فصلی نو ،مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه برداری و کدگذاری بر روی ۲۰۱ بافت انسانی مجزا از پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج از ۲۹ بهمن سال گذشته تاکنون انجام شده است. به گزارش فصلی نو ،کامروز امینی روز چهارشنبه در گفت و شنود اختصاصی با فصلی نو اظهار داشت: ۷۵ […]

فصلی نو ،مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه برداری و کدگذاری بر روی ۲۰۱ بافت انسانی مجزا از پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج از ۲۹ بهمن سال گذشته تاکنون انجام شده است.

به گزارش فصلی نو ،کامروز امینی روز چهارشنبه در گفت و شنود اختصاصی با فصلی نو اظهار داشت: ۷۵ مورد از این تعداد مربوط به تعطیلات نوروز امسال بوده که ۴۷ بافت انسانی آن روز گذشته پیدا شد.

امینی ابراز داشت: در هر محموله‌ای به طور میانگین حدود ۹ بافت انسانی مجزا از پیکر جانباختگان پیدا شده که پس از مراحل نمونه برداری و کدگذاری در استان برای احراز هویت و تکمیل آزمایش‌ها به مرکز ژنتیکی پزشکی قانونی استان فارس ارسال شده‌اند.

امینی یادآور شد: تاکنون و بر اساس اعلام مرکز ژنتیکی پزشکی قانونی استان فارس هویت ۴۵ تن از پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی مشخص شده‌اند که هشت مورد از این تعداد جواز دفن گرفته‌اند و تحویل خانواده‌ها شده‌اند.

وی ابراز داشت: نتایج آزمایش‌های پیکرهای باقی مانده یافت شده پس از انجام مراحل تکمیلی آزمایش‌ها در مرکز ژنتیکی پزشکی قانونی استان فارس در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

امینی گفت: یک بافت انسانی از نظر پزشکی قانونی شامل بخشی از تنه فرد و اندام‌های فوقانی و تحتانی است.

مدیرکل پزشکی قانونی با انتقاد از اعلام آمارهای غیررسمی و تقریبی از مراحل یافت پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی تاکید کرد: تنها منبع رسمی، پاسخگو و مسئول در این راستا و بر اساس دستور مقامات قضایی مرکز پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تصریح کرد: اخبار مربوط به پیکر جانباختگان به دلیل رعایت حال خانواده‌های داغدار باید با ظرافت و حساسیت اعلام و منتشر شود.

امینی تلاش‌های بی وقفه نیروهای امدادی هلال احمر، تیم‌های تخصصی کوهنوردان از کهگیلویه وبویراحمد و سایر استان‌های اعزامی از زمان بروز سانحه هوایی را قابل تقدیر دانست و گفت: تیم‌های تخصصی، تکنسین‌ها و کارشناسان سالن تشریح و مرکز معاینات پزشکی قانونی استان نیز طی این مدت همراه و همگام با این نیروها و متولیان امر در تلاش برای شناسایی و احراز هویت جانباختگان هستند.

در چهل و ششمین روز از بروز سانحه سقوط هواپیمای آسمان ۲۰ نیروی عملیاتی و امدادی از هلال احمر و تیم‌های تخصصی کوهنوردی هم اینک در ارتفاعات چهارهزارمتری منطقه پازن پیر دنا مشغول عملیات جستجو برای یافتن پیکرهای جانباختگان هستند.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

این هواپیما هر روز ۲ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر را جا به جا می‌کرد.