نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حفظ انقلاب اسلامی نتیجه دیپلماسی لبخند نیست
فصلی نو نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر کنار گذاشتن توان نظامی برای دست یابی به پیشرفت اقتصادی خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانست خطر سایه...
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر کنار گذاشتن توان نظامی برای دست یابی به پیشرفت اقتصادی خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانست خطر سایه جنگ را برطرف کند لبخند دیپلماتها نبود بلکه غرش موشکها بود.
به گزارش فصلی نو، حجتالاسلام علی سعیدی صبح امروز در کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور گسترده مردم و خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: از این اقیانوس مواج باید حداکثر بهره را ببریم.
نماینده ولیفقیه در سپاه گفت: محفل ما امروز به یاد و نام شهدای روحانی است که تعابیر زیادی از سوی پیامبر و ائمه در خصوص علما داریم.
وی خاطرنشان کرد: رهبری ۲۰ سال قبل فرمودند روحانیت در گذشته پیشتاز بودند که نمیدانم در آینده این پیشتازی را ادامه خواهند داد؛ بنابراین باید به الزامات پیشتازی روحانیت توجه کرد و پیشتازی جوهره و شاخصههایی دارد که بدون آن نمیتوان پیشتازی کرد.
حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت انقلابیگری خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در جلسات متعدد نظیر دیدار با نمایندگان خبرگان پنجم، طلاب و دانشجویان بر این مسئله تاکید کردند که نشان از اهمیت مسئله دارد.
سعیدی شاهرودی به معیارهای پیشتازی اشاره داشت و بیان کرد: نخستین الزام پیشتازی روحانیت هم سویی با ولی فقیه در حکومت دینی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه همسو و هم جهت بودن و تبعیت بیچون و چرا از جمله معیارهای پیشتازی روحانیت و منبریها است عنوان کرد:از معیارهای پیشتازی تعبد بوده و باید بدانیم معتبدترین انسانها همراهان امام حسین(ع) هستند زیرا از امام سوال نکردند که به کجا میرویم زیرا میدانستند امکان مسائل پشت صحنه نبود.
وی افزود: کسی که عالم به زمان خودش باشد مورد شبیخون قرار نمی گیرد؛ زمان و مکان در استنباط حکم تأثیر دارد .
نماینده ولی فقیه در سپاه شناخت متغیرها در عرصه تهدیدات و گرایش گروه ها و جریان ها را از معیارهای انقلابی گری برشمرد و افزود: از دیگر معیارهای انقلابی گری، درک مقتضیات و متغیرهای زمان است؛ عده ای بدون توجه به این مهم گاهی حرف هایی می زنند و بی اعتنا به این مقتضیات و متغیرها مواضعی اتخاذ می کنند که نمونه آن در تاریخ، ابوموسی اشعری بود.
وی با اشاره به دغدغههای رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر اظهار کرد: انقلابی گری، نفوذ، و اقتصاد مقاومتی از موضوعاتی هستند که مقام معظم رهبری در سالهای اخیر همواره در بیاناتشان مورد توجه قرار دادهاند که نشان از اهمیت این موضوعات از منظر معظم له دارد.
سعیدی از داشتن درک درست از دشمن و مقتضیات زمان بعنوان یکی از معیارهای انقلابی گری یاد کرد و گفت: شجاعت در اعلام مواضع ، نیازشناسی، جریان شناسی، اعلام به موقع و به هنگام مواضع در برابر دشمنان و بیگانان و از سوی دیگر در حمایت از رهبری و اولویت دادن حق بر موقعیت و منفعت ازدیگر معیارهای انقلابیگری بشمار می رود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جریان شناسی را از جمله معیارهای پیشتازی روحانیت در انقلابی گری عنوان کرد و گفت : داشتن عقبه ، قابل تکرار بودن ، زمان بر بودن و غرب گرا بودن را از ویژگی های جریان شناسی در انقلابی گری دانست و حادثه عاشورا ، داعشیسم و فتنه ۸۸ را نمونه ای از این جریان شناسی عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،عدم توجه به عوامل پشت صحنه در فتنه ها را از دیگر اشتباهات عنوان کرد و افزود: در فتنه ها، چند لایه وجود دارد، یکی لایه فتنه را طراحی می کند و پشت صحنه قرار دارد. لایه دیگر روی صحنه است و لایه مجری فتنه در کف خیابان قرار دارد و به راحتی نمی توان طراح فتنه ها را شناخت که بنیانگذاران فتنه و ظلم هستند.
وی با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر کنار گذاشتن توان نظامی برای دست یابی به پیشرفت اقتصادی خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانست خطر سایه جنگ را برطرف کند لبخند دیپلماتها نبود بلکه غرش موشکها بود. سعیدی با تاکید بر اینکه دشمن درصدد تهی کردن انقلاب از انقلابی گری است ، به معیارهای انقلابیگری اشاره و تصریح کرد.
این کارشناس و پژوهشگر مسایل دینی، یکی از فرازهای زیارت عاشورا را مبیٌن ۵۰سال تحلیل تاریخ دانست و گفت: پنج گروه در قالب سه مرحله براندازی در یکی از فرازهای زیارت عاشورا مطرح شده است. اول؛اللهم العن امه اسست اساس الظلم و الجور. خدا لعنت کند امتی را که ظلم را بنیان گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با بیان” اللهم العن امه دفعتکم من مقامکم”، همراهی و فراهم کردن زمینه برای براندازی را مرحله دوم عنوان کرد و الله العن قتلتکم را آخرین مرحله و فراهم کردن زمینه کُشت و کُشتار دانست که بعد از بنیانگذاری ظلم هستند.
بدون نظر! اولین نفر باشید