نظر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص ترزیق واکسن کرونا
نظر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص ترزیق واکسن کرونا

فصلی نو – حجت السلام و المسلمین حمزه پیش قدم  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ سوال: اگر تزریق واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟ جواب: اگر حکومت اسلامی با ملاحظه ی مصالح عمومی کشور، مقرراتی را در رابطه با تزریق واکسن کرونا اعلام کند، همه باید طبق آن مقررات عمل کنند، آیت الله خامنه ای(حفظه الله) ✍️موضوع […]

فصلی نو – حجت السلام و المسلمین حمزه پیش قدم 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

سوال: اگر تزریق واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟
جواب: اگر حکومت اسلامی با ملاحظه ی مصالح عمومی کشور، مقرراتی را در رابطه با تزریق واکسن کرونا اعلام کند، همه باید طبق آن مقررات عمل کنند،
آیت الله خامنه ای(حفظه الله)

✍️موضوع امر به معروف و نهی از منکر و تزریق واکسن کرونا:
💠 از پیامبر گرامی اسلام می‌پرسند که نهی از منکر و امر به معروف چیست؟ می‌فرمایند، که درست مثل این که سوار یک قایق شوید و در وسط دریا ببینید که کسی دارد با متّه، قایق را سوراخ می‌کند، شما چه کار می‌کنید؟ طبیعتا خب همه جلوی این کار را می‌گیرید، چون اگر در قایق آب بیاید همه غرق می‌شوید.
پس امر اجتماع و امور همگانی که تمامی مسلمانان با آن ارتباط دارند، مهم و اساسی است و در صورت عدم رعایت، جامعه دچار نابودی و اضمحلال می گردد.

ارزش و اهمیت نهی از منکر و امر به معروف تا آنجاست که امام حسین علیه السلام، یکی از اهداف قیام خود را به همین موضوع عنوان کردند و فرمودند: “انما خرجت لطلب الإصلاح فی امه جدی؛ خروج و قیام‌ من، برای اصلاح این امت جدم است. و “اُرید أن آمر بالمعروف وأنهى عن المنکر؛ قصدم امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع و امت اسلامی است.”
💠”امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود، و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوت اند، گناهکار خواهند بود.
این دو فریضه نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است، بلکه اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید.”

 امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است و صرف توهم این که موجب بدبینی فاعلِ منکر یا بعضی از مردم نسبت به اسلام می‌گردد، باعث نمی‌شود که این وظیفه‌ی بسیار مهم ترک شود.

💠 امروزه بر همگان ثابت شده که کرونا ویروس، امری فردی و شخصی نبوده و برای اجتماع بسیار خطرناک است. مبارزه با این ویروس منحوس، امری معروف و رعایت جمعی و همگانی لازم دارد؛ بنابراین لازم و ضروری است که همه ی مردم به ترتیب اولویت، این واکسن را تزریق نمایند، تا اثربخشی کامل در اجتماع حاصل شده، سلامت مردم و جامعه تامین و تضمین گردد ان شاالله.

و اما از آن جایی که بعضی افراد به دلایل متعددی همچون عدم اعتقاد به تاثیر واکسن و بی اعتمادی به سازندگان آن، تئوری توطئه و…، مخالف تزریق واکسن کرونا هستند؛ و به تبع این تفکر اشتباه، به سلامت جامعه و عموم مردم، ضرر و آسیب می رسانند، واین نوع تفکر، منکری است که باید این گونه افراد را از آن تفکر غلط و مذموم، نهی کرد تا مردم و به تبع آن جامعه، از این طریق و همچنین با رعایت پروتکل ها، اجرای دستورالعمل ها، زدن ماسک، و فاصله گذاری اجتماعی در مکان های عمومی و جمع های خانوادگی بتوانند در مسیر سلامت قرار بگیرند.
انشاءالله

پیش قدم
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر احمد

امر به معروف و نهی از منک با کمک مردم احیا می‌شود