پروژه پردیس سینمایی امید یاسوج کلنگ زنی شد- تصاویر

فصلی نو ،با حضور شهردار یاسوج ، مدیران کل فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما، میراث فرهنگی و رئیس حوزه هنری استان مراسم کلنگ زنی از پروژه پردیس سینمایی امید یاسوج برگزار شد .

به گزارش فصل جنوب ، به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن تبریک روز سینما گفت : طی تفاهم نامه امضا شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد، شهرداری یاسوج و سازمان همیاری شهرداری های استان مصوب شد این طرح که از نیازهای مهم و چندساله شهروندان یاسوج است راه اندازی شود .

پیرسبزی در ادامه تاکید کرد : با شروع انقلاب اسلامی افت خیز ها و محتویات سینما تغییر پیدا کرد و الان به ثبات خوبی رسیدیم که  در عرصه های بین المللی موفقیت های بی شماری داشتیم .

محدعلی پیرسبزی ادامه داد: در کرونا سینما آسیب های جدی داشت ، جامعه پویا فرهنگ و زیر ساخت پویا طلب می کند  به همین منظور با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده بین سازمان همیاری ها ، شهرداری یاسوج و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مقرر شد که قریب ۷۰۰ میلیون تومان وزارت تامین به همراه  بخشی از تجهیزات توسط وزارت تامین  کند .

وی افزود : زمین هایی از طرف شهرداری یاسوج  معرفی شد که همین برای احداث سینما بهترین مکان بود ، ضمن اینکه این سینما در یک طبقه و سه تا ۵ سالن ۳۰ تا ۸۰ نفری پیش بینی شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود : چون شهرداری بهره بردار این طرح است امید است همکاری ها و تلاش ها بیشتر شود تا زودتر جهت استفاده مردم این طرح به بهره برداری برسد .

شهردار یاسوج در این آیین گفت :عملیات اجرایی ساخت پردیس سینمایی امید با همکار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر آغاز شد.

نستهن مقدم  اظهار داشت:این پردیس با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد ریال با همکاری وزارت ارشاد و سازمان هماری شهرداریها  اجرا شود.

وی افزود: در این پردیس سه تا پنج سالن با ظرفیت ۴۰ تا ۸۰ نفر  پیش بینی شده است.

شهردار یاسوج بیان کرد: شهر یاسوج با توجه به ظرفیت های انسانی مطلوب در حوزه هنر از داشتن سینما محروم بوده که تلاش بر این است تعداد صندلی هایمان را درحوزه سینما افرایش دهیم.

مقدم عنوان کرد: با توجه به ماهیت طرح با کمک های سازمان همیاری شهرداری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه تمام شده این مجموعه  همزمان با کلنگ زنی در اختیار ما قرار داده می شود.

وی ابراز داشت: قول می دهیم فیزیک ساختمان را در یک بازه زمانی مشخص آماده می کنیم اما با توجه به بالا بودن هزینه تجهیزات می طلبد وزارت فرهنگ و ارشاد همراهی کند.

مدیرکل صدا وسیمای کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: در حوزه فرهنگ اگر نگاه هم افزایی نداشته باشیم نمی توانیم شاهد کار خوب و موثر باشیم.

امیر رئوف افزود: مجتمع فرهنگی شهر یاسوج سالهاست  نیمه کاره رها شده و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هنوز نتوانسته در اختیار فرهنگ دوستان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت اکران فیلم افزود: هیچ چیزی جای اکران فیلم در سینما را نمی گیرد در یاسوج ظرفیت های خوبی وجود دارد و نیاز بود چنین مکانی راه اندازی شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی در حوزه سینما و هنر دارد می توانیم فضای گردشگری هنر را نیز در استان راه اندازی کنیم شعار یاسوج پایتخت طبیعت ایران به زیرساخت هایی نیاز دارد و باید به جایی برسد که ظرفیت حضور گردشگر در استان فراهم شود.

در همین ارتباط بخوانید

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15130

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: