برای حکمرانی “علیمردانی ” بر راه ،مسکن و شهرسازی استان – هر روز بدتر از دیروز
فصلی نو - مطلبی را که در زیر می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین فصلی نو است و انتشار آن بمعنای تایید مطلب از طرف گردانندگان رسانه...
فصلی نو – فواد افخمی
((محمدعلی علیمردانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد که با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت و گو می کرد ، عنوان کرد: سال ۹۵ توانستیم مطالعات اولیه امکانسنجی احداث و اتصال آزاد راه یاسوج به آزاد راه اصفهان-شیراز و راه اصلی لنده بهمئی به تشان را انجام دهیم و بخشی از باند دوم بزرگراه یاسوج-سمیرم و پنج بزرگراه در محور بهمئی را پیش ببریم.))
مطالب بالا بخشی از صحبت های مهندس علیمردانی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه با رسانه ها در تشریح اهم فعالیت های خود در سال ۱۳۹۵ می باشد. شاید بررسی وضعیت امروز این پروژه ها در سال۱۳۹۷ به روشنی نشان می دهد که وعده های مهندس علیمردانی در این چند سال پیش از آنکه رنگ واقعیت به خود بگیرد بوی وعده های سر خرمن می دهد. شاید روزی که علیمردانی به ستاد عشایر احمدی نژاد در شیراز پیوست حتی خوش بین ترین افراد چنین تاج و تختی را هم برای ایشان متصور نبودند. و همچنین روزی که علیمردانی تنها ناظرت قطعه ای، از ازاد راه اصفهان شیراز را بر عهده داشت در منتها علیه ذهنش، مدیر کلی سازمانی که بیش از ۶۰ درصد منابع یک استان در آن متمرکز بود هم خطور نمی کرد.
آری علیمردانی آمد تا ناکوک بودن ساز مدیریت برای فرزندان این استان، بخاطر انواع تنگ نظری ها و بخل ها حداقل در اداره کل راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید، بیش از هر وقت دیگر بر همگان عیان شود. اداره کلی که، از صدر تا ذیل و ضمنش مملو از مدیران بوالقوه ای بود که جنگ های اقلیمی و جغرافیایی هیچ گاه اجازه فعلیت یافتن به آنها را نداده است. در اداره راه و شهرسازی محال است شما اتاقی را باز کنید و حداقل یک مهندس باتجربه که در جاده ها و زیرساخت های همین استان مو سفید کرده باشد، را نبینم.
اما در این چند سال تلاطم های مدیریتی و انتصاب مدیران بعضا ضعیف و ناتوان در اداره کل راه و شهرسازی استان، چنان رمقی از پروژه های زیر ساختی استان گرفته است که باید در تاریخ نوشت.
اگر تلاش مجمع نمایندگان استان در چند سال اخیر، در جذب اعتبارات ملی و استانی و تخصیص آنها را از مدیریت علیمردانی در راه و شهرسازی حذف کنیم تقریبا عملکرد ایشان در جذب این منابع و تعریف پروژهای نو،هیچ خواهد بود. نمایندگان مجلس به روشنی دریافت اند که علیمردانی اساسا مرد این میدان ها نیست بنابراین هم غلامرضا تاجگردون و هم غلام محمد زارعی و تا حدودی هم عدل هاشمی پور بخش زیادی از بار عمرانی حوزه های انتخابیه خود را، شخصا به دوش می کشند.
علیمردانی به گواه نزدیکان بیش از آنکه به مدیریت در راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بپردازد و متمرکز در توسعه زیر ساخت ها استان باشد در سودای نمایندگی مجلس از حوزه سمیروم می باشد.
علیمردانی ماندش را، نه از توانایی ها و عملکرد ها نداشته اش، بلکه مدیون یک رقابت زشت حیدری نعمتی میان نمایندگان گچساران و بویراحمد بوده که این رقابت زشت پنهان، گاها توسط برخی از کارکنان اداره راه و شهرسازی روز به روز شعله ور تر می شود. در چند وقت اخیر، جایگاه مدیرکلی راه، متاسفانه به آوردگاه نفوذ و پوز زنی نمایندگان این دو حوزه تبدیل شده است.
رقابت مشمئز کننده ای که بهای آن، خون چند صد انسان بی گناهی است که هر سال در تصادفات جاده های استان از بین می رود. رقابتی که بهایش محرومیت فزایند و پیش رونده ای است که به خاطر نبود راه روستایی مناسب بر اکثر روستا های استان سایه افکنده و سبب توسعه حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان شده است. رقابتی که متاسفانه به بهای مستهلک شدن نیروها و منابع انسانی توانمند استان، که هیچ گاه زمینه ظهور و بلوغ توانمندی هایشان به آن ها داده نمی شود، در حال اجرا است.
پیمانکار سالاری مفرط، عدم ارتباط بین بخشی با سایر دستگاه ها، حاشیه های فراوان اداری و نقش مدیرکل در این حاشیه ها، تشکیل پروند های قضایی علیه اداره کل راه و شهر سازی تنها بخشی از کارنامه مدیریتی علیمردانی در اداره کل راه و شهرسازی استان می باشد که جیق مهندس فیلی معاون عمرانی استاندار را هم درآورد تا در یک تذکر رسمی به ایشان سوت عدم رضایت مسئولان ارشد اجرایی استان به عملکرد علیمردانی را به صدا درآورد. علیمردانی کارت زرد های فراوانی از مسولان استان دریافت کرد که شاید معروف ترین آنها نمره زیر صفر عدل هاشمی پور به عملکرد راه و شهرسازی استان باشد.
اما امروزه که بر همگان مسجل شده است راه رسیدن به فرایند توسعه اقتصادی تنها با عبور از پل مستحکمی به نام زیرساخت های ارتباطی امکان پذیر است باید در استان کهگیلویه و بویراحمد منتظر تصمیم دکتر احمدی به عنوان نماینده ارشد دولت در استان ماند که آیا اذن به رفتن علیمردانی می دهد یا او را با رویایی نمایندگی مجلس از حوزه سمیروم در راه و شهرسازی استان نگه خواهد داشت تا خود در رویایی توسعه بماند.
بدون نظر! اولین نفر باشید