هرگونه جذب نیرو همراه با وابستگی به مدیران در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ممنوع است
هرگونه جذب نیرو همراه با وابستگی به مدیران در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ممنوع است

فصلی نو ،معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : در هیچ کدام از مراحل برگزاری آزمون  استخدامی تا مرحله اعلام نام پذیرفته شدگان دانشگاه علوم پزشکی استان دخالت و یا دخل و تصرفی ندارد . دکتر جلال پوران فرد در گفت و گو با فصل جنوب در خصوص ابهامات جذب نیرو […]

فصلی نو ،معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : در هیچ کدام از مراحل برگزاری آزمون  استخدامی تا مرحله اعلام نام پذیرفته شدگان دانشگاه علوم پزشکی استان دخالت و یا دخل و تصرفی ندارد .

دکتر جلال پوران فرد در گفت و گو با فصل جنوب در خصوص ابهامات جذب نیرو و دیگر مسائل دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت : اینکه می گویند عمده پذیرفته شدگان از قشر خاصی هستند اصلا صحت ندارد اول اینکه دانشگاه هیچگونه دخل و تصرفی ندارد و همه مراحل توسط شرکت آوا سلامت زیر نظر وزارت بهداشت و درمان انجام شده است و نهایتا افراد پذیرفته شده به دانشگاه معرفی شدند .

پوران فرد ادامه داد : اینکه می گویند از یک قشر خاص هستند اصلا به این شکل نیست ،کسانی که بالاترین نمره را کسب کرده بودند جذب شدند و تمامی مستندات حرف های من جهت ارائه به دستگاههای متولی پیگیری آماده است .

پوران فرد به افراد حامل نامه از تهران جهت جذب نیرو اشاره کرد و افزود : هیچ نامه ای از طرف دانشگاه جهت جذب نیرو به وزارت حانه ارسال نمی شود برخی افراد بصورت مستقیم به وزیر و یا معاون وزیر درخواست کار می کنند و  آنجا اعلام می کنند که مستندات را بارگذاری کنید ، باید تاکید کنم که بارگزاری مستندات از طرف دانشگاه مبنی بر جذب نیرو نیست این مستندات در کمیته جذب وزارت بررسی و ابلاغ می شود و که اگر نیاز دانشگاه بود مدارک فرد را بعد از طرح در کمیته جذب دانشگاه در سامانه رشد بارگزاری می‌کنند  .

وی ادامه داد : همین الان چندین نامه از این نوع نامه ها در دانشگاه وجود دارد که در کمیسیون تاییدیه در قالب های شرکتی و پیمانی گرفتند اما چون در شرکت های طرف قرار داد جا نداریم نتوانستیم جذب کنیم و آنها نیز شاکی هستند .

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به جذب تعدادی نیرو در کلینک اشاره کرد و گفت: کلینیک بصورت مستقل هیات مدیره دارد و بر اساس اساسنامه بکارگیری نیرو تنها هماهنگی با دانشگاه بغد از اینکه نحوه بکارگیری مشخص شد جهت گزینش به مدیریت گزینش معرفی  و  جذب خواهد شد .

جلال پوران فرد اضافه کرد: کلینیک ۶ نیرو بصورت نگهبانی از قرارداد به شکل ۲۵ درصدقرارداد  افزایش داده شد که بنا به پیشنهاد ریاست محترم دانشگاه ،هیات مدیره کلینیک شهید مفتح و دستگاههای نارتی این ۶ نفر که قبلا در بیمارستان شهید جلیل به صورت تاسیسات مشغول بودند بعدا عذرآنها خواسته شد که با پیشنهاد پیمانکار و موافقت دانشگاه جذب شده است .

وی در خصوص برگشت بکار نیروهای شهید جلیل که حکم اداره کار گرفته بودند بیان کرد : دانشگاه این حق دارد برای دفاع از منافع دانشگاه یا اعتراض کند و اگر پذیرفته نشد تا ۱۸ ماه این اجرای حکم را تاخیر بیاندازد با توجه به اینکه دانشگاه این توان را ندارد که بنا به محدودیت های مالی جذب  نیروها را داشته باشد هم از طریق نهادهای قانونی و نظارتی اعتراض کرده است و از طرفی اگر محکوم هم شویم نیاز به مجوز تامین اعتبار داریم من دو سه هفته پیش درخواست مجوز و اعتبار برای آنها را برای وزارت ارسال کردم .

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد : در مورد امور قراردادها و  واگذاری مناقصه واگذاری پیمان‌ها و انجام مناقصات و مزایده‌ها استعلام   در حال حاضر ما ۲۹ واحد پیمانکاری داریم  که اگر می خواستیم به افراد خاصی دهیم باید به چند نفر واگذار کنیم که الان ۲۴ شرکت پیمانکاری  برای دانشگاه فعالیت می کنند .

جلال پوران فر در خصوص جذب  نزدیکان برخی از مدیران دانشگاه بیان کرد : اینکه می گویند مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه برخی از اقوام خود را حذب کرده است با واقعیات سازگاری ندارد ایشان در تابستان سال ۹۹  حکم مدیریت را دریافت کردند و بعد از این تاریخ نیرویی از نزدیکان ایشان جذب نشده است و اگر جذبی صورت گرفته باشد مربوط به قبل از مدیریت ایشان بوده است .

وی در ادامه افزود : هر گونه جذب موردی بدون مجوز در دانشگاه علوم پزشکی ممنوع است ، هرگونه وابستگی به مدیران ذر راستای  جذب نیرو نیز ممنوع است و تا الان یکی دو مورد برخوردهایی صورت گرفته است .

جلال پوران فرد افزود : اگر در قالب ۲۵ درصدی پیمانکاری نیرو جذب کند از دست ما خارج است و ما نمی توانیم برخوردی کنیم .

وی در پاسخ به این سوال که چطور پیش تر نیروهای برخی از پیمانکاران اخراج شدند گفت : در دو بیمارستان شهید جلیل و نرگسی گچساران چون آزمونی برگزار شد مجبور به اخراج شدیم اما در بقیه مراکز پیمانکار معرفی می کند و این از دست ما خارج است ممکن است پیمانکار هر نیرویی که دوست داشته باشد را جذب کند .