یادداشت ارسالی-رای دادن به کاندیدای اصولگرا به معنای خروج از اندیشه و تفکر اصلاح طلبی

فصلی نو- محمدعلی سجادی

ردصلاحیت هزاران نفراز نیروهای انقلابی ومومن وکاردان ‌‌ومتخصص اصلاح طلب در سراسرکشور بصورت غیرقانونی توسط شورای نگهبان وتهی کردن انتخابات مجلس شورای اسلامی ازرقابت به طوری که تحلیل گران سیاسی اعلام کرده اندکه تکلیف ۲۴۰ کرسی مجلس شورای اسلامی ازقبل مشخص وتقدیم به اصولگرایان وپایداری ها شده است و تنها۳۰ نفر از اصلاح طلبان تایید شده اند. این امرشور و شعف را از مردم برای حضور در صحنه انتخابات گرفته است و انتظار نمی رود که درصد بالایی از مردم در انتخابات شرکت نمایند.

در استان ما هم با اعمال این قانون حذفی، اکثریت اصلاح طلبان ردصلاحیت شدند و در هر یک از حوزه های انتخابیه بویراحمد ودنا و گچساران و باشت یک نفر تاییدصلاحیت شده اند.

شورای عالی اصلاحات هم به دلیل اینکه در اکثریت استانها نیروی اصلاح طلبی برای حمایت و دادن لیست باقی نمانده است ازدادن لیست سراسری منصرف و این اختیار را به استانها داد که اگر در حوزه ای نیروی اصلاح طلب وجود دارد از آن حمایت نمایند.

از آنجا که در حوزه بویراحمد مجمع تشکیل نشده بود و شورای اصلاحات استان در خصوص مرکز استان باید تصمیم گیری می کرد جلسه شورا تشکیل و موافقان و مخالفان حمایت رسمی از کاندیدای اصلاح طلب صحبت کردند که مخالفان به دلایلی که خودشان داشتند دلایل موافقانی همانند آقایان رضاتوفیقی، خواجوی، عسکری و عرفانی زاده و…… که هر یک حداقل ۳۰ سال از عمر خود را در فعالیت های سیاسی استان و شهرستان سپری کرده اند و تجارب گرانبهایی دارند و همیشه جلودار اصلاحات در استان و نقطه سیبل مخالفان و نهادهای حاکمیتی بوده اند توجه نکردند.

اما همانگونه که درجلسه شورا هم به صراحت اعلام کردم ما سه کاندیدای اصولگرا داریم که آقای زارعی رئیس ستاد آقایان احمدی نژاد و ولایتی و نویسنده نامه به شورای نگهبان و تقاضا برای رد صلاحیت شخصیت بزرگ و مردمی مرحوم هاشمی رفسنجانی است
آقای روشنفکر که هم اصولگرا و در همین انتخابات دوسال پیش ریاست جمهوری رئیس ستاد آقای قالیباف و اقدام به صدور بیانیه حمایت از آقای رییسی کاندیدای تندروهای پایداری و اصولگرا کردند
آقای منتظریان هم که کاندیدای گروه پایداری و منتسب به آقای مصباح یزدی، آقای هدایتخواه و معاون استاندار در دولت احمدی نژاد و یکی از عوامل برخورد و پرونده سازی با اصلاح طلبان و جوانان و دانشجویان می باشد

درمقابل هم تنها کاندیدای اصلاح طلب آقای بهرامی را داریم که فردی اصلاح طلب و در دوره گذشته هم کاندیدای مجمع اصلاح طلبان و سالها هم در مرکز استان شهردار بوده و کارنامه اجرایی قابل قبولی دارد و پایگاه رای خوبی بین فعالان سیاسی و دانشجویان و فرهنگیان و سایر اقشار مردم دارد.

 لذا در این شرایط که سه کاندیدای اصولگرا و یک کاندیدای اصلاح طلب وجود دارد زمینه مناسبی برای پیروزی اصلاح طلبان بوجود آمده است عقل و منطق و اندیشه اصلاح طلبی ایجاب می کند که فعالان سیاسی اصلاح طلب و طرفداران اصلاحات اما و اگرها و شک و تردید را کنار بگذارند و در فرصت باقیمانده بصورت یکپارچه و جدی به حمایت از آقای بهرامی و آگاه سازی مردم و ترغیب آنان به رای دادن به ایشان بپردازند.

رای دادن به کاندیدای اصولگرا به معنای خروج از اندیشه و تفکر اصلاح طلبی و مشارکت در اقدامات ضد وطنی و ضد آزادی و ضد مردمی و دموکراسی آنها و گناهی نابخشودنی می باشد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11295

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: