علیرضا اتابک به مناسبت سالروز تشکل‌های مردم نهاد متن پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری “فصلـــی نو” از دهدشت، فرماندار کهگیلویه به مناسبت فرارسیدن سالروز تشکل‌های مردم نهاد متن پیامی صادر کرد.

در متن پیام علیرضا اتابک آمده است؛

سازمان های مردم نهاد، صدای مردم، نماد مشارکت و اهرم ارتقای سلامت اجتماعی در جامعه اند.

امروزه سازمان‌های مردم نهاد بدلیل سادگی ساختار و نداشتن پیچیدگی‌های بورکراسی اداری در زمینه‌های مختلف اجتماعی چون افزایش آگاهی‌های عمومی، حقوق شهروندی، سرمایه‌های اجتماعی، خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست سهم و نقش کارکردی ایفا می‌نمایند.

بدون شک تاکنون این باور که دولت‌ها از ظرفیت و پتانسیل سازمانهای مردم نهاد برای حل مشکلات اجتماعی استفاده نمایند قویا بوجود آمده است به گونه‌ای که امروز شاهد سازمان های مردم نهاد قوی و فعالی هستیم که کارهای بزرگ در حوزه اجتماعی را به دوش می‌کشند.

بنابراین ایجاد ساز و کارهای شالوده‌ای در تقویت سازمان‌های مردم نهاد و داشتن برنامه‌های راهبردی در راستای افزایش اعتبار سمن‌ها برای جامعه توسعه‌ای اجتناب ناپذیر است به گونه‌ای که مبانی توسعه بدون این اهرم قوی، ناقص می‌ماند.

اینجانب ۲۲مردادماه روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را به فعالان این عرصه تبریک عرض نموده و ضمن تشکر از سازمان‌های غیر دولتی در شهرستان کهگیلویه که در نهایت دغدغه‌مندی و همکاری دلسوزانه در حوادث و آتش سوزی‌های اخیر شهرستان الگویی مناسب در این زمینه ترسیم نموده اند آرزوی توفیق خدمت در راستای آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت می نمایم.

علیرضا اتابک
فرماندار کهگیلویه