فصلی نو: آیت الله دکتر بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در نخستین کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی گفت:   مرحوم  آیت الله ملک حسینی شخصیتی جامع از لحاظ علم، عمل اخلاق و فضائل اخلاقی واز سادات حسینی و وارث به حق “الشجاعه حسینی” بود. به گزارش فصلی نو دکتر بهشنتی افزود […]

n82708980 71951079

فصلی نو: آیت الله دکتر بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در نخستین کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی گفت:

 

مرحوم  آیت الله ملک حسینی شخصیتی جامع از لحاظ علم، عمل اخلاق و فضائل اخلاقی واز سادات حسینی و وارث به حق “الشجاعه حسینی” بود.

به گزارش فصلی نو دکتر بهشنتی افزود : این مرد بزرگوار صفات جمیله برجسته ای مخصوصا در حریت ، شجاعت  ، صراحت لهجه و بیان حق و حقیقت داشت که جنبه های بسیار مهمی در زندگی این شخصیت عالیقدر و بزرگوار بود.

وی گفت:  شجاعت در کنار فضائلی مثل عفت و حکمت عدالت می شود.اگر کسی فقط شجاع باشد و یا عفیف نباشد و یکی از موارد را نداشته باشد نمی تواند الگوی عدالت در بین مردم و جامعه باشد. باید همه اینها در کنار هم باشد ووقتی اینها در کنار هم جمع شد  بعد به درجه عدالت می رسد .

همه فضائل در آیت الله ملک حسینی نهادینه شده بودو درکنار آن شخصیت سازنده ای نیز داشت. و جمعی را مثل خود پرورش داد. طلبه پروری جز سیره زندگی ایشان بود.

وی خاطر نشان کرد :نمی توان فراموش کرد ایشان روز شهادت امام صادق را در شیراز نهادینه کرد و مردم را متوجه بنیانگذار مکتب و مذهب اسلامی کرد. روز شهادت امام صادق روز غریبی در بین مردم  بود چون بیشتر مردم عاشورایی هستند .باید زحمات و خدمات ائمه دیگر برای مردم واضح می شد و مرحوم آیت الله ملک حسینی این خدمت را انجام داد.