یکی از دلایل قرار گرفتن استان در رده دوم کشور در خصوص فعالیت تعداد پیمانکاران به لحاظ وسعت و جمعیت نبود صنایع مادر است که باعث شده مردم به این سمت سوق پیدا کنند.

وی اضافه کرد:بیشترین میزان ایجاد اشتغال مربوط به بخش پبمانکاران عمدانی است.

مشاور فنی معاون عمران استاندار کهگیلویه و بویراحمد و عضو هیئت مدیره سندیکای پیمانکاران استان بیان کرد: در این شرایط بهترین زمان برای تبدیل تهدیدها به فرصت ها فراهم شده، یعنی اینکه دولت از ظرفیت بخش خصوصی( پیمانکاران عمرانی) برای تکمیل پروژهای نیمه تمام استفاده کند به عنوان مثال با در نظر گرفتن مشوق ها و امتیازهایی نظیر بخشش جرائم بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی و حتی معافیت های مالیاتی می توان پیمانکاران عمرانی را به سمت سرمایه در پروژه های نیمه تمام عمرانی هدایت کرد.