صدور بیش از ۵۰۰ هزار جلد شناسنامه رایانه ای در ثبت احوال استان
- شناسه خبر: 7081
- تاریخ و زمان ارسال: 29 خرداد 1397 - 11:46
- بازدید : 2 بازدید
- نویسنده: modir
فصلی نو ، مدیرکل ثبت احوال استان بیان داشت از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری استان تاکنون ۵۰۱ هزار نفر شناسنامه مکانیزه دریافت کرده اند که صدور بیش از ۳۱۱ هزار جلد آن مربوط به چند سال گذشته و در دولت تدبیر و امید بوده است.
صدور انواع شناسنامه های رایانه ای در ثبت احوال استان (نوزاد، بزرگسال و المثنی)
مقطع زمانی |
تعداد جلد |
دولت دهم |
۱۸۹۹۸۳ |
دولت یازدهم |
۳۰۳۷۷۲ |
دوماهه ۹۷ |
۷۴۳۵ |
جمع کل |
۵۰۱۱۹۰ |
وی گفت ساماندهی و آرشیو اسناد هویتی ، ارتقاء پهنای باند شبکه ارتباطی ( ۴ مگابایت به ۳۷ مگابایت) و همچنین استفاده از تجهیزات و فناوری نوین از جمله چاپگرشناسنامه مبتنی بر آخرین فناوری روز در ثبت احوال استان، امکان صدور و تعویض شناسنامه را طی چند سال اخیر در حد قابل قبولی افزایش داده است.
وضعیت پهنای باند ارتباطی ثبت احوال استان
اداره |
پایان۹۲ |
پایان۹۶ |
اداره کل |
۱ مگابایت |
۱۲ مگابایت |
ادارات تابعه |
۳ مگابایت |
۲۵ مگابایت |
جمع کل استان |
۴ مگابایت |
۳۷ مگابایت |
تقوی در این زمینه عنوان داشت ۶۲ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال استان که حدود ۳۱۱ هزار نفر می باشد تاکنون موفق به اخذ شناسنامه مکانیزه گردیده اند. وی گفت ۷۲ درصد این شناسنامه ها فقط در طول چند سال گذشته و در این دولت صادر گردیده است. وی علت صدور شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال را عمدتا ناشی از طرح تعویض شناسنامه های دستی به مکانیزه دانست و اظهار امیدواری نمود که تا پایان سال آینده بتوان کلیه شناسنامه های در دست مردم از نوع طرح قدیم و دست نویس را به شناسنامه مکانیزه تبدیل نمود.
آمار شناسنامه های تعویضی (بالای ۱۵ سال)
عملکرد |
|||||
استان در دولت دهم (۹۲-۸۸) |
استان در دولت یازدهم (۹۶-۹۳) |
استان از ابتدا تا پایان اردیبهشت ۹۷ |
|||
تعداد جلد |
درصد |
تعداد جلد |
درصد |
تعداد جلد |
درصد |
۸۴۳۸۵ |
۲۸% |
۲۱۹۳۸۷ |
۷۲% |
۳۱۱۲۰۷ |
۶۲% |
مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه به وضعیت آرشیو اسناد هویتی بخصوص ولادت و فوت اشاره نمود و عنوان داشت با تلاش شبانه روزی کارکنان ثبت احوال استان در سال گذشته آخرین مرحله آرشیو و نظارت اسناد ولادت و فوت در استان، زودتر از زمان مقرر به پایان رسید و سازمان ثبت احوال کشور پایان این پروژه را در استان تایید و اعلام نموده است.
تقوی در خصوص مزایای این طرح گفت، آرشیو این اسناد و امکان بهره برداری از آن ارائه خدمات ثبت احوال در شهر محل سکونت را بدون اینکه نیاز به مراجعه به ثبت احوال محل صدور باشد را فراهم نموده که این اقدام ثبت احوال هم کاهش هزینه و هم صرفه جویی در زمان را برای مردم بدنبال داشته است. وی در این زمینه عنوان داشت که از ابتدای ثبت ولادت و فوت در استان تاکنون۱۲۳۸۳۲۶سند به ثبت رسیده است که ۱۰۴۳۱۲۳ سند ولادت و ۱۹۵۲۰۳ سند فوت می باشند. تقوی گفت که ثبت این تعداد ولادت و فوت بیانگر این نیست که همه این افراد ساکن استان کهگکیلویه و بویراحمد بوده اند زیرا ممکن است کسی در مسیر ارتباطی یا در بیمارستانهای استان فوت نموده باشد و ساکن استان نبوده ولی فوت آن طبق قانون ثبت احوال در استان به ثبت رسیده باشد.
مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه با اشاره به وضعیت ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی اشاره نمود و بیان داشت با وجود اینکه نیمی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند و در شهرستان های استان آرامستهانها مکانیزه نیستند ولی ثبت احوال با ایجاد شبکه استعلام قریب به ۷۰۰ نفر و دهگردشی و نظارت واحدهای اجرایی، اقدام به ثبت وقایع ولادت و فوت در مهلت قانونی می نماید. به گونه ای که بیش از۹۹/۵ درصد وقایع ولادت و ۹۹ درصد وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می رسد که حتی از میانگین کشوری هم استان در جایگاه بالاتری قرار دارد.
تقوی در زمینه ثبت نام و صدور کارت هوشمند برای افراد بالای ۱۵ سال در استان گفت بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از پایگاه داده جمعیتی کشور از جمعیت ۵۱۷ هزار نفری واجد شرایط تاکنون بیش از ۷۶ درصد آن موفق به ثبت نام کارت هوشمند ملی شده اند. وی از اتمام این پروژه تا پایان امسال در استان خبر داد و گفت مقدمات استفاده کاربردی از کارت هوشمند ملی کاملا در استان فراهم گردیده است و در این زمینه هیچ مشکلی در حوزه ثبت احوال نخواهیم داشت. وی در ادامه اظهار داشت در سال گذشته ۱۳۸ هزار نفر می بایست ثبت نام می کردند که عملکرد استان از مرز ۱۵۶ هزار نفر عبور نمود بطوری که در مجموع تاکنون قریب به ۴۰۰ هزار نفر در استان ثبت نام کرده اند.
آمار ثبت نام کارت هوشمند ملی
سال |
تعداد(نفر) |
۹۱ |
۳۱ |
۹۲ |
۲۰۵۴ |
۹۳ |
۱۶۰۸۵ |
۹۴ |
۹۰۳۲۲ |
۹۵ |
۱۰۰۳۰۲ |
۹۶ |
۱۵۶۷۲۴ |
دو ماهه۹۷ |
۲۸۶۰۹ |
جمع کل تا پایان اردیبهشت ۹۷ |
۳۹۴۱۲۸ |
درصد |
۷۶.۱ |
تقوی در این زمینه بیان داشت افزایش دفاتر ثبت نام کارت هوشمند از ۸ دفتر در استان به ۴۵ دفتر، ارتقاء پهنای باند ارتباطی ۹ برابری، فعال نمودن تمامی ادارات ثبت احوال و استفاده از ظرفیت و امکانات اداره پست استان، باعث گردید تا ظرفیت ثبت نام در روز به بیش از ۲۰۰۰ نفر در استان افزایش یابد، بگونه ای که عملکرد استان در زمینه ثبت نام کارت هوشمند به بیش از ۷۶ درصد رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان به جمعیت ۲۴ درصدی باقیمانده استان که هنوز برای کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند اشاره کرد و گفت، هرچند تا پایان امسال این افراد فرصت ثبت نام دارند ولی با توجه به اینکه مراحل کاربردی کردن کارت در کشور آغاز شده است بنابراین ضروری است افرادی که هنوز اقدام به ثبت نام کارت نکرده اند، در اولین زمان و فرصت ممکن به مراکز و ایستگاههای ثبت نام مراجعه و اقدام نمایند و کار تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی خود را تا تحویل گرفتن هر چه سریعتر دنبال کنند تا در مسیر کاربردی شدن کارت برای آنان مشکلی بوجود نیاید. وی همچنین اظهار داشت که بزودی حذف کپی شناسنامه و کارت ملی از مدارک متقاضیان در دستگاههای اجرایی در استان آغاز خواهد شد، بنابراین افرادی که کارت هوشمند ملی نداشته باشند هنگام استعلام در شبکه قطعا با مشکل روبرو خواهند شد لذا این مهم ضرورت ثبت نام را برای افراد باقیمانده بیشتر خواهد نمود.
وی در ادامه اظهار داشت کار در ثبت احوال بسیار ظریف و کاملا تخصصی است و نیاز به دقت و نظارت بالا دارد و در این زمینه وظیفه ذاتی ثبت احوال حفظ و حراست از اسناد و اطلاعات هویتی افراد است که با تلاش و جدیت همکارانم سعی خواهیم نمود تا خدمات هویتی با کیفیت بیشتر و در زمان کمتر را به مردم ارائه نمائیم.
تقوی در پایان از مسئولین استان درخواست نمود جهت توسعه و اتمام پروژه نوین سازی ثبت احوال استان که مراحل پایانی خود را سپری می نماید در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز، ثبت احوال استان را کمک نمایند تا این چند قدم آخر را بتوانیم با موفقیت هر چه تمامتر به پایان برسانیم.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد