فصلی نو | فصل جنوب فصلی نو | فصل جنوب
  • صفحه نخست
  • اخبار استان
  • سیاسی
  • بین الملل
  • پیشنهاد سردبیر
  • گزارش تصویری

یادداشت ارسالی – رالی تلخسرو ؛ میدان مرگ

فصلی نو- سیروس پرآور   🖊️ *« رالی تلخسرو ؛ میدان مرگ »*   همین چند شب پیش در حیاط خانه یکی از اقوام نشسته بودیم . درست کنار بلوار و خیابان اصلی ( حد فاصل پمپ بنزین منصوری و دو راهی نرگاه )...

modir
شهریور ۴, ۱۴۰۳
چاپ
4 دیدگاه ها

فصلی نو- سیروس پرآور

 

🖊️ *« رالی تلخسرو ؛ میدان مرگ »*

 

همین چند شب پیش در حیاط خانه یکی از اقوام نشسته بودیم . درست کنار بلوار و خیابان اصلی ( حد فاصل پمپ بنزین منصوری و دو راهی نرگاه ) . تردد ماشین ها از آنجا در تیررس نگاه مان بود . آخرای شب بود . به دقیقه نمی رسید که ماشین دیگری از لابلای هم چون بادی بی قرار زوزه می کشید و صدای سرعتش دعا و نفرین و لعنت ما را از سینه بیرون می کشید . صاحب خانه از تصادفات شبانه بلوار می گفت : « هر روز و هر شب همین طوره . جوونها با هم مسابقه میدن . چندین بار به شهردار و شورا و … گفتیم حداقل یه چندتا مانع بزارن اما کو گوش شنوا …بخدا جرات نداریم در مغازه ها بریم … »

 

گفتگو که گرم شد یکی از حاضرین گوشیش را برداشت و به دهیار منطقه و دو تن از اعضای شورای شهر زنگ زد . هر کدام توضیحاتی دادند . هر چند با حوصله جواب دادند اما امیدی به اصلاح آن بلوار در آینده نزدیک شنیده نشد . یکی نهایتا به کمبود بودجه اشاره داشت و دیگری حسادت پیمانکارا نسبت بهم دیگر را مقصر می دانست . یکی از حاضرین که اهل تلخسرو بود طمع راهنمایی و رانندگی به کسب درآمد از طریق جریمه راننده های تندرو را دلیل اصلی عنوان کرد . دورهمی آن شب به پایان رسید در حالیکه همچنان مسابقات رالی تلخسرو بی وقفه در جریان بود .

 

چند شب گذشت . در یک دورهمی دیگر در همان جا نشسته بودیم که صدای برخوردی مهیب بعد از صدای جیغ و شیون نازک و ممتد ترمز ماشینی به گوش رسید . مثل همه همسایه ها و آدمهای آن اطراف دمپا به پا به طرف صدا به کنجکاوی و امداد سراسیمه شدیم . پژویی بر اثر سرعت بالا در حالیکه از سمت پمپ بنزین می آمد کنترلش را از دست داده بود . به سمت راست ( مغازه های سر خیابان ) چپ کرده بود و در آستانه درب مغازه ای واژگون شده بود در حالیکه چهارچرخش به سمت آسمان آرام گرفته بود ! همزمان و در حالیکه لحظاتی از تصادف پژو نگذشته بود و مردم در حال دویدن و عجله کردن به سمت حادثه اول بودند ، پرایدی که باز از سمت شهر به سمت تصادف اول سرعت گرفته بود ، نیمه ازدحام تصادف پژو کنترلش را از دست داده بود . به چپ و جدول بلوار برخورد کرد . زیگزاگی حدود دویست متر را بدون کنترل طی کرد و سرانجام به ماشینی که سمت راست جاده پارک بود ، اصابت کرد و ایستاد .

در میان تعجب همگان در دو تصادف رخ داده ، هیچکس آسیب جدی ندید و اصطلاحا « به خیر گذشت » .

 

هر دو راننده جوان بودند . حدود بیست سال داشتند و بی گمان بالاتر از صد ، سرعتشان بود .

 

دو هفته ای با خانواده در آن محله بودیم . ( مراسمی برپا بود ) در این حدود دو هفته بچه ها مدام از همان مغازه خرید می کردند . آن شب دقایقی زودتر از زمان تصادف خرید کرده بودند و …

 

آن شب و آن تصادف گذشت و ما تنها شاهد یکی از دهها و صدها تصادف بلوار تلخسرو بودیم . تصادفی که تقدیر روی خوشش را نشان داده بود . با آنکه سرعت بالا و جوانی و انگور اربعین دیده از مقصرین هستند اما وظیفه مسئولین چیست ؟! چه زمان از پاسکاری بهم خسته می شوند و کدام یک سرانجام این توپ مسئولیت را استپ می کند ؟ همیشه تفنگها قاتل نیستند . مسابقات رالی تلخسرو چه هنگام تمام می شود ؟ چه تعداد از ماجرای حوادث مشابه در جاهای دیگر شهر باید گفته شود تا وجدانی بیدار گردد ؟ غیرت مسئولین در این فحش نوازی ها زیر کدام میز قایم شده است ؟ ؛ *هلا شرمتان باد*

 

سیروس پرآور

 

IMG 20240825 WA0705
IMG 20240825 WA0706
IMG 20240825 WA0704
IMG 20240825 WA0703

اخبار مرتبط

پرداخت پاداش ۱۳۵ میلیارد ریالی به خوش مصرف‌های برق کهگیلویه و بویراحمد
بحران دارو : بدهی بیمه‌ها جان بیماران را تهدید می‌کند
یادداشت – محمد بهرامی و سه میدان مین توسعه در کهگیلویه و بویراحمد؛...
به قلم منوچهر حسن زاده -تحلیل سیاستی و تأییدی بر مقاله دکتر محمد...
به قلم محمد بهرامی سیف اباد – کمیسیون انرژی چگونه به مرجعی فعال...
چرایی دفاع یک اصولگرا از تاجگردون
امحای ۲۲۴ دستگاه ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد 
یادداشت سید محمد دانشی – دکتر محمد بهرامی و یکسال تلاش صادقانه

4 دیدگاه ها

  1. سازمان گفت:
    شهریور ۴, ۱۴۰۳ در ۹:۰۲ ب٫ظ

    با سلام،همینا بچه های مسئولین هستن که عاقبت بخیر شدن،تا دیروز پشت خر بودن الان پشت ماشینای آخر سیستم هستن،خیال میکنن شهر مثل دهاتشونه،

    پاسخ
  2. B.ht گفت:
    شهریور ۵, ۱۴۰۳ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    سیروس جان قسمت تلخسرو ربطی به شهردار نداره، برای این قسمت و چاره‌ای برای دردهای بی‌ درمانش باید دست در توبره دهیاری و سلسله بخشداری و فرمانداری کرد، تلخسرو همچنان در تقسیمات روستا هست، پس می‌طلبد که جناب نماینده که از قضا شما از سینه چاکان جنابش هستید دست و پایی کند، پولی دست و پا کند و مشکل را حل کند.

    پاسخ
  3. شورای تل خسرو گفت:
    شهریور ۵, ۱۴۰۳ در ۶:۵۷ ب٫ظ

    متاسفانه این مسیر به محل کورس های شبانه و مسابقات اتومبیل رانی تبدیل شده است، حدودا یک سال و نیم پیش در شورای ترافیک شهرستان اقدام به طرح موضوع با نبود سرعت گیر مناسب، علائم هشدار دهنده، پل عابر پیاده، چراغ راهنمایی بر روی میدان اصلی تل خسرو شد، متاسفانه ایجاد سرعت گیر با مخالفت مستقیم رئیس پلیس مواجه شد که پس از آن شاهد یک تصادف منجر به فوت و چندین فقره تصادف جرحی بودیم و متاسفانه شاهد تصادفات دلخراشی هستیم، البته با پیگیری های شورا و دهیاری تل خسرو مواردی همچون پل عابر پیاده، علائم اخطار دهنده و چراغ راهنمایی میدان اصلی تل خسرو در شورای ترافیک مصوب شد ولی متاسفانه به دلیل اینکه اجرا به عهده شهرداری می باشد، به دلایل نبود اعتبار تا کنون محقق نشده است، همچنین بلوار که نیازی به بازسازی نداشت توسط شهرداری تخریب،روشنایی آن قطع، فضای سبز و درختان به دلیل قطع سیستم آبیاری در حال خشک شدن است و روزانه مشکلات فراوانی را برای ساکنین و رانندگان ایجاد کرده و با توجه به اینکه مدیریت بلوار بر عهده شهرداری می باشد، با توجه به اینکه مکرر پیگیری و جوانب اعتراض به نهادهای متولی اعلام میشود متاسفانه دوستان عزیز پاسخگو نمی باشند. و نیاز مبرم به رفع موانع موجود وجود دارد.

    پاسخ
  4. ناشناس گفت:
    شهریور ۵, ۱۴۰۳ در ۷:۱۴ ب٫ظ

    یکی از موارد ایجاد تصادفات در این مسیر به علت سد معبر های بوجود آمده توسط ماشین های میوه فروشی است که با ایجاد سد معبر و پارک های دوبله و سوبله منجر به تصادفات وحشتناکی می شوند و متاسفانه از طرف نهادهای مرتبط و پلیس راهنمایی و متولی اصلی امر شورای ترافیک هیچ گونه اقدام مثبتی برای این مشکل انجام نمی شود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر ورزشی

سیده رقیه پناهی

پرداخت ماهیانه ۵۳ میلیارد برای حقوق پرسنل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از درآمد اختصاصی- اولویت اول پیشگیری

IMG 20250322 132806

محمد بهرامی در بیمارستان شهید جلیل : پیشنهاد می کنم یکی از معاونت های علوم پزشکی غیر بومی باشد- فرهنگ رفتاری ما باید تغییر کند – مجتبی عسکری : خودم را وامدار نگاه دکتر بهرامی می دانم

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

اخذ مجوز جذب ۲۳۵ نفر از وزارت بهداشت – ورود هلی کوپتر برای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج – اخذ اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سفر دوم هیات دولت- افزایش ۱۵۰ تخت بیمارستانی

سعید جاودان سیرت پیری جمعیت

ارسالی مخاطبین – تغییر مدیران ضعیف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اقدامی انقلابی از سعید جاودان سیرت

62309149

آمار تنها یک فوتی کرونایی طی ۴۵ روز گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو | فصل جنوب

پایگاه خبری فصلی نو، منبعی مستقل و به‌روز برای اطلاع‌رسانی درباره اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. این پایگاه با هدف ارائه‌ی اخبار دقیق، بی‌طرفانه و تحلیلی فعالیت می‌کند و تلاش دارد با انتشار محتواهای متنوع و مستند، مخاطبان خود را در جریان تحولات مهم قرار دهد.

دسته ها

  • اخبار استان
  • مطالب ویژه
  • عکس
  • فرهنگی

دسترسی سریع

  • خانه
  • تماس با ما
  • درباره ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری فصلی جنوب ( فصلی نو) است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.

طراحی سایت : بویردیتا ( رامین پاسیار)

  • صفحه نخست
  • اخبار استان
  • سیاسی
  • بین الملل
  • پیشنهاد سردبیر
  • گزارش تصویری